REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 76 av 76
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läskigt??? Att PLÖTSLIGT dyker det upp något, och man rycker till!
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Medlem nick burns avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Topp tre i år har faktiskt snabbare racetid än Marc hade när han dominerade förra året. Så man kan också säga att Marc aldrig har varit lika snabb som sin lillebror på Aragon...
    Det visar på att medelmåttorna som faktiskt är med och tävlar i år har lyft sig några snäpp, det kan alla som tjatar om att MM hade vunnit lätt OM han varit med kanske får ta sig en funderare
    Innerst inne är alla män hårdrockare

Har två Aprilior! blacktriples avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
    Citat Ursprungligen postat av nick burn Visa inlägg
    Det visar på att medelmåttorna som faktiskt är med och tävlar i år har lyft sig några snäpp, det kan alla som tjatar om att MM hade vunnit lätt OM han varit med kanske får ta sig en funderare
    Medelmåttorna i årets startuppställning tillhör oavsett topp-50 eller så i världen just nu.
    Sist till McDonalds är en rutten sill...

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Att jämföra Alex med Marc är fel, Marc är ett unikum och hade inte Marc existerat så hade nog fler imponerats över Alexs körning.
    Marc's tweet direkt efter racet var ju lite smårolig,

Hej alla, jag är Marc, Alex Marquez bror...
    The Build Quality Police

Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Är det som jag
    1) så pumpar jag med luftmunstycket som har kass manometer, visar flera 10-delar fel.
    2) Och sedan sänker med bättre manometer.
    Missat ett moment.

3) Alternativt, kass manometer. Har haft en Digital manometer som till slut visade tokfel. Kanske pga 4)
    4) Alternativt, "nålen" i mitten på ventilkäglan har varit lite för hög.
    Har själv fått fila ner en ventilnål för den släppte luft innan O-ringen på manometern tätade.

Förresten , nån som vet lägsta tillåtet tryck för Michelin MotoGP däck.
    Eller det kanske är dagsvärden ?
    5) Och Petronas missade sätta rätt dagsvärde på Qvartens framdäck ?
    Problemet var att chansade med ett däck som dom inte använt tidigare under helgen, det värmde upp mer än dom räknat med och trycket blev för högt efter 3-4 varv.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Topp tre i år har faktiskt snabbare racetid än Marc hade när han dominerade förra året. Så man kan också säga att Marc aldrig har varit lika snabb som sin lillebror på Aragon...
    True dat!

Det var på inget sätt skrivet för att förringa Alex som jag trott på från första stund.
    Tror jag skrev tidigt att man får ha tålamod med hans framsteg men att HRC helt klart ser honom som en framtidsman.
    Att han redan börjat leverera förvånar mig lite även om jag tycker det är skitkul rent ut sagt!

Sedan tror jag fortfarande att en frisk Marc är snabbare än en frisk Alex men det är naturligtvis helt spekulativt.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Märkligt hur folk från TV-soffan, som oftast inte ens kört bana själva, är så snabba på att döma ut Alex Marquez.

Han har kört Hondan riktigt bra tycker jag personligen, han har tagit små steg i rätt riktning för varje helg och nu börjar resultaten att komma.

Att jämföra Alex med Marc är fel, Marc är ett unikum och hade inte Marc existerat så hade nog fler imponerats över Alexs körning.

Hondan är inte den mest lättkörda hojen och bortsett från ett fåtal riktigt stora förare så brukar inte en rookiesäsong se mycket bättre ut än det Alex gjort.
    Bara att Alex, som rookie, fullföljt ALLA race i år är imponerande i sig!

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Bara att Alex, som rookie, fullföljt ALLA race i år är imponerande i sig!
    Eller så har han inte pushat materialet så mycket Hondan kräver innan för att vara med.....
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Looking...
    Ja vad ska man säga...

Riktigt roligt för Rins och resten på pallen.

Qvarten sov nog ännu sämre på söndag än lördag.

Konstigt med tre race kvar så är det helt öppet vem som kan bli världsmästare.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av Aryey Visa inlägg
    Ja vad ska man säga...

Riktigt roligt för Rins och resten på pallen.

Qvarten sov nog ännu sämre på söndag än lördag.

Konstigt med tre race kvar så är det helt öppet vem som kan bli världsmästare.
    Fyra kvar va? Eller har jag missat något?
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    magnus moss skriver: Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läskigt??? Att PLÖTSLIGT dyker det upp något, och man rycker till!

