Vento GTR 125cc

Feuerfrei

Ny medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Hallsberg
Hoj
Yamaha BT 1100 Bulldog -04
Tjena! Letar smidig pendlarfordon. Har haft 17 tunga hojar de senaste 20 åren, men tänker nu att det räcker med en liten lätt hoj till och från jobbet. Har sett på nätet att det säljs helt nya Vento GTR 125 cc för ca 17 papp. Sidan heter Superbilligt.se. Vad säger ni om detta?
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kines maskiner gjorda i kinesium du får vad du betalar för.

Köp en honda eller yamaha 125 så går den i alla väder.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Beggad japan för samma - eller ny japan för dubbla priset, betydligt bättre affär.

För att inte tala om när man använder den.
 

Feuerfrei

Ny medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Hallsberg
Hoj
Yamaha BT 1100 Bulldog -04
Jodå, jag har ägt hojar från Sverige, Italien, Österrike, USA, Japan och Storbritannien. De flesta runt 1000 kubik. Har någon ägt och provat dessa kinahojar som heter Vento GTR 125?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Det spelar ingen roll vad just den modellen du länkar till heter. Det är samma skit alltihopa och du kommer grundligt ångra dig om du köper en. Men om du redan har bestämt dig så är det väl bara att handla.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jodå, jag har ägt hojar från Sverige, Italien, Österrike, USA, Japan och Storbritannien. De flesta runt 1000 kubik. Har någon ägt och provat dessa kinahojar som heter Vento GTR 125?


Jag förstår att du vill ha feedback från folk som verkligen ägt just den modellen.
Tror det blir svårt att få det här inne. Det finns ett scooterforum ute på nätet som inte har några inlägg efter 2019.

Vänd på saken istället. Känner du verkligen att du vill göda superbilligt.se?
Är det troligt att dom säljer en produkt du kommer att kunna bli nöjd med?
Räknar du med att just du har chans att få support från importören, när ingen annan verkar få det?

I mina ögon är det inte moppen som är problemet, utan den som importerar och säljer den.
 

Feuerfrei

Ny medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Hallsberg
Hoj
Yamaha BT 1100 Bulldog -04
Håller med er i det ni säger. Är Kymco (koreansk) lika illa som kinaprylar? Eller är japanskt som gäller? Tack för tipset angående scooterforumet, har kikat lite där också.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kymko gör väldigt bra motorer o mopeder jag servade en Kymko moped till en arbets kamrat 1200 mil orörd motor dock 50cc vattenkyld 2 tackt variator motor.

Lite fett i variator, ny rem, kollade sot i toppen, o sotade ur avgassystemet. Så den rullar på varje dag ett par mil till o från jobbet så länge det inte är snö.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Handla från en butik som heter Superbilligt kan ju bara innebära problem. Vissa företag gör det svårt för sig själva direkt från start med ett sådant namn i min bok.

Köp sen begagnad japanare istället!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Håller med er i det ni säger. Är Kymco (koreansk) lika illa som kinaprylar? Eller är japanskt som gäller? Tack för tipset angående scooterforumet, har kikat lite där också.

Kymco är inte koreanskt utan från Taiwan. De är i allmänhet schyssta prylar, om än inte på japansk nivå, tycker jag. Har träffat mer än en mekaniker som säger att de är trygga köp, med få problem.

Kawasaki J300 (som jag kör sedan 4 år) är i grunden en Kymco som Kawasaki uppgraderat och klätt i Kawa-kläder.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top