Spåra försändelse

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Hej Bullen.
För ett tag sedan köpte jag delar från det stora landet i väst.
USPS fraktade från USA till Arlanda och det gick fort. Jag har inget att klaga på så här långt.
Men efter ankomsten vid Arlanda slutar alla spår.

Så nu frågar jag expertpanelen.
Tar en ny speditör över försändelsen i och med Arlanda ?

Jag har inte erhållit några som helst SMS eller mejl heller, dvs jag har ingen info.

Att mitt paket ska tullas och så vidare förstår jag men det finns ingen historik att följa. Min försändelse är bara... borta. :(

Vad gör jag ? Är det bara att gilla läget ?

/ Peter
 

yama250

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Hageskruv
Hoj
Yamaha YZ 250 -01 Kawasaki ZZR1400 -07
Fick vänta 2veckor innan jag fick någon som helst avisering sist jag beställde från usa!
Postnord som har hand om det nu!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Hej Bullen.
För ett tag sedan köpte jag delar från det stora landet i väst.
USPS fraktade från USA till Arlanda och det gick fort. Jag har inget att klaga på så här långt.
Men efter ankomsten vid Arlanda slutar alla spår.

Så nu frågar jag expertpanelen.
Tar en ny speditör över försändelsen i och med Arlanda ?

Jag har inte erhållit några som helst SMS eller mejl heller, dvs jag har ingen info.

Att mitt paket ska tullas och så vidare förstår jag men det finns ingen historik att följa. Min försändelse är bara... borta. :(

Vad gör jag ? Är det bara att gilla läget ?

/ Peter

Allt beror på hur länge sen "för ett tag sen" är =p du får nog räkna med säkert 2-6 veckor innan det händer något. Vet att de tog ca 4 veckor för mina ljuddämpare att gå från Arlanda till Västerås iom tull osv =)

Sen för mig så fick jag bara ett avi att dom gick å hämta ut från ingenstans och då fick jag betala tull/moms när jag hämta ut paketet hos ombudet =)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det finns en tråd under OT-forumet som handlar om Postnord. Där kan du läsa om bl.a. mitt drama med ett paket som var spårlöst försvunnet i nästan tre månader - i Postnords händer...

Så svar ja - ett paket som skickas med USPS tas normalt över av Postnord. Även om det går jättefort över Atlanten så kommer det att ta bra mycket längre innan du får paketet.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Någon vecka efter paket från USPS kommit till Sverige så kan du spåra paketet hos Postnord med USPS Tracking Number. Fick ett paket i somras som tog 48 dagar på sig varav två veckor i Sverige. Väntar på ett litet brev nu som skickades för 26 dagar sedan.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
USPS är väl UPS inrikes USA?
Jobbat en del med frakt och rådet är att använda FedEx från USA.
Ring UPS Sverige 077-662 20 77 och fråga efter ditt gods.
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Allt beror på hur länge sen "för ett tag sen" är =p du får nog räkna med säkert 2-6 veckor innan det händer något. Vet att de tog ca 4 veckor för mina ljuddämpare att gå från Arlanda till Västerås iom tull osv =)

Sen för mig så fick jag bara ett avi att dom gick å hämta ut från ingenstans och då fick jag betala tull/moms när jag hämta ut paketet hos ombudet =)

Ungefär fyra veckor. Så inga sex veckor ännu. Jag får ha mer tålamod helt enkelt. Tack för svaret ! :tummenupp
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Det finns en tråd under OT-forumet som handlar om Postnord. Där kan du läsa om bl.a. mitt drama med ett paket som var spårlöst försvunnet i nästan tre månader - i Postnords händer...

Så svar ja - ett paket som skickas med USPS tas normalt över av Postnord. Även om det går jättefort över Atlanten så kommer det att ta bra mycket längre innan du får paketet.

Jag känner inte till bakgrunden men tre månader låter hemskt i mina öron. Jag lider med dig !
 

daxx0r

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha XSR700 -17
Jag fick vänta drygt två veckor innan postnord bestämde sig för att berätta att dem höll i paketet tills jag betalat tullen. Sen gick det två veckor till med ingen spårning, och sen en dag fanns paketet plötsligt på ica.
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Någon vecka efter paket från USPS kommit till Sverige så kan du spåra paketet hos Postnord med USPS Tracking Number. Fick ett paket i somras som tog 48 dagar på sig varav två veckor i Sverige. Väntar på ett litet brev nu som skickades för 26 dagar sedan.


Ok. Jag får ha mer tålamod. Tack för svaret ! :tummenupp
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Jag fick vänta drygt två veckor innan postnord bestämde sig för att berätta att dem höll i paketet tills jag betalat tullen. Sen gick det två veckor till med ingen spårning, och sen en dag fanns paketet plötsligt på ica.

Ok. Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge. Nämen det ordnar väl till sig då. Tack för responsen ! :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hej och välkommen till Postnord lotteriet...

Ssqztik.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag känner inte till bakgrunden men tre månader låter hemskt i mina öron. Jag lider med dig !

Paketet kom fram till slut, efter tre månader minus tre dagar om jag minns rätt...Två dagar med snabbaste varianten USPS från en håla i klippiga bergen till Göteborg, sedan elva veckor hos Postnord innan de bemödade sig att skicka ut tullfakturan och sedan paketet...Vete fan vad de höll på med under den tiden, men de hade i alla fall ingen aning om var paketet befann sig...

Du och jag är långt ifrån ensamma, läs den andra tråden så får du se några fler skräckexempel.

Mitt bästa råd är att - om det är möjligt - välja en speditör som inte samarbetar med Postnord.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är verkligen lotteri, speciellt med PostNord inblandat.

Beställde två varor ganska nära inpå varandra.

Ena skulle ta 5-7 dagar, ingen information kom förens på dag 8, då om att paketet lämnar Köln i Tyskland...
Totalt 14 dagar senare kunde jag hämta ut paketet på Hemköp.

Det andra paketet visade sig ha kommit fram på två dagar, men när jag av en slump kollade upp saker och ting visade det sig därmed ha legat hos Hemköp i tio dygn och väntat på mig utan att jag fått information, vare sig mail, SMS eller avi-lapp...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Mitt bästa råd är att - om det är möjligt - välja en speditör som inte samarbetar med Postnord.

Jag beställde prylar från USA anno 1996-ish och gjorde tillvalet "Express weekend delivery". Ett par dagar senare knackar en snubbe från Posten på min dörr en lördag förmiddag och lämnade över paketet!

Det var bättre förr!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag beställde prylar från USA anno 1996-ish och gjorde tillvalet "Express weekend delivery". Ett par dagar senare knackar en snubbe från Posten på min dörr en lördag förmiddag och lämnade över paketet!

Det var bättre förr!

Men nu är vi modärna och då krävs konkurrens för att allt ska bli bättre, vilket inte behövdes på den tiden! :7peta

Jag har två firmor som delar ut post hos mig, miljövänligt och bra! :tummenupp
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
USPS är väl UPS inrikes USA?
Jobbat en del med frakt och rådet är att använda FedEx från USA.
Ring UPS Sverige 077-662 20 77 och fråga efter ditt gods.

USPS är United States Postal Service, dvs. den federala posten.

USP United Parcel Service, Inc. är världens största paketdistributionsföretag som varje vardag levererar över 13 miljoner paket till över 200 länder över hela världen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top