OK att äga likadan hoj två gånger?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har länge levt med ordspråket "en hoj, aldrig två gånger!" men inför 2021 är jag sugen på att köpa en KTM 1190 AVD igen, borde jag skämmas?

Sorry för att jag varit inaktiv på sistone, kört bil hela sommaren men hjärnan har kört hoj vilket har resulterat i en rad slitna bussningar och ett antal nära-döden-upplevelser. Bilar kör ju om långtradare så långsamt:crash
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det är INTE okej, man ska minst ha TRE av samma fabrikat och modell. För bilar räcker det med TVÅ av samma fabrikat och modell.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Defenitivt oki då...
Finns ett uttryck för de... Man saknar inte kossan förän båset är tomt...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är INTE okej, man ska minst ha TRE av samma fabrikat och modell. För bilar räcker det med TVÅ av samma fabrikat och modell.

Rätt vad gäller SportHojar, jag har tre av samma fabrikat och modell, men det där med bilar förstår jag inte? :va

Nu är, tyvärr, engelska SportHojar dåliga på att flytta hundratals kilo avfall till återvinningen så ett fordon med krok kan behövas men varför fler? :va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
V8'an har dragkrok men inte AC. Sur-sexan har AC men inte dragkrok. Så städning sker på vår och höst och när tempen stiger över mc-vänligt åks (inte körs) det sur-sexa.

AC, vilka SportHojar har AC? :va

Jag har kört SportHoj i snart 40 år utan klimatanläggning så varför skulle det behövas en AC? :va
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
När en hoj smälte ner i en ladugårdsbrand, kunde jag efter moget övervägande (många år) köpa en likadan.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Före detta hoj:Ducati Hyperstrada
Nuvarande hoj: Ducati Hypermotard
Så gott som identiska.

Siktar på Hypermotard 950 till 2021.

Anser det vara ok att köpa samma hoj:)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag har länge levt med ordspråket "en hoj, aldrig två gånger!" men inför 2021 är jag sugen på att köpa en KTM 1190 AVD igen, borde jag skämmas?

Sorry för att jag varit inaktiv på sistone, kört bil hela sommaren men hjärnan har kört hoj vilket har resulterat i en rad slitna bussningar och ett antal nära-döden-upplevelser. Bilar kör ju om långtradare så långsamt:crash

Helt ok. Jag gjorde detsamma, köpte en Honda VTR 1000f nyligen som jag hade för typ 7 år sedan. Grymt nöjd:).
Hade lätt kunnat köpa en Ktm 690 igen också.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Helt ok. Jag gjorde detsamma, köpte en Honda VTR 1000f nyligen som jag hade för typ 7 år sedan. Grymt nöjd:).
Hade lätt kunnat köpa en Ktm 690 igen också.

Men just firestormen är där något speciellt med. Haft 19 hojar och när jag sitter och tittar efter en "ny" till 2021 är det svårt att inte snegla tillbaka till firestormen.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Självklart :krama
Har precis köpt mig en Tigger igen (mycket beroende på lågt pris för en hoj jag trivdes riktigt bra med) efter att ha provat lite andra märken och modeller de senaste åren. Men inget som säger att jag kommer behålla den länge.
Är fortfarande sugen på att köpa en 990 Super Duke igen, saknar den hojen med. Dock inte lika bra att skjutsa lillgossen på då mina horn växer ut när jag kör SD 990 och jag troligtvis inte skulle slita framdäcket på den i någon större omfattning.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
För något år sedan såg jag den speed triplen jag sålde för 15 år sedan till försäljning på blocket.
Hade jag varit i Sverige hade jag köpt tillbaka.
Nästa gång...
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Men just firestormen är där något speciellt med. Haft 19 hojar och när jag sitter och tittar efter en "ny" till 2021 är det svårt att inte snegla tillbaka till firestormen.

Ja den har ju mer ”själ” än de flesta hojar. En av få hojar jag inte behöver köra så aktivt för att ha kul. 1000 cc V-tvinn o förgasare går inte av för hackor:). Å den är ju så snygg, kommer aldrig bli ful. Gäller dock att hitta en fin tycker jag.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Ja, man ska ha haft flera hojar av samma sort. Jag har haft två R1, tre GSX-R750, sex CBR600F, sex RGV250 och fyra Aprilia RS250. Bara en vardera av CBR900RR, ZX-7R, YZF750R, Honda RS125R, RVF400 och BMW G650X Moto dock.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Absolut.
Sålde en i år och köpte en likadan 3 veckor senare då jag ångrade försäljningen :)
Ja det var annan färg men iallfall...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag skulle gärna köpa tillbaka åtminstone två av mina tidigare hojar, så det är klart att det är okej.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top