Viofo MT1, den perfekta MC-kameran??

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Allt såg så bra ut när man läste specifikationerna! Främre och bakre kamera, automatisk start, fjärrkontroll, GPS-inspelning och så vidare. Så jag har lagt mycket tid på att testa kamerasystemet. Jag har verkligen försökt att gilla det, men ........!

Se själv här:
https://youtu.be/MR38YCMmk1c
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, när man är bortskämd med GoPro:s bildstabilisering, och bildkvalitet......då är ju den där oanvändbar.
Tack för att du delar med dig av praktiska tester "på riktigt". :tummenupp
 

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Man tackar!

Videon du såg redigerade jag ner till en fjärdedel av den ursprungliga versionen, ville inte att den skulle bli för lång.

Gjorde jämförande tester med andra kameror (som heller inte har bildstabilisering inbyggd som du kan se på exemplen jag nämnde) och Viofo MT1 är tyvärr den sämsta av alla.

Tidigare använde jag ofta en XTZ600 som "testplattform" och inte ens den enstånkan hade några problem med stabiliteten från modernare kameror. Den klarade till och med Innovv C3 skapligt, en kamera som också har objektivet anslutet med kabel (men som hade andra problem).

Ledsamt, för hanteringsmässigt har MT1 många fördelar, "de e bar å åk" med den, startar ju automatiskt bara man vrider om tändningsnyckeln.

Jag ska hålla ögonen öppna efter en liknande lösning men då med någon form av bildstabilisering.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top