San marinos GP. Misano World Circuit Marco Simoncelli. 11-13/9 2020.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Regn-flaggor ute i Moto2 nu. :(

Edit: rödflagg nu.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Grattis till Vinales, och riktigt riktigt snyggt gjort av Mir att ta andraplatsen! Mir har verkligen lyft till en högre nivå denna säsongen.

Däremot kan jag tycka att det är JÄÄÄÄVLIGT märkligt att Quarten fick tidsstraff för den minimala passagen på grönt när Pol inte fick det i Österrike trots att han var ute med hela hojen långt långt ute på grönt. Luktar lite favorisering av Pol/KTM?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Grattis till Vinales, och riktigt riktigt snyggt gjort av Mir att ta andraplatsen! Mir har verkligen lyft till en högre nivå denna säsongen.

Däremot kan jag tycka att det är JÄÄÄÄVLIGT märkligt att Quarten fick tidsstraff för den minimala passagen på grönt när Pol inte fick det i Österrike trots att han var ute med hela hojen långt långt ute på grönt. Luktar lite favorisering av Pol/KTM?

FQ gjorde upprepade misstag att köra utanför banans område och blev varnad för det långt innan hans sista misstag.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Visst, men det gör det inte mindre märkligt att Pol inte straffades med tidspålägg.

Som jag förstått det får man varning efter 3 körningar på grönt. Gör man det 2 gånger till får man bestraffning.

Så om Pol bara gjorde det en gång på sista varvet antar jag att ingen bestraffning ska utdelas? Eller är det annat på sista varvet?
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Som jag förstått det får man varning efter 3 körningar på grönt. Gör man det 2 gånger till får man bestraffning.

Så om Pol bara gjorde det en gång på sista varvet antar jag att ingen bestraffning ska utdelas? Eller är det annat på sista varvet?

Jag har för mig att de är hårdare på sista varvet, man förlorar en plats om man kört utanför och vunnit något på det. Men jag kan ha fel.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Vad gjorde Rossi och Binder för missar där i början? För mycket nedlägg med kalla däck?

Och vad hände Bagnaia? Såg bara när han låg i gruset
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Undrar om det finns någon överhuvudtaget som saknar MM93 förutom möjligen Hondas PR-avdelning? Så mycket mer underhållande i år än förra året.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har svårt att bestämma mig om jag ska vara mest ledsen för Pecco eller Miller...

DNF från ledning i sitt livs race eller DNF på grund av någon annans tear off i luftburken, vilket suger mest...?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Intressant mästerskap nu.
Code:
1	Andrea DoviziosoMission Winnow Ducati Team	84
2	Fabio QuartararoPetronas Yamaha SRT	83
3	Maverick VinalesMonster Energy Yamaha MotoGP	83
4	Joan MirTeam Suzuki Ecstar	80
5	Jack MillerPramac Racing	64
6	Franco MorbidelliPetronas Yamaha SRT	64
7	Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU	63
8	Miguel OliveiraRed Bull KTM Tech3	59
9	Valentino RossiMonster Energy Yamaha MotoGP	58
10	Pol EspargaroRed Bull KTM Factory Racing	57
11	Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing	53

Vi har tre grupper:
Dov, Qua, Vin, Mir med 80+
Mil, Mor, Nak med 60+
Oli, Ros, Esp, Bin med 50+

Med dom här grupperna krävs inte mycket för att kliva förbi 3-4 pers på en gång . Rossis och Binders krascher var kostsamma. Dom hade kunnat ligga på 70+ strax bakom ledarkvartetten nu istället. Bagnaia hade kunnat vara i tredje gruppen. Nu istället långt efter med 29p.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar om det finns någon överhuvudtaget som saknar MM93 förutom möjligen Hondas PR-avdelning? Så mycket mer underhållande i år än förra året.

Jag. :rodnar

Håller med om att det är ett fanatiskt mästerskap vi bjuds på. :tummenupp
Men jag tror inte det varit sämre med Marc på banan.
Dessutom tror jag alla som vill se Marc förlora, och det är ju några stycken, hade fått sitt lystmäte.
Jag har svårt att se att han skulle ha dominerat som föregående år.
För första gången kan jag förstå hur trist alla gula fans kommer tycka det är då Geten lägger hjälmen på hyllan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Trist igen för Rossi som hoppats på bättre race 250 för Yamma. :(
Trist för Binder som börjat få upp farten igen.
Naturligtvis skit-trist för Miller.
Och tristast för stackars Bagnia som åter igen bevisar att Ducatis fabrikare borde bli hans.
Vinales gör faktiskt ett riktigt bra lopp. :va
Mir kör enastående fn och kommer ta mästerskapet i år. :tummenupp
Pol får ett podium av Quarten som blir skitsur som alla vinnarskallar ska.:)
Alex M sjua och före Dovi, Zarco, Rins och Petrux. :rolleyes:

4 förare inom 4 poäng och 10 förare inom 30 poäng!

