Testa nya SH som lanseras i höst :)

Status
Ej öppen för fler svar.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det är ju lite olika funktionalitet på de där. Ena är en mer "action" (att skapa något) medan de andra till vänster är mer passiva generiska funktioner. Sen ena 2:an har en active-indikering också, vilket en action-knapp egentligen aldrig kan ha. För mig ok för nu :)

För att förtydliga, knapparna till vänster ser ut att tillhöra den gamla designen. De har en gradient som bakgrund och fyrkantiga hörn. Knapparna till höger ser ut att tillhöra sidans nya design, de har en solid bakgrund och rundade hörn.
Då knapparna ligger på samma rad ger det ett ofärdigt intryck, vilket så klart är okej i en beta. Men till den färdiga designen hade det varit lite tråkigt, då det ser så polerat ut i övrigt :kär

Att knapparna tekniskt gör olika saker signalerar man inte genom två olika designspråk! Istället vill man markera detta på ett tydligt sätt men med samma språk. Tänk radio buttons och checkboxar i html, samma designspråk men distinkt skiljt utseende för olika funktioner.

För att dra en mc-analogi:
Hade en tillverkare köpt in solblekta dödarknappar från föregående årtionde och använt till helljuset på sin nya modell, hade det varken sett enhetligt ut eller underlättat att hitta action(dödar)-knappen i en stressad situation.

Men jag vill inte vara gnällig, för det är jättekul att sporthoj lever! Det ser riktigt trevligt ut. Tack!
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
För att förtydliga, knapparna till vänster ser ut att tillhöra den gamla designen. De har en gradient som bakgrund och fyrkantiga hörn. Knapparna till höger ser ut att tillhöra sidans nya design, de har en solid bakgrund och rundade hörn.
Då knapparna ligger på samma rad ger det ett ofärdigt intryck, vilket så klart är okej i en beta. Men till den färdiga designen hade det varit lite tråkigt, då det ser så polerat ut i övrigt :kär

Att knapparna tekniskt gör olika saker signalerar man inte genom två olika designspråk! Istället vill man markera detta på ett tydligt sätt men med samma språk. Tänk radio buttons och checkboxar i html, samma designspråk men distinkt skiljt utseende för olika funktioner.

För att dra en mc-analogi:
Hade en tillverkare köpt in solblekta dödarknappar från föregående årtionde och använt till helljuset på sin nya modell, hade det varken sett enhetligt ut eller underlättat att hitta action(dödar)-knappen i en stressad situation.

Men jag vill inte vara gnällig, för det är jättekul att sporthoj lever! Det ser riktigt trevligt ut. Tack!

Grävde lite i CSS:en och även XenForo-mjukvaran är lite retro i sin stil med gradients. Och uppenbarligen inte helt konsekvent heller på alla ställen.

Ska se om jag kan lägga lite tid på det om jag kan aktivera OCD-motorn i mig :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag laddade upp en bild den 21/9, den väntar fortfarande på ett moderatorgodkännande.
Med tanke på att jag är moderator så...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I dagens sporthoj står till vänster under
Comeback
Medlem
Reg.datum jul 2010
Ort Göteborg
Hoj Suzuki SV650S -00 såld
Triumph Sprint RS -01 såld
Suzuki GSX1300R -08

I beta sporthoj står det under C
Well-known member
och jag kan se att jag är
Online nu !
Lilla gröna plutten under C
Häftigt !

I dagens sporthoj står under mitt inlägg

MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

I beta sporthoj står under mitt inlägg "bara"
MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

var sist inne i
https://beta.sporthoj.com/forum/index.php?threads/oljepluggspackning-fz1-n.286996/
och testade lite
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
[FONT=&quot]Detta meddelande väntar på moderatorgodkännande och är osynligt för vanliga besökare.

Skrev ett inlägg den 21/9.[/FONT]
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
[FONT="]Detta meddelande väntar på moderatorgodkännande och är osynligt för vanliga besökare.

Skrev ett inlägg den 21/9.[/FONT]

Meh, Supermoderator hade färre rättigheter än vanlig användare. Så konstigt. Kanske pga "ärvd" grupp från SH. Har utökat nu till vad jag tror är rätt i

Vart har du postat? Kan inte hitta detta.

Måste försöka läsa på lite mer inser jag om hur skiten fungerar.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det går bra nu.
[FONT=&quot]
Ditt konto har tillfälligt blivit låsat på grund av felaktiga inloggningsförsök.[/FONT]
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hur kommer man till första olästa inlägget i de fora man deltagit, är jag blind?

På gamla sajten markeras det längst till vänster med en "brun" ikon där redan lästa är "grå". Ett klick på det bruna tar dig till det första olästa inlägget i aktuell tråd.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Klickat runt en del, det känns ju som en stor förbättring! Gött jobb Swedie!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Hur kommer man till första olästa inlägget i de fora man deltagit, är jag blind?

På gamla sajten markeras det längst till vänster med en "brun" ikon där redan lästa är "grå". Ett klick på det bruna tar dig till det första olästa inlägget i aktuell tråd.

Det här kände jag inte till men hittar inte vare sig brun eller grå kon nere till vänster.... hjälp...
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Tack Anders.. ha ha hade aldrig provat denna vägen till inlägg...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nä men nu kör vi igång tycker jag :tummenupp :hihi
Release-datum 31 Dec då? Kan vänta till april också, ingen fara.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nä men nu kör vi igång tycker jag :tummenupp :hihi
Release-datum 31 Dec då? Kan vänta till april också, ingen fara.
Löjligt upptagen i mitt vanliga jobb. Sen kikade på designen förra veckan och kände något saknas. Mem dagarna efter årsskiftet är nog helt rätt tid
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top