Varför så stor startklump på styret 701?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Sitter å kikar på min nästa hoj, Husa 701 SM och så har man förfulat styret med den största jäkla plastblaffan jag nog sett. Varför envisas man med en strömställare för att stänga av motorn? Skulle det inte räcka med nyckelswitchen och ha en typ MX startknapp, eller är det något lagkrav?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Bra fråga! Och immobilizer. Det är ju bara bra under garantitiden, sedan är den bara en källa till oro.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Sitter å kikar på min nästa hoj, Husa 701 SM och så har man förfulat styret med den största jäkla plastblaffan jag nog sett. Varför envisas man med en strömställare för att stänga av motorn? Skulle det inte räcka med nyckelswitchen och ha en typ MX startknapp, eller är det något lagkrav?


Stor stånka du vet - nästan 700cc och högt effektuttag. Krävs rejäla grejer för att få snurr på grejerna.
Så är det bara. :glömdet
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Sitter å kikar på min nästa hoj, Husa 701 SM och så har man förfulat styret med den största jäkla plastblaffan jag nog sett. Varför envisas man med en strömställare för att stänga av motorn? Skulle det inte räcka med nyckelswitchen och ha en typ MX startknapp, eller är det något lagkrav?
Där sitter elektroniken för drive by wire. Det är altså inte bara en dum strömställare. Den skulle kunna vara snyggare, men det enklaste och billigaste alternativet är ju att sno den rakt av från ktm 690 där den funnits ett tag.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Då är det fastställt varför det inte lades stålar Och utveckling på att göra Styrklumpen mindre
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top