Video Zero SR/S Review

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Problemet är att en batterihoj kommer att väga > 400 kg om man skall få rimlig range. Men som pendlarmoppe i storstad funkar det ju fint. I allafall om man kan ladda på jobbet.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Problemet är att en batterihoj kommer att väga > 400 kg om man skall få rimlig range. Men som pendlarmoppe i storstad funkar det ju fint. I allafall om man kan ladda på jobbet.

Väger ungefär som en sporthoj ca 200 kg o går med normal körning ca 25 mil som en sporthoj
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
I filmen gick den inga 25 mil trots försiktig körning.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Väger ungefär som en sporthoj ca 200 kg o går med normal körning ca 25 mil som en sporthoj

Om ”ca 200 kg” betyder 229kg och ”ca 25 mil” betyder 198km blandad körning så har du rätt. Dock bör man ta räckvidden i spec med en nypa salt. Räckvidden för landsvägskörning, 159km, är antagligen det man kan räkna med att få ut om man kör snålt.

Jag hade så sjukt gärna skaffat en elhoj. Tyst, miljövänlig, lite service, direkt respons utan att växla. Problemet är att jag vill ha 20-25 mils verklig räckvidd och en laddtid på max en timme. Kan man ordna det så köper jag elhoj direkt.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Väger ungefär som en sporthoj ca 200 kg o går med normal körning ca 25 mil som en sporthoj

Har du ens sett klippet? Den gick 58 miles, dvs 9 mil i verkligheten vid "super super careful riding". Då visade batteriet 10% kvar, så kanske 10 mil om man kör till den stannar.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
SR/S har 14,4kWhs batterikapacitet medan en ego+ har 21,5kWh. Med snabbladdning borde det räcka fint för mina behov men den väger ju en hel del och kostnaden är ju minst sagt en aning mastig.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
https://www.energicamotor.com/energica-ego-electric-motorcycle/

Jag har dessvärre aldrig provat en elhoj. Men de som gjort det är samstämmiga i att det var en av de häftigaste upplevelserna de varit med om.

De allra flesta - särskilt sporthojsförare - verkar ju ändå bara köra några mil runt stan nån dag och posera då det är fint väder så jag fattar inte räckviddsproblematiken ens idag... :D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
https://www.energicamotor.com/energica-ego-electric-motorcycle/

Jag har dessvärre aldrig provat en elhoj. Men de som gjort det är samstämmiga i att det var en av de häftigaste upplevelserna de varit med om.

De allra flesta - särskilt sporthojsförare - verkar ju ändå bara köra några mil runt stan nån dag och posera då det är fint väder så jag fattar inte räckviddsproblematiken ens idag... :D

Energican röker det mesta! Tappar ångan vid 180-200 km/h men innan dess!!!!:banana:banana:banana
https://www.youtube.com/watch?v=lcxDj5-iv_M
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En växel till så får den högfartsområdet också...

Det är inte bara acceleration utan det att man har effekt (och vrid) direkt hela tiden, på ögonblicket. Utvecklingen kommer att bli mycket intressant de närmaste åren.

(Fast varför jämförde de med 7-10 år gamla Tesla för och inte någon nyare, kan man ju undra... ;) )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top