PROBLEM Ktm 640 LC4 2004

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
HJÄLP!
Problem med en 640 LC4 2004. När man trycker in startknappen så klickar det bara i startrelät. Mätte upp 12,5v vid startmotorn så ström kommer fram.
Jag har bytt kapacitator, startrelä, CDI box, batteri (Varta), startknapp. Har till och med bryggat neutralswitchen i lamphuset.

OCH ändå klickar aset bara???? Är det någon skärpt hjärna i som har förslag på vad fasen som är fel.

J
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Har du verkligen 12,5V även under belastning? Vad har du över batteripolerna när du försöker starta?

Hur mår alla jordpunkter? Det låter ju som att någon del i kretsen inte är riktigt kry.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Den håller 12,5v vid startförsök men jag funderar på om det nya batteriet kanske inte levererar den utlovade strömstyrkan?
Den enda jordkabeln är väl ifrån ramen till minuspolen? Och där är en ny grövre kabel samt väl jordad i ramen.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Prova med startkablar från bilbatteri till batteri på hojen. Prova även med startkablar direkt på startmotorn dvs gå för bi startrelä mm tryck bara fast + kabeln mot startmotorns pluskabelskruv på startmotor. Går den inte ens då är startmotorn väck.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har en gång i tiden lurat mig själv angående spänningen till startmotorn på en bil. Jag mätte på ringkabelskon och hade drygt 12V, men tillräckligt med oxid gjorde att själva anslutningen hade några enstaka volt. Liknande fenomen har jag märkt på polskorna på själva batteriet. Polerna har spänning, men inte kabeln. Det krävs inte mycket oxid för att isolera 12V.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top