Resultat 1 till 8 av 8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2020
    Hoj
    Ktm 790 duke

Tid för att få reservdelar Ktm 790 duke?

Hej allihopa!

Jag tänkte fråga om era erfarenheter när det kommer till tiden att få reservdelar i ett garantiärende.

Jag lämnade in min ktm 790 duke i mitten på augusti på verkstad i Gbg pga ett oljeläckage från topplockspackningen. Det är klart med Ktm att de kommer fixa läckaget på garantin. Jag har dock fått info från verkstaden att en del av reservdelarna som behövs är restade och kommer inte komma in till ktm i Österrike förrän i slutet på oktober. Detta innebär att det kommer dröja till åtminstone mitten på november innan min hoj kan vara färdig.
    Han jag pratade med på verkstaden menade på att alla märken kan ha så här lång tid för att få reservdelar och vägrade svara på om detta är ett problem unikt för ktm.
    Jag skulle därför vilja höra med er om ni också varit med om liknande tider för reparation. Detta skulle innebära att min hoj skulle stå på verkstad i 3 månader endast pga att det inte finns reservdelar.

Personligen tycker jag det låter vansinnigt med 3 månaders väntetid för reservdelar på en såpass ny hoj.

Har ni liknande erfarenheter?

Vänliga hälsningar

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
    Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Vad fick du för lånehoj under tiden?
    IBA #40701

Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Ta hem den och kör tills dom fått delar.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    På dom bara e väll gamla Bike som du lämnat hos antar jag.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Nu är det höst, smutskampanjen mot KTM har åter dragit igång

Skämt åtsido.... Låter helt bedrövligt. Synd att KTM verkar ha problem med kvalite och service då det är hojar som har nästan alla rätt i mina ögon.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
    Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.
    Jag har upplevt att väldigt många har dragit ner på alla former av kundvård och service nu, och skyller på pandemin. Men mest känns det väl som en ursäkt för att dra ner på kostnaderna för det...
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Lite blandat Yamaha, Mölndal behövde 3 månader för att ordna ny framgaffel (gamla böjd) på en Yamaha Slider moped.

Bike Göteborg, numera Elit Mc, behövde 7 månader för fixa ny generatorkåpa, ny vänster backspegel, nytt kopplingshandtag på GSX1300R.
    Plus egen insats med 3 telefonsamtal, 2 mail till Folksam och 3 besök hos Bike Gbg för att se hur det gick.

Är det Elit MC som Kåtten är hos, var glad du får ut den i April 2021.
    Mina 25 öre.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är bara en idé bland många nu när vintern kommer. Varför...tja...varför inte...? Inte så mycket prestationen. Då skulle man ju göra det på tid eller nåt [...]

Wiseguy
Vill du annonsera ovan? Klicka här