Testa nya SH som lanseras i höst :)

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ska det gå att logga in eller är det något du måste lägga till? fel lösen när jag försöker..

Ser bra ut annars, bilderna från annonserna på förstasidan ser lite "feta" ut hos mig, som en 4.3 i 16.9 ungefär. :tummenupp

Ja tyvärr över 1 år gammal DB så lösen kan diffa tyvärr.
Har PM:at dig ett tillfälligt lösen!

Yes, aspect-ratio kommer justeras till bättre med nya uppladdningsregler. Men ska dubbelkolla den biten också innan lansering :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja tyvärr över 1 år gammal DB så lösen kan diffa tyvärr.
Har PM:at dig ett tillfälligt lösen!

Yes, aspect-ratio kommer justeras till bättre med nya uppladdningsregler. Men ska dubbelkolla den biten också innan lansering :)

Funkade. :)

Ser fint ut, och snabbt! ...än så länge då när inga användare stör.... :D
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Kul med uppdatering, bra att det blir enklare med mobil eftersom jag inte använder Tapatalk. Smilies som :banana och :yoparty samt enkelt att ladda upp bilder är mina enda krav. Annars låter jag det övriga tekniska åt er andra.
Glöm inte en klick färg eller kanske en orange stripe, så det inte blir för grått.

;) Bra jobbat!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kul med uppdatering, bra att det blir enklare med mobil eftersom jag inte använder Tapatalk. Smilies som :banana och :yoparty samt enkelt att ladda upp bilder är mina enda krav. Annars låter jag det övriga tekniska åt er andra.
Glöm inte en klick färg eller kanske en orange stripe, så det inte blir för grått.

;) Bra jobbat!
I desktop är det orange men inser i mobilt att den saknas. Tack fixar
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kul att du lägger energi på att försöka förbättra och förnya.

Jag har inte så mycket att tillföra. Det jag kan komma på är att det måste gå att enkelt lägga in bilder. Jag använder bara telefon och kan inte lägga in bilder och många gånger så kan jag inte se vad andra lägger in ser bara ett gem och det står något typ "bifogad fil"
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Ser lovande ut! Kul att sidan fortfarande lever och uppdateras :)

Verkar dock bli lite dumt med texten under navigeringsmenyn, som följd av Lelles-annonsen. Något svårläst.

SH-text.png
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ser lovande ut! Kul att sidan fortfarande lever och uppdateras :)

Verkar dock bli lite dumt med texten under navigeringsmenyn, som följd av Lelles-annonsen. Något svårläst.

View attachment 456340

Lite dålig taiming på den. Är inte klar med wallpaperbiten. XenForo använder sig av nått script för räkna ut z-index och det är riktigt trixigt få det där rätt som det är nu. Så har inaktiverat wallpaper så det inte stör normala visningen av standardlayouten.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Kan inte heller logga in. Varit medlem sen 2011..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag kommer inte in. Provade att byta lösenord men kommer ändå inte in. Testat att deaktivera adblockers och dyl.

Chrome 85 Win10
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kul med uppdatering, bra att det blir enklare med mobil eftersom jag inte använder Tapatalk. Smilies som :banana och :yoparty samt enkelt att ladda upp bilder är mina enda krav. Annars låter jag det övriga tekniska åt er andra.
Glöm inte en klick färg eller kanske en orange stripe, så det inte blir för grått.

;) Bra jobbat!

Nu är det en liten orange touch även i mobilt. Gillar det cleant.

Fördelen med denna design som är nu är att det gör det enklare att skapa tshirts i en framtid med en enkel SH logga. Plaggen blir både billigare att tillverka och billigare att köpa med iaf liten marginal på dom.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ska det gå att logga in eller är det något du måste lägga till? fel lösen när jag försöker..

Ser bra ut annars, bilderna från annonserna på förstasidan ser lite "feta" ut hos mig, som en 4.3 i 16.9 ungefär. :tummenupp

Aspektratio är finjusterat nu och bör funka bättre generellt nu med bilder. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det finns ett s.k. Media Gallery att köpa. Det ger möjligheten att ladda upp album av bilder. Det är inte superavancerat, men kanske ändå vore bra att ha? Vad känner ni?

Så här ser det ut.
Man kan klicka runt och kommentera bilder.

mediagalleryexample.PNG
mediagalleryexample2.PNG
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Klickat runt lite, tycker det verkar fungera bra och se trevligt ut.
Störde mig på en liten detalj och det är att knapparna har olika design. Skulle vara trevligt om det blev enhetligt (gärna med den högra designen som matchar sidan bättre).

Screenshot 2020-09-21 at 12.20.21.png
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Klickat runt lite, tycker det verkar fungera bra och se trevligt ut.
Störde mig på en liten detalj och det är att knapparna har olika design. Skulle vara trevligt om det blev enhetligt (gärna med den högra designen som matchar sidan bättre).

View attachment 456358

Det är ju lite olika funktionalitet på de där. Ena är en mer "action" (att skapa något) medan de andra till vänster är mer passiva generiska funktioner. Sen ena 2:an har en active-indikering också, vilket en action-knapp egentligen aldrig kan ha. För mig ok för nu :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kommer inte heller in med mitt vanliga id + lösen.

tänk på att man kommer in med
Login: beta
Password: beta

sedan om man vill kommentera en tråd (som jag gjort) skriver
man in sitt vanliga exempel
Login: Comeback
Password: T1r2o3d4d5e6D7u8V9a0!

Märkte inga problem. Nytt var chansen med tumme upp (som jag gjorde åt snigloms inlägg om kedje och drevbyte på en Honda CBR600FS:
Köpa drev och speedohealer
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top