Bra pendlardäck med våtgrepp i 10-3.50?

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Just nu tar jag dotterns el-moppe till jobbet då hon hoppar runt på kryckor.:kryckor
Det är sjukt smidigt, men nu när gatorna är daggvåta på morgonen är det också sjukt läskigt.

Originaldäcken i kinesisk hårdplast kryper i minsta böj och jag driftar mer eller mindre till jobbet. I morse hittade jag lite dieselspill vid vägbygget och fick ett riktigt släpp.

Kan någon rekommendera bra däck att pendla med?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vad som helst från en känd producent kommer vara mycket bättre än kinagummit.
En snabb sökning på däckonline ger följande som prisvärd och bra: https://www.dackonline.se/cgi-bin/r...is&rsmFahrzeugart=MO&details=Ordern&typ=74832

För riktigt bra grepp i kyla/väta/saltkladd är det dubbfria vinterdäck som gäller. Slits förstås snabbare men det borde inte vara något problem på en elmoppe. När jag körde scooter hela året blev det Mitas men i dina dimensioner finns Michelin för ok pengar så jag hade kört på det: https://www.dackonline.se/cgi-bin/r...rsmFahrzeugart=MO&details=Ordern&typ=R-236606
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Tack Josef!

Då ska jag bara fundera över hur länge moppen ska rulla
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Absolut!
Hon är den i särklass yngsta någonsin i Kronoberg som brutit lårbenshalsen :(
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


The tread of the K58 Snowtex is a combination of a high-quality silica rubber compound and special textile fibers, which together maximize the on-road adhesions, even in cold and wet climates. This, in conjunction with the high pattern drainage provides maximum traction on winter streets in cold weather conditions.

Domdärna textilfibrerna som di blandar i gummit - jag hörde att det är surplus Trabantkarosser som mals ner i smeten och ger förbättrat grepp. Testify! :fakta
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Farsan hade en bekant som var bil- och mc-handlare, han plockade hem ett par Trabanter efter att muren föll. De övergavs i drivor och blockerade vägarna.

Dagens moppebilar är ju ett under av kvalitet och krocksäkerhet i jämförelse.

Den vi kikade på kom med en rutig gubbkeps som extrautrustning och förbandslådan innehöll gasbinda, vilket vi antog var för att reperera karossen som mycket riktigt var i gasbindearmerad bakelit, och fyra olika intubationsrör som uppenbarligen krävdes direkt när man krockade.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Domdärna textilfibrerna som di blandar i gummit - jag hörde att det är surplus Trabantkarosser som mals ner i smeten och ger förbättrat grepp. Testify! :fakta

De blandade åtminstone in det i beläggningen för Berlins trottoarer, jag måste ta moppen och åka och testa greppet innan jag bestämmer mig.
Vet någon en bra väg med laddstolpar var fjärde mil?
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Mittåt, åter till temat: Greppiga däck!

Heidenau kör en del udda gummiblandningar och likaledes udda dimensioner.
Jag har kört med deras "Silica" vinterdäck på motorcykel och kan bara konstatera att det funkar bra.

Kika på vad dom har i sitt "vinter" sortiment så hittar du säkert något lämpligt.
Fabriken, jag svängde in där för ett par år sedan, den är så där härligt "östig" som man föreställer sig, men grejorna håller vad dom lovar, iallafall de exemplar jag handlat genom åren.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Heidenau K58 verkar ha fått bra betyg, sätter upp den på listan
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top