Video IB-betygssättning av MC-videos

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Lustigt hur en enda persons videorapportering från MC-resor kan påverka upplevelsen av alla andras alster!

För när jag ser på de flesta andra MC-resevideos så kommer jag ständigt på mig att jämföra dem med Noraly´s (Itchy Boots=IB).

Som att här skulle IB aldrig har legat kvar så länge i bild från en kamera, här skulle hon ha bytt kameravinkel flera gånger.
Och att bara visa hur vägen framför Mc:n ser ut i hela videon, det skulle aldrig IB göra.
Oskarp bild, aldrig i IBs videos!
Långa drönarsekvenser, nä gör som IB, korta och precisa, kan inte budskapet förmedlas då så låt bli, precis som vad IB gör.
Videos där filmaren visar sig i bild mest hela tiden, nä, helt ointressant, det skulle aldrig IB göra!

Så jag har kommit på mig med att betygsätta MC-resevideos enligt en Itchy Bootsskala där 10 IB är bästa betyg, precis det som jag har gett nästan alla av Noraly´s videos!

Se själva, här är en av hennes allra senaste MC-resevideo (en ny video kommer i morgon kväll), från Island https://www.youtube.com/watch?v=ZTqq_vAD300
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Älskar IB´s videos. Så skön avslappnad stil och hon belyser även viktiga ämnen (se ww2 avsnitten), är inte rädd för att prova på saker och är en riktigt bra ambassadör för oss hojfolk. Lätt en av de om inte den bästa mc-vloggaren. :kär
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Det enda jag stör mig lite på med IB filmer är att hon ligger för högt med kameran på drönarbilderna, hon borde vinkla ner kameran och köra 20-25 % av ytan på horisonten och resten på land, nu är över halva bilden himmel.
Ja har sett varenda avsnitt av hennes filmer och när hon åkte till sydamerika så hakade frun på så nu sitter vi båda vid varje nytt avsnitt.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har sett det mesta av hennes videos nu. En sak som jag undrar över är hur hon styr drönare när hon själv kör?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top