Ride to Eat 5/9 16:00 Maritman Göteborg

IBA Sverige

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2014
Ort
Sverige
Hoj
All sorts
Dags för årets sista Ride to Eat.

En anspråkslös träff där Ironbuttmedlemmar, eller bara intresserade träffas, tjôtar lite och äter en bit.

Titta in om du har vägarna förbi, eller är lite extra intresserad av Ironbuttkonceptet.

Samling:

Maritiman
Packhusplatsen 12
Göteborg


Parkering av MC:

Framför ångaren "SS Marieholm"

RTE Marieholm.jpg

Här finns 12 meter gratis MC-parkering.
Först till kvarn. Tips: det blir snyggare bilder om alla knör in sina hojar med rumpan först. Packa, please!
Tänk "färja". Det är ju trots allt maritim miljö...

Alternativ parkering:

Det går att glida in mellan kajskjul 8 och 8 ½.

RTE Kaj.jpg




Smyger man förbi skylten "Återvändsgata" så kommer man hela vägen fram där samlingen skall vara!

RTE Bar.jpg


Det är självklart inte tillåtet att parkera där, men man passerar faktiskt inga förbudsskyltar på väg dit, såatte...

Fritt fram att välja hur man vill göra.
Det går alltid att leta rätt på en bilplats och betala fullt bilpris...

Och, sedan skall vi ha klart för oss att hela Göteborg är en katastrofzon med anledning av tunnelbanebygget.
Platsen är rekad innan träffen, men kan se helt annorlunda ut om två veckor.

Fotoplats:

På kajen 16:00 framför HMS Hugin med P151 i stäven.

RTE Hugin.jpg


Mat/samkväm:


Årets sista Ride To Eat blir en Picknick!
Dels pga Corona, och dels för att alla vettiga matställen i området har stängt. Pga corona...

Så, ta med vad du vill äta!
Det finns bord på kajen, och det går att hålla avstånd.

RTE Bord.jpg


Medlem eller bara intresserad:
Hjärtligt välkommen på lite tjôt!

Representanter för IBA Sverige är på plats från 15:00
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Fan att jag inte visste detta tidigare.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Betalar man parkeringsavgiften till Göteborgs kommun eller till något av de lokala medborgargarden som ju enligt media tagit över säkerheten i staden...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Betalar man parkeringsavgiften till Göteborgs kommun eller till något av de lokala medborgargarden som ju enligt media tagit över säkerheten i staden...?

Man betalar här i Majorna ca 2km från centrum på södra Älvstranden parkeringsavgift till Göteborgs kommun.
Är det så att nån inte gillar din parkerade bil krossar man en sidobackspegel, drar en skruvmejsel längs en sidan, krossar vindrutan, eller eldar upp den.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrand-spreds-till-radhus-boende-evakuerade.

Själv har jag råkat ut för krossad sidobackspegel och någon har dragit en skruvmejsel längs hela bilsidan (hyrbil). Grannes bil fick krossad vindruta.

Och jag har haft jobbets poolbil här på natten respektive hyrbil här på natten så sällan
att när jag räknade på skade risken för 5 år sedan om 8 personer kom hit med 4 bilar och hade bilarna här två nätter, dvs totalt 8 bilnätter så blev resultat en skadad bil.

Valde att ha kalaset i en scoutstuga jag hyrde nere vid sjön Lygnern 2,5 mil söder Göteborg, lugnast så.

Just nu håller man dessutom på att bygga tunnelbana i Göteborgsleran och trafiksituationen är sådan att jag avråder alla komma hit till Göteborg med bil. Om du inte är tvungen.

Jag hade eget kalas igår 16:00 här i Majorna för lokala bekanta och Rafael som var på besök med sin R90S som nu passerat 50000 mil. Alla kom hit på trampcykel eller med spårvagn (Även Rafael, hojen placerad på bekants villatomt nån mil bort från där jag bor.)

