MotoGP 2020 Gran Premio Liqui Moly de Teruel

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Javisst gör jag det, 2000 vann Roberts Jr 4 lopp (Sepang, Jerez, Catalunya, Motegi) och 2006 vann Hayden 2 lopp (Assen, Laguna Seca)
Får ta ett snack med polaren som har vilselett mig.:4skrika

En du kan ta och kolla upp istället på den fronten är ju Emilio Alzamora.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Zarco visar att han vill vara med Ducati iallafall, satte en bra tid innan crash i Q2, hade kanske kunnat bli ännu bättre.
Det måste vara en slump att de 4 som inte gillar banan råkar köra ducati. Samt att två av dem ändå inte ska köra dem nästa år.
Dovi kämpade ändå tills Espargaro knuffade ut honom, ska man knuffa så ska man hålla spår som Mir

Ja Zarcos - 19 hoj verkade ju lira betydligt bättre. Och även om Ducati hade motflyt är det ju inget mot Honda... Tyckte inte det såg så farligt ut när sparrisen körde om Dpvi igen. Det var väl snarare när Dovi helt missade ingången på korkskruven som han beredde sin plats i listan.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
En du kan ta och kolla upp istället på den fronten är ju Emilio Alzamora.

Är det därför han är så jäkla bitter och håller på bakom kulisserna i depån? :tungan

OnT: Morbidelli har rätt lik körstil som Lorre hade. Inte en slump att de har samma coach/teamchef kanske. Tyckte Marquez körde riktigt snyggt och stabilt fram tills han kraschade också. Inte alls som sin bror. Ska bli intressant att se hur det går nästa år.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det därför han är så jäkla bitter och håller på bakom kulisserna i depån? :tungan

OnT: Morbidelli har rätt lik körstil som Lorre hade. Inte en slump att de har samma coach/teamchef kanske. Tyckte Marquez körde riktigt snyggt och stabilt fram tills han kraschade också. Inte alls som sin bror. Ska bli intressant att se hur det går nästa år.

Jag tycker båda Petronas förarna liknar Lorre i sina bästa stunder. :)
Det är väl helt enkelt så man kör den hojen snabbast? :va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, så är det i viss mån, men tycker nog att Quarten har en mer aggressiv körstil emellanåt, jämfört med Lorre och Morbi.

Nja, inte när han "kör själv" sas.
Där tycker jag han har den där kattmjuka, metronom lika stilen.
Däremot så är han nog mer aggressiv när han skall om.

Men jag är nog kanske inte den som skall bedöma stilar alls...:rodnar
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla Öhlins kunder inom MotoGP har haft tillgång till den ”nya” stötdämparen sedan Sepangtesten i Februari och en föregångare har testats med vissa fabrikers interna testteam långt innan dess. Det är bara media som precis har upptäckt den och sedan fått för sig att den nyligen har introducerats mitt under ett GP...

Ett flertal förare använder denna, exakt vilka och när är information som tillhör kunderna.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Alla Öhlins kunder inom MotoGP har haft tillgång till den ”nya” stötdämparen sedan Sepangtesten i Februari och en föregångare har testats med vissa fabrikers interna testteam långt innan dess. Det är bara media som precis har upptäckt den och sedan fått för sig att den nyligen har introducerats mitt under ett GP...

Ett flertal förare använder denna, exakt vilka och när är information som tillhör kunderna.
Jag fick för mig att media "upptäckt den" pga att vissa förare bytte mitt i säsongen.. Stämmer det?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla tillverkare som använder Öhlins är väl medvetna om denna stötdämpare, men olika tillverkare har olika planering och olika scheman för hojens utveckling. Något som blir väldigt uppenbart under en konstig säsong som denna med ett fyra månader långt uppehåll och - i de flesta fall - total avsaknad av testmöjligheter.

Därav lite olika fokus på fjädring och därmed lite olika introduktionstillfällen. Flera förare har använt denna stötdämpare sedan Sepangtesten, ytterligare ett flertal sedan tisdagstesten mellan de två racen i Misano. Exakt vilka och när är inte offentlig information.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Alla tillverkare som använder Öhlins är väl medvetna om denna stötdämpare, men olika tillverkare har olika planering och olika scheman för hojens utveckling. Något som blir väldigt uppenbart under en konstig säsong som denna med ett fyra månader långt uppehåll och - i de flesta fall - total avsaknad av testmöjligheter.

Därav lite olika fokus på fjädring och därmed lite olika introduktionstillfällen. Flera förare har använt denna stötdämpare sedan Sepangtesten, ytterligare ett flertal sedan tisdagstesten mellan de två racen i Misano. Exakt vilka och när är inte offentlig information.

Kul (som alltid) med lite info från någon som faktiskt har insikt i depån!

Läste någon artikel där Suzukis framgång berodde på er "mirakeldämpare" som ingen annan hade vågat använda än. Det kändes lite konstigt, din förklaring känns mer rimlig ^^
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top