Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jämför man med analyserna av skosnörenas betydelse för målvakter i Superettan så lämnade analysdjupet lite att önska men vi får väl vara glada att det togs upp i alla fall.
Exakt. Men det är väl första gången i/på SVT? I alla fall första gången på länge......

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Håller med om vad alla har sagt men om inte MV skärper sig blir det knappast någon förlängning med yamaha speciellt inte med den nivå på talangerna som är på väg upp. Det känns nästasn som om han inte pallar trycket..?

Alltså Morbidelli såg ut som han körde på äggskal sista fyra varven och om han inte fick byta kallingar efter sitt kast i 320 så vette f.n. Som någon annan sa så visade han och Miller mkt mognad med att ta de poäng de kunde och inte köra bort sig.

Är Suzuki på väg att bli favorit för titeln tillsammans med Yamma?
Dock så kommer dubbla race på aragon och sen avslutning i Portugal gynna ducce.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Att det var länge sedan det rapporterades kan man märka på språket. :D
Men för oss som pratar gammaldags svenska och inte jublar över amerikaniseringen är det trevlig läsning!
Att de inte skriver Petronasstallet kan man stå ut med... :tungan

Livet leker för Johan Stigefelt i MotoGp – roadracingens finrum.
Som stallchef för uppstickaren Petronas Yamaha SRT är det ingen hejd på framgångarna.
Idag blev det officiellt att legendaren Valentino Rossi, 41, är klar för teamet 2021.
– För mig är han en ikon och en levande legend, säger Johan till SVT.
Rossi, niofaldig världsmästare, varav sju i tungviktsklassen, lämnar Yamahas fabriksstall för Stigefelts team.


https://www.svt.se/sport/herridrott/svensksucce-i-motogp-skrev-kontrakt-med-rossi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Håller med om vad alla har sagt men om inte MV skärper sig blir det knappast någon förlängning med yamaha speciellt inte med den nivå på talangerna som är på väg upp. Det känns nästasn som om han inte pallar trycket..?

Alltså Morbidelli såg ut som han körde på äggskal sista fyra varven och om han inte fick byta kallingar efter sitt kast i 320 så vette f.n. Som någon annan sa så visade han och Miller mkt mognad med att ta de poäng de kunde och inte köra bort sig.

Är Suzuki på väg att bli favorit för titeln tillsammans med Yamma?
Dock så kommer dubbla race på aragon och sen avslutning i Portugal gynna ducce.

Ja, shit! :3freak
Kändes som två avancerade räddningar i samma sekvens där.
Blev nog en lite pulsökning hos Morbi.:hihi
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Kanske redan varit uppe men tål att ses fler gånger...
7f997b021ba54fcee23ca25a8b69cc75.jpg
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Även om jag håller på Quarta så tycker jag också att det vore riktigt kul om Dovi skulle få sig en titel...så det var väldigt synd att det sket sig totalt för honom. Jag unnar honom verkligen en titel. Quartararo har dessutom säkert flera år framför sig med världsmästarpotential - något jag undrar om Dovi har.

Det ska också bli väldigt intressant att se hur Marc är när han är tillbaka. Å ena sidan kan man se framför sig hur han hamnar på front row direkt, men å andra sidan så vet man ju inte hur hans skada har påverkat honom. Han lär ha lite att bita i iallafall, sett till hur Mir, Quartararo, Miller, Bagnaia, Pol/Binder m.fl. har presterat senaste tiden. Vilket jäkla mästerskap det blev i år, helt galet mycket action.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Vet inte vilken tråd som skulle passa för detta, ville bara tipsa om en bok jag just beställde.
En hundring inklusive frakt från Amazon är riktigt prisvärt. Har inte läst några recensioner men förhoppningsvis har Harris intressanta saker att berätta:



81hD6TTy1TL.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top