Och hade jag inte haft kalas hade jag tagit trampcykeln ner till Maritiman bara för att se hur man ser ut när man nån gång kört 160 mil på ett dygn. Busan tar jag aldrig frivilligt ner på stan.
Och fråga hur man förbereder sig för något sådant.
Har själv aldrig klarat mer än ca 70 mil på hoj på ett dygn (tog väl ca 10 timmar, men sedan vila).
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Låter ut som att det är fint och bo där kring gbg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu tycker jag att Comeback svartmålar och är negativ. Se här, det är rena landet ju :):
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/här-springer-vargen-mitt-i-göteborg-1.33758074

vargen.JPG

Med tanke på klockslaget för inlägget och det något spretiga innehållet så undrar jag om farbror kanske luktat lite för mycket på snapsen? :)

* Skulle boende i Majorna få sin bil vandaliserad var åttonde dag? I genomsnitt? Året om?
* Det är inte 2,5 mil från Majorna till Lygnern, det är bortåt 4 mil.
* Man bygger ingen tunnelbana i Göteborg. Man bygger tunnel för pendeltåg.
* Sedan skrivs det på två ställen något om ett kalas. Oklart vad det har för relevans.
* Och att man inte törs köra en Hayabusa till Maritiman. Oklart varför.

...så då undrar jag om farbror kanske luktat lite för mycket på snapsen? :)

Man betalar här i Majorna ca 2km från centrum på södra Älvstranden parkeringsavgift till Göteborgs kommun.
Är det så att nån inte gillar din parkerade bil krossar man en sidobackspegel, drar en skruvmejsel längs en sidan, krossar vindrutan, eller eldar upp den.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrand-spreds-till-radhus-boende-evakuerade.

Själv har jag råkat ut för krossad sidobackspegel och någon har dragit en skruvmejsel längs hela bilsidan (hyrbil). Grannes bil fick krossad vindruta.

Och jag har haft jobbets poolbil här på natten respektive hyrbil här på natten så sällan
att när jag räknade på skade risken för 5 år sedan om 8 personer kom hit med 4 bilar och hade bilarna här två nätter, dvs totalt 8 bilnätter så blev resultat en skadad bil.

Valde att ha kalaset i en scoutstuga jag hyrde nere vid sjön Lygnern 2,5 mil söder Göteborg, lugnast så.

Just nu håller man dessutom på att bygga tunnelbana i Göteborgsleran och trafiksituationen är sådan att jag avråder alla komma hit till Göteborg med bil. Om du inte är tvungen.

Jag hade eget kalas igår 16:00 här i Majorna för lokala bekanta och Rafael som var på besök med sin R90S som nu passerat 50000 mil. Alla kom hit på trampcykel eller med spårvagn (Även Rafael, hojen placerad på bekants villatomt nån mil bort från där jag bor.)

Och hade jag inte haft kalas hade jag tagit trampcykeln ner till Maritiman bara för att se hur man ser ut när man nån gång kört 160 mil på ett dygn. Busan tar jag aldrig frivilligt ner på stan.
Och fråga hur man förbereder sig för något sådant.
Har själv aldrig klarat mer än ca 70 mil på hoj på ett dygn (tog väl ca 10 timmar, men sedan vila).
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Själva RTE:et var kalas, hörde jag.

Inte lika många deltagare som i Norrbotten, men Töre låg ju lite mer ocentralt - och det är ju bra i dessa kretsar.
Jag vet att det var folk från Malmö och upp som var på plats, och nordligaste gäst var från norr om Sundsvall.
Minst en Ironbuttdistans hävdades och alla hade kul som vanligt.

Bild lär följa.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Själva RTE:et var kalas, hörde jag.

Inte lika många deltagare som i Norrbotten, men Töre låg ju lite mer ocentralt - och det är ju bra i dessa kretsar.
Jag vet att det var folk från Malmö och upp som var på plats, och nordligaste gäst var från norr om Sundsvall.
Minst en Ironbuttdistans hävdades och alla hade kul som vanligt.

Bild lär följa.

Ocentralt, hur tänkte du där? :va
Det är ju 14 mil till Kainulasjärvi, 7,5 till Haparanda, 2,5 till Kalix, 5 till Överkalix och 6 till Boden.
Centralare kan man ju knappast ligga :hihi

Nä.....det regnar ute.....och jag är i karantän.....
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ocentralt, hur tänkte du där? :va
Det är ju 14 mil till Kainulasjärvi, 7,5 till Haparanda, 2,5 till Kalix, 5 till Överkalix och 6 till Boden.
Centralare kan man ju knappast ligga :hihi

Nä.....det regnar ute.....och jag är i karantän.....




:7peta
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top