Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det körbarhet eller effekt som Yamaha lyckats med? Till och med en gammal farbror kan åka fort med Yamaha.

Yammorna går riktigt fint.
Rankar dem som griddens bästa tätt följd av Suzuki.
Svårt att säga var hondan står. :va
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det är så sjukt kul att se så många olika fabrikat i topp tio!

Börjar sakta men säkert placera Miller som min favorit då han verkligen verkar vara en skön kille. Tilltaget att tejpa upp Qvartens tear off i boxen var helt underbart. Sen verkar han precis som VR älska att köra hoj då han till och från bjuder på stoppies och wheelies.

Kolla denna:
https://www.youtube.com/watch?v=IZdAo-57qQ4

Förra året när jag var där var det en förare som alltid gjorde publikfriande saker på invarv till depå osv och det var VR.

Morbidelli är också en kille som jag alltid gillat och fortsätter leverera.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är så sjukt kul att se så många olika fabrikat i topp tio!

Börjar sakta men säkert placera Miller som min favorit då han verkligen verkar vara en skön kille. Tilltaget att tejpa upp Qvartens tear off i boxen var helt underbart. Sen verkar han precis som VR älska att köra hoj då han till och från bjuder på stoppies och wheelies.

Kolla denna:
https://www.youtube.com/watch?v=IZdAo-57qQ4

Förra året när jag var där var det en förare som alltid gjorde publikfriande saker på invarv till depå osv och det var VR.

Morbidelli är också en kille som jag alltid gillat och fortsätter leverera.

Jag höll nog Miller som Ducati #2 förra året trots att jag gillar Petrux som kom några pinnar för I totalen.
Miller är grymt snabb, kör både rent och smart och gnäller sällan på nån eller något.
Alltid med det lite sneda leendet på plats. :)
Klart förtjänt av Ducatis fabrikshoj . :tummenupp
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Tävlingens snyggaste bike för en nostalgiker som jag är helt klart Cal's Castrol-Honda :) :) rd9_barcelona_crutchlow_2020-03822september.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Intressant kommentar från Miller ang hur 2020 års Michelin-däck påverkar körstilen för Ducati-förarna. Han menar att ju mjukare han kör, desto fortare går det, vilket känns lite som tvärtom mot hur man vunnit med en Ducce tidigare år. Kanske detta också förklarar Peccos framgångar? Tyckte han såg silkeslen ut i sin körning på Misano, jämfört med de flesta andra.

https://www.crash.net/motogp/news/945382/1/frustrated-dovizioso-braking-only-reason-im-back
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Skulle vilja skaka om Dovizioso och säga: Marquez är borta och kommer inte tillbaka som ett hot, du leder mästerskapet trots allt som har hänt, Ducatin går uppenbart bra för Miller & Zarco och även Danilo är med i topp 10, hur många mer morötter behöver du?

Det går ju inte att få en bättre chans eller förutsättning att vinna detta mästerskap och så kvalar han in som 17:e man :3freak


Edit:
Dovi pratar i intervjun från igår om att han inte kan hantera bakdäck och broms som han vill, och han ser ju så otroligt bedrövad ut karln. Jag skulle verkligen vilja se honom som mästare men han måste fan i mig rycka upp sig nu.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Kul att höra Rossi prata om Stigefelt. 25:00 in i klippet.



https://www.motogp.com/en/videos/20...si-and-yamaha-special-press-conference/347378

View attachment 456414


För er som inte har videopass så skrev jag ner det:

"I know very well Stiggy, because we raced together when we were
more young like in the European championship in '94 or in '95."

Har rätt bra kontakt med Johans bror Fredrik som har byggt min hoj. Han berättade att han också tävlade mot Rossi i Europeiska mästerskapet. Han sa att han körde den där 125an så hård han bara kunde och framhjulet bara studsade i kurvorna och när han blev omkört av Rossi var det som ett möte.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Skulle vilja skaka om Dovizioso och säga: Marquez är borta och kommer inte tillbaka som ett hot, du leder mästerskapet trots allt som har hänt, Ducatin går uppenbart bra för Miller & Zarco och även Danilo är med i topp 10, hur många mer morötter behöver du?

Det går ju inte att få en bättre chans eller förutsättning att vinna detta mästerskap och så kvalar han in som 17:e man :3freak


Edit:
Dovi pratar i intervjun från igår om att han inte kan hantera bakdäck och broms som han vill, och han ser ju så otroligt bedrövad ut karln. Jag skulle verkligen vilja se honom som mästare men han måste fan i mig rycka upp sig nu.

Tror han har tappat motivationen när det skar sig med Ducati men vad vet jag.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis lill-Binder till server #1.:)

Snyggt av McPhee att direkt gå och be Arenas om ursäkt för sin "lite ambitiösa" omkörning. :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Skulle vilja skaka om Dovizioso och säga: Marquez är borta och kommer inte tillbaka som ett hot, du leder mästerskapet trots allt som har hänt, Ducatin går uppenbart bra för Miller & Zarco och även Danilo är med i topp 10, hur många mer morötter behöver du?

Det går ju inte att få en bättre chans eller förutsättning att vinna detta mästerskap och så kvalar han in som 17:e man :3freak


Edit:
Dovi pratar i intervjun från igår om att han inte kan hantera bakdäck och broms som han vill, och han ser ju så otroligt bedrövad ut karln. Jag skulle verkligen vilja se honom som mästare men han måste fan i mig rycka upp sig nu.

Pecco har tydligen också lagt om hela sin körstil då det inte funkade alls förra säsongen fram till thailand då han började lyssna på teamet om hur han skulle köra. Dovi har ju alltid levt på att vara den som bromsar senast och när det är helt fel så hamnar han i stora problem. Pecco och Miller verkar ha lättare att ställa om sin körstil.

Kom även på att de äldre förarna länge inte behövde ändra sin körstil speciellt mkt då de fick däck gjorda efter den. När sen enhetsdäck infördes så var det ett lotteri beroende vems körstil som passade föraren. Nu börjar stallen förstå att de måste anpassa hojen för däcken och förarna sin körstil för att få ut max.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
När gjorde han det för på banan tittade han inte åt Arenas ens.

Han tog "the walk of shame " direkt han kom tillbaka till boxen.
Arenas var nog inte, förståeligt nog, mottaglig för en ursäkt på banan...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vackert Quarten! :tummenupp
Mir och Rins visar vad fint Suzuki går just nu. :)
Dovi vill nog bara glömma Barcelona för alltid. :3freak
Nån som kan förklara Vinales? :va
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Riktigt, riktigt tråkigt med Rossis krasch. Hade han hamnat på pallen så tror jag att att han hade växt men rädd för att detta kommer ta styggt på psyket.
Vinales - höjde på ögonbrynen förra veckan men nu var det tillbaka till det normala. Flyt för honom att Dovi kraschade men tror inte på att Vinales kan utmana om titeln ändå.
Dovi - oflyt igen men samtidigt inte riktigt med.
Suzuki - Stort grattis, två på podiumet! Mir tror jag lite på när det gäller titeln.
Miller - kämpar insats
Morbidelli - en av mina favoriter nu när Dovi och Rossi är borta från titeln. Klokt kört idag, Suzuki var för starka på slutet idag.
Underhållningsvärdet i Motogp på topp igen.:tummenupp
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top