Gopro-mic och BT-enhet i ett?

Joe Nice

Medlem
Gick med
6 Jun 2016
Ort
Dalsland
Hoj
2003, BMW R1150R, 2003 Yamaha XJ 900 S
Finns det någon adapter som fungerar så att jag kan använda en och samma headset i hjälmen både till att vara inkopplad i min Kines-BT-enhet OCH gå in i externa mikuttaget på min GoPro Hero 4?.

Jag vill slippa använda två mikrofoner i hjälmen. Ni behöver inte komma med tips på "alternativa lösningar" som att ha separat ljudinspelare m.m.

Jag är bara helt enkelt ute efter något som splittar mikrofonljudet åt två håll. Det är 3,5mm vanliga mikuttag och sen behövs det ju en adapter för GoPron också, men det har jag redan.
 

Raderad medlem 51742

Guest
En sån här körde jag med på den tiden jag använde en GoPro Hero 4.
https://www.sena.com/product/bluetooth-audio-pack

Funkar som en bluetoothmottagare så man får in ljudet från bluetooth-headsets i kameran.
Sedan hade jag även en sån här:https://www.sena.com/product/bluetooth-mic-intercom
Tillsammans funkade enheterna som en trådlös mikrofon till kameran och jag kunde även få med intercomljudet.
Kör man med Senas prylar även för intercom går det att sätta enheterna i ett HQ-läge för att få betydligt bättre ljudkvalitet. Annars blir det mer som ett telefonsamtal. Sändare/mottagare ovan funkar förstås tillsammans i HQ-läget.

Sen bytte jag till Garmins kamera och den har bluetoothmottagare inbyggd. Dock blir ljudkvaliteten inte lika hög vid inspelning som med Senas variant.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är ju förstås en betydligt dyrare lösning än att enbart splitta mikrofonljudet signalmässigt. Även om du skulle löda ihop en kabel så är jag tveksam till om det kommer funka signalmässigt ifall du vill kunna spela in och använda intercom samtidigt, utan en mixer eller liknande emellan. Blir då ett så pass osmidigt arrangemang att det verkar betydligt enklare att helt enkelt bara dra upp en separat mikrofon. Ifall du däremot bara är ute efter att växla mellan dem bör det ju funka att löda ihop en liten adapter med en switch, alternativt att du bara gör en snabbkoppling.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top