MotoGP 2020 Gran Premio Michelin® de Aragón

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men vilken på hoj ?
2017 var Lorre 3a på Ducati efter MM och Dani Pedrosa
Tyvärr är Lorre väl inte i form men gå in som ersättare för VR
lär han klara lika bra eller bättre än den ersättare Honda har för MM.

Borde väl bli en 2019 i så fall.
Ja, målet blir väl att spöa Bradl å Smith.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Borde väl bli en 2019 i så fall.
Ja, målet blir väl att spöa Bradl å Smith.

2019-hoj med årets motor? Hela poängen med att ha (tvingade) stand-ins är väl relaterat till motorallokeringen, så rimligtvis borde Lorre köra Rossis hoj, eller åtminstonde hans motor(er).
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
2019-hoj med årets motor? Hela poängen med att ha (tvingade) stand-ins är väl relaterat till motorallokeringen, så rimligtvis borde Lorre köra Rossis hoj, eller åtminstonde hans motor(er).

Jag tänkte bara att Lorre körde en 2019 i Portugal, efter lååångt uppehåll, och inte har kört nån 2020 än (tror jag).
Men såklart borde det vara som du skriver. :tummenupp
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Ska de kasta in Lorre som ersättare för VR så borde de göra det redan den här helgen, även om de inte behöver. Om han kör i helgen så kanske han hinner acklimatisera sig till lopp 2 nästa helg, där de måste ha en ersättare.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Tippar på Xavi vierge eller Jake Dixon som ersättare.
Ingen har med titeln att göra i moto2 (eller?... 2020...)
Petronas flörtar till sig en provtur på stor knarr.
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Ska de kasta in Lorre som ersättare för VR så borde de göra det redan den här helgen, även om de inte behöver. Om han kör i helgen så kanske han hinner acklimatisera sig till lopp 2 nästa helg, där de måste ha en ersättare.

Nu när jag tänkt efter lite så kanske de inte måste stoppa in en ersättare till lopp 2. Efter 10 dagar så måste de, så det hela beror på när de 10 dagarna börjar.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Agree.
Gissar att MM är 1200 sugen på en skala till 10.
Det gick väl en del rycken ändå så kanske nästa helg?

Får hoppas!

Även att gubbjäveln kommer tillbaka!

Blir en urvattnad säsong detta, blir en sådan man endast minns när man kollar i statistiken...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Får hoppas!

Även att gubbjäveln kommer tillbaka!

Blir en urvattnad säsong detta, blir en sådan man endast minns när man kollar i statistiken...

Ja, det blir onekligen en...ovanlig säsong.
Tycker det har varit bra race i år ändå men jag saknar MM (även om andra här nog inte gör det ;) ).

Tyckte kommentatorerna under FP1 spekulerade i att MM inte kommer köra alls i år. :(
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Yamaha bakhjulsproblem?

Nya bak, som ger mer fäste, ytnyttjas i set-up till max, när tempen/fstet går ner så släpper det fram...?

Förra racet gick Rossi av när inte bak längre höll i eftersom det var regndäck på...

Egensnickrad teori, god som andra med den infon vi har tror jag. . .



Corona......börjar bli några superstjärnor med det nu.....verkade ta lite på Martin då han inte var någonstans direkt han kom tillbaka och då kan man ju fatta att en vanlig dödlig blir liggande, undrar hur Rossi orkar efter detta.
Är jobbigt som fan mentalt när kroppen inte vill, när man bara orkar en 7-8 varv innan orken är borta..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är det så att däcken har bättre fäste vid marktemp +23 (FP2) än vid +12 (FP1)
så kommer MotoGP FP3 kanske inte gå fortare än FP2 för
MotoGP FP3 är 10:25 till 11:10, samma tid som FP1 innan banan blivit varm.
Och då blir tiderna i FP2 avgörande för vilka som går till Q1 eller direkt till Q2.
Och då om tiderna pga "kylan" blir sämre i FP3 än i FP2
så kommer Återstående 3 Yamaha (-VR), 3 Honda, 2 Suzuki (alla), 1 Aprilia Aleix E. och 1 KTM Pol E. gå direkt till Q2.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jahaja, Qvarten kraschade i FP3, som jag uppfattade i kurva 14. Jag hoppas han klarade sig utan skador.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är den viljan att vinna som förändrat sporten tillsammans med den ökade säkerheten med avåkningszoner, extra asfalt och jäkligt mycket bättre skydd, en del till det sämre tycker jag då rewarden är större än risken vilket gör skillnad när det kommer till erfarenheten på ett helt annat sätt.

Det är helt enkelt mer att vinna att tänja på gränserna utan att riskera allt numer vilket visar sig på resultaten sålänge det går bra men tillslut så har man otur, mer försiktiga/erfarna förare använder tillgänglig bana med lite marginal istället och tack vare det är de lite efter hela tiden utom kanske över ett enskilt "nu jävlar-varv".
De bästa är inte nödvändigtvis bättre utan bara mer riskbenägna utan att försvinna tack vare den ökade aktiva och passiva säkerheten vilket gör att deras set-up blir bättre och därför får lite större marginal när det kommer till race.

Är det bra eller dåligt?
Tja, vi kommer få se gränser pushas till det yttersta allteftersom säkerheten ökar men är det bra?

Det varvet Quartararo försökte sig på nu hade kanske utförts i slutet av ett kval med nya däck i äldre tider, de tiderna när det kostade lite mer att satsa allt, idag görs det hela tiden av alla som vill vara med annars räcker man inte till.
Ur min synvinkel måste man nästan vara lite korkad för att bli bäst idag.

Ser ut som Quartararo använder hela banan när han kör, då blir det små marginaler....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top