Expander för bar end spegel 22mm styre

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Flemingsberg
Hoj
CBR900, Triumph Thunderbird
Hej,
Jag behöver fästa några bar end speglar i ett nytt styre. Men skulle behöva någon typ av expander med M8 gänga för att fästa speglarna i. Finns det sådana att få tag på? Det som medföljde får jag inte till att bli stabila. Men jag kanske gör fel vid montering? Se bifogad fil för hur dom ser ut. Tacksam för hjälp!
/J
 

Bifogat

  • expander Styre.JPG
    expander Styre.JPG
    49.8 KB · Visningar: 25

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag gjorde egna av den släta delen på en 18 mm (tror jag, den passade i styret) bult som jag borrade hål i mitten så gott jag kunde sen kapade jag bulten i tre delar i vinklar så att mitten delen blev en kil. Gängade den innersta biten med M8 och borrade ur hålet i mitten delen med kanske en 10 mm borr så det finns spel så mitten biten kan röra sig i sidled och har 8 mm hål i yttersta biten. Då man sen drar allt med bulten till spegeln så pressas bitarna isär i sidled och låser sig som berget i styret.

Hoppas du fattar vad jag menar, lite svårt att förklara men mina stryrändsspeglarna på min Honda sitter om berget nu jämfört med de expanderar som följde med speglarna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top