Skönt att det är race redan nästa helg! :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Unnade verkligen Bagnaia en vinst och Miller borde få bättre payback för sitt jobb. Tänk båda två i fabrikssallet nästa år :yoparty
Det är inte det att jag inte gillar MV utan mer att jag inte tycker att han utmanar konsekvent och därför ger bla MM en fördel samt att jag vill se så jämna race som möjligt.
Tyckte de flesta krascherna var lite snöpliga då det inte kändes som de överkörde speciellt mkt.

Måste säga att Mir verkligen imponerar och kan vara den bästa omköraren av alla. Kliniska passeringar som motståndarna knappt märker innan han är förbi.

Jag älskar verkligen motogp just nu och nästa år kommer knappast bli sämre med JM/Pecco, Rins/Mir, FQ/MV, MM/Pol och BB/DP.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Måste säga att Mir verkligen imponerar och kan vara den bästa omköraren av alla. Kliniska passeringar som motståndarna knappt märker innan han är förbi.

Ja!
De ser helt kliniska ut. Som om han har en efterbrännkammare med extra däckfäste att slå på någon halvsekund.
Otroligt vackert.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle vara kul om Mir började kvala topp-placeringar. De andra hade fått svårt med honom då. Han är ju närmast raka motsatsen till Marquez som ofta stångar sig förbi motståndarna på omöjliga sätt, medans Mir skär som en skalpell genom fältet med god marginal på omöjliga sätt, och passerar snabbare hojar så lätt att man bara kan bli råimponerad.
Hur länge låg inte Fabio och försökte komma förbi Pol, och Mir bara tuffade förbi båda.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Unnade verkligen Bagnaia en vinst och Miller borde få bättre payback för sitt jobb. Tänk båda två i fabrikssallet nästa år :yoparty
Det är inte det att jag inte gillar MV utan mer att jag inte tycker att han utmanar konsekvent och därför ger bla MM en fördel samt att jag vill se så jämna race som möjligt.
Tyckte de flesta krascherna var lite snöpliga då det inte kändes som de överkörde speciellt mkt.

Måste säga att Mir verkligen imponerar och kan vara den bästa omköraren av alla. Kliniska passeringar som motståndarna knappt märker innan han är förbi.

Jag älskar verkligen motogp just nu och nästa år kommer knappast bli sämre med JM/Pecco, Rins/Mir, FQ/MV, MM/MV och BB/DP.

Ja!
De ser helt kliniska ut. Som om han har en efterbrännkammare med extra däckfäste att slå på någon halvsekund.
Otroligt vackert.

Skulle vara kul om Mir började kvala topp-placeringar. De andra hade fått svårt med honom då. Han är ju närmast raka motsatsen till Marquez som ofta stångar sig förbi motståndarna på omöjliga sätt, medans Mir skär som en skalpell genom fältet med god marginal på omöjliga sätt, och passerar snabbare hojar så lätt att man bara kan bli råimponerad.
Hur länge låg inte Fabio och försökte komma förbi Pol, och Mir bara tuffade förbi båda.

Ja, just det där att ta sig förbi om man har ett snabbare tempo är lite pricken över I sas. :)
Det finns några som har det i, iaf i mina ögon, MM, Rins, Mir, Geten, Dovi, Zarco på Tech3.
Varav vi har Mir och Dovi högt på kliniskt skalan och Rins, Zarco lite längre ner med MM på uppkörning i botten...:hihi

Iom att Mir inte verkar ha några hjärn-spöken, tar sig förbi på ett kick och sitter på bra material gör att han är min favorit till titeln i år.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, just det där att ta sig förbi om man har ett snabbare tempo är lite pricken över I sas. :)
Det finns några som har det i, iaf i mina ögon, MM, Rins, Mir, Geten, Dovi, Zarco på Tech3.
Varav vi har Mir och Dovi högt på kliniskt skalan och Rins, Zarco lite längre ner med MM på uppkörning i botten...:hihi

Iom att Mir inte verkar ha några hjärn-spöken, tar sig förbi på ett kick och sitter på bra material gör att han är min favorit till titeln i år.

Jag har inte riktigt listat ut vem jag hoppas på tar titeln i år.
Finns så många av olika skäl.
Dovi, mest för att han slitit så länge och verkar vara en trevlig prick, och för att det skulle vara ett snyggt sätt att lämna Ducati.
Fabio, för att han fått fabriksförarna att se kassa ut så många gånger. :hihi
Mir, grabben kan köra.
Rossi, så han får lämna med flaggan i topp. :hihi

Och en hel drös förare till.
Blir intressant att se om det nya gänget fått blodad tand när MM kommer tillbaka nästa år, och om han komme rha en hel svärm förare som ställer till det för honom. :hihi
Men, tror MM hade tagit årets titel rätt lätt, med tanke på att det inte är någon som är jämn och i topp hela tiden. MM är ju både skitsnabb och dessutom jämn. Om han inte vinner ligger han i topp 3 för det mesta, det verkar ingen annan kunna prestera, och det är därför han tar titeln varje år.
Om Mir skulle kvala bättre hade han säkert kunnat vara där i toppen hela tiden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top