Jag tror inte Rins ser skuggan. Har blicken mycket längre fram. Men Rins kan ha hört den. Men Rins har nu varit med på nästan 150 "raceweekends" i Moto3, Moto2, MotoGP och har säkert vant sig vid helikoptrarna.

Det är inte som när en vanlig svensk upptäcker helikoptern över sig. Och börjar fundera när körkortet är tillbaka.

Det här hände i mitten på 80-talet när mobiltelefon var en låda med elektronik i bagageutrymmet.
    En kompis har fått låna farsans bil (farsan säljare) under sommarsemestern för att köra till Trelleborg med basketlaget han tränade.
    När vi räknade med att han var på väg tillbaka på kvällen på motorvägen mellan Malmö och Helsingborg med bra fart så ringde en "kompis"
    med bra förmåga att förställa rösten upp bilen:
    Ja det här var länstrafikpolisen, vi ser det går lite fort här, ja det är bra du slår av på farten. Fortsätt med det.

När vi träffade honom senare berättade han att han hade försökt få syn på helikoptern.
    Men inte lyckats.
    Senast redigerat av Comeback den 2020-10-19 klockan 12:59.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Medlem Boouys avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Hoj
    2019 Yamaha MT09
    Citat Ursprungligen postat av pimpelgas Visa inlägg
    Problemet var att chansade med ett däck som dom inte använt tidigare under helgen, det värmde upp mer än dom räknat med och trycket blev för högt efter 3-4 varv.

Tire Pressure Relief Valves and Components
    Tire reliefs, also commonly known as tire bleeders or bleed-offs, automatically relieve tire pressure buildup as you race to help keep your setup consistent throughout the race.

Inte tillåtet i motogp?

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    True dat!

Det var på inget sätt skrivet för att förringa Alex som jag trott på från första stund.
    Tror jag skrev tidigt att man får ha tålamod med hans framsteg men att HRC helt klart ser honom som en framtidsman.
    Att han redan börjat leverera förvånar mig lite även om jag tycker det är skitkul rent ut sagt!

Sedan tror jag fortfarande att en frisk Marc är snabbare än en frisk Alex men det är naturligtvis helt spekulativt.
    När Marc nästa säsong kör som Marc och flippar ut Alex i spenaten. Mmm det kan bli festligt i Repsol. För inte skulle Marc plötsligt ge sig för att det är brorsan?

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    När Marc nästa säsong kör som Marc och flippar ut Alex i spenaten. Mmm det kan bli festligt i Repsol. För inte skulle Marc plötsligt ge sig för att det är brorsan?
    Inte ens som fan till Marc tror jag han skulle tveka en sekund att peta av brorsan.
    I mina ögon såg han nästan ut att ha mindre marginaler då han passerade Pedrosa än andra.
    Om det är möjligt...

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Nästa omgång då? De som brukar vara lite längre bak i fältet kommer närmre och de som är i topp förbättrar inte sig fullt lika mycket? Så har det väl varit andra dubbelhelger? Får KTM upp farten kanske?

Inte ens som fan till Marc tror jag han skulle tveka en sekund att peta av brorsan.
    I mina ögon såg han nästan ut att ha mindre marginaler då han passerade Pedrosa än andra.
    Om det är möjligt...
    Precis och Dani är ju snällare än de flesta i hela cirkusen. Pappa Julien kommer tappa allt hår 2021?
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Nästa omgång då? De som brukar vara lite längre bak i fältet kommer närmre och de som är i topp förbättrar inte sig fullt lika mycket? Så har det väl varit andra dubbelhelger? Får KTM upp farten kanske?

Precis och Dani är ju snällare än de flesta i hela cirkusen. Pappa Julien kommer tappa allt hår 2021?
    Jag hade en liten oro över att dubbelhelger inte skulle premiera särskilt bra racing men den har verkligen inte besannats!
    Otroligt varierande race och pallar trots dubbelrace.
    Nästan lite märkligt men välkommet!
    Känns nästan allmänt som om KTM tappat lite under andra halvan av säsongen.
    Hoppas dom hittar något till denna helg.

Julien kommer få välja vem han vill vara pappa åt...

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

-Ibland är det viktigare att berätta att man minsann inte behöver dom där pengarna man begär för sina gamla hojar, än att berätta lite om hojen man vill ha hut [...]

Jonte H
Vill du annonsera ovan? Klicka här