Sporthandskar

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Hej där!

Jag går i tankarna om att köpa nya handskar.

Funderar mellan ICON Hypersport GP och KNOX Handroid

Någon som har några erfarenheter att dela med sig ?

Någon som kanske rent ut sagt kraschat med dessa handskar ?

Jag har ganska smala underarmar och handleder, fick ta över en väns gamla Lindstrands handskar tror jag det var, passformen var som handen i handsken medans kardborrarna både på handleden och underarmen var för stora för mig även under plagg.

/Niklas
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Klotat tre gånger med handroid. Alla tre gånger har handskarna patinerats på utsidan och handflatan.

Kunnat torka mig själv i arslet första muggandet efter alla tre gånger.

Bra handskar värda sitt pris.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har också kraschat med handdroid, och de klarade av att gnuggas i asfalten fint. Passar väldigt bra på mina händer med.
 

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Tack för svar, kraschincidenter är alltid bra att tillgå när det gäller skydd, skönt att det gick bra för er båda.

Har varit lite skeptisk när det gäller BOA systemet då det alltid finns en risk för ett "system" att gå sönder om man jämför med vanliga hederliga kardborrar.

Jag har googlat lite men inte lyckats hitta några som helst trådar om att BOA hjulet skulle ha gått sönder eller släppt vid krasch.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack för svar, kraschincidenter är alltid bra att tillgå när det gäller skydd, skönt att det gick bra för er båda.

Har varit lite skeptisk när det gäller BOA systemet då det alltid finns en risk för ett "system" att gå sönder om man jämför med vanliga hederliga kardborrar.

Jag har googlat lite men inte lyckats hitta några som helst trådar om att BOA hjulet skulle ha gått sönder eller släppt vid krasch.

BOA är grymt. Har det på skyddsskor också. Funkar klanderfritt.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Ytterligare en röst på Handroid. Har klotat i dessa handskar tre gånger och händerna har klarat sig fint varenda gång.

BOA-skruven på en av handskarna gav upp efter något års användande, men Knox löste det exemplariskt snabbt genom att skicka ut en reservdel ihop med monteringsanvisningar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för svar, kraschincidenter är alltid bra att tillgå när det gäller skydd, skönt att det gick bra för er båda.

Har varit lite skeptisk när det gäller BOA systemet då det alltid finns en risk för ett "system" att gå sönder om man jämför med vanliga hederliga kardborrar.

Jag har googlat lite men inte lyckats hitta några som helst trådar om att BOA hjulet skulle ha gått sönder eller släppt vid krasch.

Har haft ett par handdroid i 7 år. Sömmarna har börjat ge upp, men BOA-systemet fungerar fortfarnde felfritt.
Har även på ett par skor. När man väl vant sig är det smidigare än vanliga snören, dragkedja och sånt.
Lätt att operera med handskar med. :p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top