Hjälp aprilia rsv4

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Hej. Har en aprilia rsv4r 2010 haft den i ungefär 3 månader. För några veckor sen när jag var ute och körde så kände jag hur den tappade sin styrka och när jag höll in kopplingen så dog den och bak smällde. Så jag misstänkte att detta var ventilerna som behövde justeras så jag lämnade in den på verkstad och den gör samma sak nu fast lite mindre. Jag ska bytta tändstiften nu och tänkte är det någon som vet vad det kan vara för fel för att den går och den har alla sin styrka fast det kan hända helt plötsligt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Bränslepumpen?
 

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Kollat bränslepumpen såg inte ut att vara något fel på den men hur kan man annars felsöka.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kollat bränslepumpen såg inte ut att vara något fel på den men hur kan man annars felsöka.

De går felsöka bränslepump med fasttejpad bränsletrycksmätare på styret. Kör till felet uppträder och ser du att trycket sjunker vs tryck när den går riktigt så vet du att pumpen lägger av. Normalt bränsletryck kan vara 3,4 -3,8 bar men de måste man ta reda på exakt för modellen. Annars kan du chansa att byta till beg pump eller ny. Pumpen är väldigt misstänkt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
En bränslepump kostar inte många kronor, kolla ebay.de t ex.
 

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Tänkte kolla kan fet vara så att det finns något relä som kan få pumpen att funka dåligt. Har det ganska svårt ekonomiskt den här månaden så annars får jag lov att beställa en ny pump nästa månad. Tack för alla hjälp till alla er här på forumet.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tänkte kolla kan fet vara så att det finns något relä som kan få pumpen att funka dåligt. Har det ganska svårt ekonomiskt den här månaden så annars får jag lov att beställa en ny pump nästa månad. Tack för alla hjälp till alla er här på forumet.

Jag vet inte men de är mycket möjligt de finns relä för pumpen. Om ingen svarar på det kolla sprängskiss på Aprilia oem parts så ser du om de går köpa ett relä.
 

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Går det att ladda upp en video för att jag hittar inte det tänkte jag ska visa er hur den låter tyckte den låter lite konstigt i motorn.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top