Suzuki GSX-S dör när den är varm

Laderlappen247

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2020
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-S 1000
Tjena. Har precis satt på Yoshi helsystem, KN filter, PC samt PAIR blockeringar. Märkte ganska omgående att hojen är orolig på tomgång vid kallstart. Dock dör den inte. Men så fort hojen är varm och man skall starta den så dör den om man inte ger gas. Tycker även att den luktar bensin.

Hojen är inte mappad eller bänkad än utan jag har en tid nästa vecka. Kommer det lösa problemet?

Hojen ifråga är en Suzuki GSX-S 1000
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Ja en mappning löser troligtvis problemet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Jag kan förstå slipon osv för bättre ljud, jag har det själv, men varför tar folk bort katten och sen för en jäkla massa oväsen?? Ja en mappning kommer fixa problemen. Den kommer också ta bort alla fabriksgarantier du eventuellt har kvar på hojen... Så du vet. :brinnerup

Det är ju också jäkla svinigt mot miljön...
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag kan förstå slipon osv för bättre ljud, jag har det själv, men varför tar folk bort katten och sen för en jäkla massa oväsen?? Ja en mappning kommer fixa problemen. Den kommer också ta bort alla fabriksgarantier du eventuellt har kvar på hojen... Så du vet. :brinnerup

Det är ju också jäkla svinigt mot miljön...
Många euro5-hojar är strypta från fabrik och har ofta för mager blandning för att klara de stenhårda avgaskraven som gäller idag. Om man plockar bort allt skräp och mappar om så får man en hoj som går som den är tänkt att gå helt enkelt.

Vill man miljökompensera så kan man ta cykeln till jobbet en gång. Eller köpa lokalproducerade varor. Att ett nöjesfordon som går några hundra mil om året ska rädda miljön är bara löjligt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Många euro5-hojar är strypta från fabrik och har ofta för mager blandning för att klara de stenhårda avgaskraven som gäller idag. Om man plockar bort allt skräp och mappar om så får man en hoj som går som den är tänkt att gå helt enkelt.

Vill man miljökompensera så kan man ta cykeln till jobbet en gång. Eller köpa lokalproducerade varor. Att ett nöjesfordon som går några hundra mil om året ska rädda miljön är bara löjligt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Att saker är strypta från fabrik är ju helt klart standard och tråkigt men det är så det är idag. Att ta bort katten på en streethoj dock. Nja jag står vid min åsikt att det är ej ok. Man släpper ju skiten rakt ut utan rening. Jag är absolut ingen miljömupp, tycker att plastpåseskatten är 2000-talets löjligaste påhitt och MP kan ta sig i ****** men med det sagt så är det ändå rätt ruttet att bara skicka skiten rakt ut i atmosfären.

Sen håller jag med om att ett nöjesfordon med några hundra mil om året inte påverkar klimatet i det stora hela. Vi får se. Kanske återkommer TS med att han fått sin hoj uppeldad av någon arg granne som han väckt 06.00 i 3 veckor i rad med sitt dönande helsystem... :brinnerup :lol
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top