Tid för att få reservdelar Ktm 790 duke?

Graagh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2020
Ort
Gbg
Hoj
Ktm 790 duke
Hej allihopa!

Jag tänkte fråga om era erfarenheter när det kommer till tiden att få reservdelar i ett garantiärende.

Jag lämnade in min ktm 790 duke i mitten på augusti på verkstad i Gbg pga ett oljeläckage från topplockspackningen. Det är klart med Ktm att de kommer fixa läckaget på garantin. Jag har dock fått info från verkstaden att en del av reservdelarna som behövs är restade och kommer inte komma in till ktm i Österrike förrän i slutet på oktober. Detta innebär att det kommer dröja till åtminstone mitten på november innan min hoj kan vara färdig.
Han jag pratade med på verkstaden menade på att alla märken kan ha så här lång tid för att få reservdelar och vägrade svara på om detta är ett problem unikt för ktm.
Jag skulle därför vilja höra med er om ni också varit med om liknande tider för reparation. Detta skulle innebära att min hoj skulle stå på verkstad i 3 månader endast pga att det inte finns reservdelar.

Personligen tycker jag det låter vansinnigt med 3 månaders väntetid för reservdelar på en såpass ny hoj.

Har ni liknande erfarenheter?

Vänliga hälsningar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Nu är det höst, smutskampanjen mot KTM har åter dragit igång:D

Skämt åtsido.... Låter helt bedrövligt. Synd att KTM verkar ha problem med kvalite och service då det är hojar som har nästan alla rätt i mina ögon.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.
Jag har upplevt att väldigt många har dragit ner på alla former av kundvård och service nu, och skyller på pandemin. Men mest känns det väl som en ursäkt för att dra ner på kostnaderna för det...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite blandat Yamaha, Mölndal behövde 3 månader för att ordna ny framgaffel (gamla böjd) på en Yamaha Slider moped.

Bike Göteborg, numera Elit Mc, behövde 7 månader för fixa ny generatorkåpa, ny vänster backspegel, nytt kopplingshandtag på GSX1300R.
Plus egen insats med 3 telefonsamtal, 2 mail till Folksam och 3 besök hos Bike Gbg för att se hur det gick.

Är det Elit MC som Kåtten är hos, var glad du får ut den i April 2021. :)
Mina 25 öre.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top