"Jag skulle köra ihjäl mig" - varför säger alla detta?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Har bara haft metallhästen tre sommrar, som daglig pendlare så skulle jag nog säga att det är någon annan som kör ihjäl dej, då för att dom inte kan varken trafikreglerna eller köra bil. Nog för att glidandet är bland det bästa som finns, men jag har rätt svårt att rekommendera kortet till folk.

Varje dag får man ge vika för att någon trycker ut nosen, tränger sig in framför oavsett om dom ser man är där eller inte, skiter i att blinka eller blinkar hela vägen runt i cirkulationsplatsen. Även på landsvägar händer det att folk ger sig ut på fel sida av vägen, eller att traktorer eller lastbilar kör ut på en 90-väg utan att titta.

Det är inte mycket som krävs för att skada sig, eller bli ihjälkörd.

Det känns rätt hårt om man tänker att en morsa eller farsa till ett par småmonster blir svårt skadad eller helt enkelt kolar.

I vilket fall så plöjer jag många mil på metallhästen...

En nackdel med att börja komma upp i åren är att man tänker efter för mycket. Vad händer om det finns en oljefläck där i kurvan samtidigt som man får möte med den där lastbilen..? Det behövs inte mycket för att framhjulet plötsligt ska "försvinna", och man ligger där, då är det bara att hoppas att det är nåt mjukt man landar i.
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Jag har träffat 2 st som valt att sälja bort sin mc pga att de inte kan köra med marginaler. En del är inte lämpliga att köra mc, efter några veckor kör de gas i botten jämt, använder vägen som tävlingsbana utan hänsyn till andra.

Det är ju bra att de inser det själv, inget fel annars på personerna.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
En nackdel med att börja komma upp i åren är att man tänker efter för mycket. Vad händer om det finns en oljefläck där i kurvan samtidigt som man får möte med den där lastbilen..? Det behövs inte mycket för att framhjulet plötsligt ska "försvinna", och man ligger där, då är det bara att hoppas att det är nåt mjukt man landar i.

Fast det är ju ingen nackdel med erfarenhet - snarare tvärt om. Kolla gärna vad Neeves har att säga:


Finns en hel serie av honom på MCN som heter "Secrets of a road tester" som är klart sevärd.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men..
"jag skulle aldrig våga sätta mig på en sån"
"va, kör du nu när det regnar, va?!?"
"är det inte kallt?!?" (vid typ 10+)
"kör försiktigt!" (dålig idé som ger dålig balans, hoj ska köras något mer aktivt än "försiktigt")
"är du aldrig rädd?"
..å såklart gamla hederliga "jag skulle kört ihj..."etc
Vad är allt det här? Trygghetsgalna Sverige. Landet där man tävlar om vem som gick upp tidigast på morgonen. :glömdet
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Dumt av mig att ta upp detta sidospåret på sporthojsforumet men samma sort störiga (fast motsatta) människor existerar på crossbanan.

En motionär som sällan eller aldrig kört cross innan snackar i depån att han minsann "behöver" en 450 för att 250in är så jävla slö och fixar inte påslagen ut ur kurvorna. Samma person brukar man senare se på banan sittandes på sadeln i hålorna... patetiskt är ordet
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men..
"jag skulle aldrig våga sätta mig på en sån"
"va, kör du nu när det regnar, va?!?"
"är det inte kallt?!?" (vid typ 10+)
"kör försiktigt!" (dålig idé som ger dålig balans, hoj ska köras något mer aktivt än "försiktigt")
"är du aldrig rädd?"
..å såklart gamla hederliga "jag skulle kört ihj..."etc
Vad är allt det här? Trygghetsgalna Sverige. Landet där man tävlar om vem som gick upp tidigast på morgonen. :glömdet

Det fetade... Hur jävla fånigt är det att det faktiskt är status att gå upp tidigt, och att vi som gillar sovmorgon räknas som B-människor. Aftonbladet kan lika gärna införa sin A-barnstävling igen om vi ska fortsätta bedöma människor efter när de vill stiga upp om morgonen. :dummer:D
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Dom tycker det låter bättre än att säga att dom inte får skaffa hoj för frugan/mammisen :glömdet

Klockrent, jag ska besvara deras påstående med en sådan motfråga i fortsättning.


"jAg hAdE kÖrT iHjÄl mIg dIrEkT"
"Jaha, är det p.g.a. frugan eller morsan som du inte tillåter dig själv att köpa en motorcykel?"
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top