Utomhustimer som inte bygger så mycket

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag skulle vilja ha en timer för motorvärmare som inte är så stor, den jag har nu bygger rätt mycket i höjd, och eftersom kontakterna är vridna 90 grader på täcker den över det andra uttaget. Fixa det någon ipklassad toner som gör att man kan använda båda uttagen?

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du sätter en timer i säkring skåpet som matar det uttaget det finns digitala timrar som bara tar en säkringsplats 19mm och då har du vecko ur o sommar-vinter minst 5 olika prog möjligheter.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kort skarvsladd har jag varit inne på, försöker kommer bort från den av någon anledning :)
@SJP var köpte du Geliatimern?
@moddlaren, vill inte ha timer på hela uttaget, lite oklart vad som styrs av den säkringen också (jävla råttbo till elsystem här och två olika centraler....)
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Då återstår att sätta dit ett xtra uttag brevid under eller över.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Man har aldrig tillräckligt många uttag.

I synnerhet inte när allt ska drivas av väggvårtor som blockerar flera uttag.

Jag efterlyser en utomhustimer som dessutom har fjärrkontroll för att starta.

Normalt pluggar man ju in bilen i motorvärmaren när man kommer hem, så att timern startar en timme innan man ska åka till jobbet, men kommer man då på när man sitter och äter att, fan jag måste åka och handla i kväll, då skulle det vara jävligt smidigt att med en fjärrkontroll (eller jaja, en app i telefonen för er millenialls) kunna starta värmaren inifrån.

Dessutom skulle det vara bra med en kontrollampa som man kan sätta lämpligt till som visar om den är på eller av, visst kan man sätta ett grenuttag med en byggstrålkastare i, men det skulle ju bara behövas en liten indikatorlampa ut från timern. (eller jaja, återmatning till appen i telefonen om uttaget är på eller inte)

Jag försöker också att minimera antalet grenuttag...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det ni söker är en reläpuck installerad av behörig elektriker. Jag kör styrning hemma med plejd, gränssnittet är blåtand med möjlighet att koppla till wifi. Har både dimmer och brytfunktion till belysning och vägguttag hemma. Är helt ok att kostnadseffektivt kunna eftermontera styrsystem i en kåk byggd -75.

plejd.se
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag efterlyser en utomhustimer som dessutom har fjärrkontroll för att starta.

Jag har denna, wiffi och app i telefonen, listpris 230:- men brukar gå loss för 250-300 pengar i handeln:

WIFIPO120FWT_P50.JPG


https://nedis.se/sv-se/product/over...nkskyddad-ip44-strommonitor-schuko-typ-f-16-a
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Plejd har jag på utebelysningen men jag vill inte styra båda uttagen utan bara ha motorvärmare som sagt.
Grejen Brute Force länkar verkar också ha för mycket massa norr om uttaget. Varför kan inte någon göra en sådan där grej som inte täcker mer än uttaget?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
mmm, har kikat på den också men då behöver jag börja bygga något system som hanterar av/på med arduino eller raspberry pi.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har redan ett Tellstick system installerat hemma, och visst kan jag sätta en timer på en plugg som jag har till motorvärmaren, och gå in i appen på telefonen och slå på den manuellt, men bilen står precis på räckviddsgränsen, så ibland slår den inte igång, oavsett om det är timerstart eller manuellt, men appen visar uttaget som påslaget.
(Den skickar varje kommando typ tre gånger och sedan förutsätter den att det har gått fram)

Jag har för mig att dom nyare Tellsticksystemen är smartare och kräver kvitterings signal från pluggen.
Dom fungerar i alla fall även om Internet ligger nere, vilket tyvärr inte mitt gamla system gör.

Jag har en termometer och en plugg kopplat till ett element i en lokal som är kallställd, om termometern säger att det är under +10 så slås elementet på.... förhoppningsvis... om signalen går fram.... och inte Internet ligger nere...

Ett riktigt skitsystem för hemautomation, det var säkert bra när det kom, men nu känns det föråldrat
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top