San marinos GP. Misano World Circuit Marco Simoncelli. 11-13/9 2020.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vet inte om andra hörde när Crafar intervjuade teamchefen för Esponsorama racing som fått mkt uppmärksamhet pga Zarco. Han frågade om det inte vore trevligt med både Bastianini OCH Marini i teamet så de kan fortsätta trenden varpå han undvek frågan ganska tydligt. Orsaken är tydligen att fast Rabat själv medgett att han inte har något självförtroende i körningen och fortfarande har problem efter lårbensbrottet så vill de inte droppa honom pga av pengarna han tar med sig.

För de som inte vet så är Bastianini i stort sett klar för teamet och Zarco har för mkt talang och kommer flyttas till pramac eller fabriksteamet 2021.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Lyssnade igen och han säger "I think that the taste of my first podium is very good, like pasta amatriciana"

Hittade recept på det till och med, kanske nått att käka senare idag? :hihi
https://www.tasteline.com/recept/pasta-amatriciana/



Vad sysslade FQ med egentligen? Först krasch, sen in och lagade eller bytte hoj, ut igen, gick i depån igen
för att troligtvis bryta racet, men åker ut ännu en gång och kraschar strax efter igen. Mycket, mycket märkligt.
Om MV har hjärnspöken, vad har då FQ?
Tyckte jag hörde dom nämna att han inte varit topp 6 någon gång sedan dubbel-vinsten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vet inte om andra hörde när Crafar intervjuade teamchefen för Esponsorama racing som fått mkt uppmärksamhet pga Zarco. Han frågade om det inte vore trevligt med både Bastianini OCH Marini i teamet så de kan fortsätta trenden varpå han undvek frågan ganska tydligt. Orsaken är tydligen att fast Rabat själv medgett att han inte har något självförtroende i körningen och fortfarande har problem efter lårbensbrottet så vill de inte droppa honom pga av pengarna han tar med sig.

För de som inte vet så är Bastianini i stort sett klar för teamet och Zarco har för mkt talang och kommer flyttas till pramac eller fabriksteamet 2021.

Om Zarco inte får fabrikaren vad finns det då för anledning att byta satellitstall? :va
Om Z ändå får samma cykel och han verkar trivas där han är?
Mer pengar i Pramac?
Trots allt ett mycket proffsigare team?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om Zarco inte får fabrikaren vad finns det då för anledning att byta satellitstall? :va
Om Z ändå får samma cykel och han verkar trivas där han är?
Mer pengar i Pramac?
Trots allt ett mycket proffsigare team?

Inte samma hojar!
Pramac har nyare hojar än Esponsorama.
Pramac har väl mer folk och bättre ekonomi plus att Zarco nog gärna tar ett eller två steg upp.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte samma hojar!
Pramac har nyare hojar än Esponsorama.
Pramac har väl mer folk och bättre ekonomi plus att Zarco nog gärna tar ett eller två steg upp.

Ah, OK.
Jag trodde Ducati lovat Zarco en 2021 oavsett team.
My bad.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Lyssnade igen och han säger "I think that the taste of my first podium is very good, like pasta amatriciana"

Hittade recept på det till och med, kanske nått att käka senare idag? :hihi
https://www.tasteline.com/recept/pasta-amatriciana/



Vad sysslade FQ med egentligen? Först krasch, sen in och lagade eller bytte hoj, ut igen, gick i depån igen
för att troligtvis bryta racet, men åker ut ännu en gång och kraschar strax efter igen. Mycket, mycket märkligt.
Om MV har hjärnspöken, vad har då FQ?
Tyckte jag hörde dom nämna att han inte varit topp 6 någon gång sedan dubbel-vinsten.

https://www.youtube.com/watch?v=VgUo1JHM-DQ

Grymt god pasta!

Gjorde den själv för några veckor sen. Obs, helst ska man ha griskind (guanciale), men det är rätt svårt att få tag i. Så pancetta som man köper från delidisken funkar med. Absolut inte bacon!

//Pastanörden
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Undrar om VR:s största bedrift kommer vara att han räddade Italiensk racing?

Bra poäng, det har jag inte reflekterat över. Det är ju ingen dålig sak att bli ihågkommen för så att säga, om nu någon mot förmodan skulle glömma bort att han tog 9 titlar så har han ju den bedriften att ha gett Italiensk racing en bra grund att stå på för nutiden och framtiden.

Jag lyssnade på intervjun med Morbidelli precis innan presskonferensen och han beskrev ju hur otroligt viktig Rossi hade varit i hans resa mot toppen.

Vilken enigma han är Rossi. När olyckan med vännen Simoncelli hände tänkte jag att "nu pallar han nog inte fortsätta mera", men han kom tillbaka starkare.
När resultaten inte kom under Ducati-åren tänkte jag att "nu pallar han inte fortsätta mera", men han kom tillbaka starkare efter att Yamaha tog honom under vingen igen.

När hela grejen mellan Rossi, Marquez och Dorna hände mot slutet av 2015, (där både Marquez & Rossi betedde sig illa och osportsligt i min mening, Marquez mest banan och Rossi mest utanför banan) med straff och missad titel, tänkte jag att "nu pallar han inte fortsätta mera" på grund av all BS.
Men han kom tillbaka starkare.

När Zarco's och Morbidelli's hojar flög förbi och näst intill dödar honom tänkte jag att "nu pallar han nog inte fortsätta mera", men han tog starten 20 minuter senare och körde ett bra race.

Nästa år kör han i högsta klassen som 42-åring och jag kan bara ta av mig hatten för hans stretande och engagemang. Vilket hjärta han har alltså. Hoppas han tar 200:e pallen på Söndag.
Kan det till och med bli titel #10 i år månne? Den chansen trodde man ju var borta för länge sen.



Angående om Morbidelli har kört under Brasiliansk flagg eller inte vilket jag helt klart trodde, så undersökte jag det lite och det verkar som att jag drömt det bara.

Här är gridden från Tyskland förra året, Italiensk flagg:
tyskland 19.jpg

Från Tjeckien i år:
tjeckien 20.jpg

Och från Wayback Machine för motogp.com för ett par år sedan:
wayback.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Franco har italiensk far och brasiliansk mor, därav dragningen till många brasilianska saker. Brasilianska kusiner numera boendes i USA kommer på besök då och då.

Snudd på drömpallen för mig som jobbat mycket med Moto2 och Moto3 under 2016-2018, framförallt med dessa tre. Mycket bra testförare, alla tre.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommentatorerna på MotoGP är f-n bättre än oss att prata ner Vinales brist på race-pace. :3freak

Edit:
De första 9 inom en halvsekund och de första 16 inom en sekund på FP1.
6 olika fabrikat topp 9.
Det blir trångt på banan. :D
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kul! :tummenupp
Binder som inte gjort så mycket väsen av sig sprattlar till och tar FP2. :)

De första fyra är inom 0,07 sekunder.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Quarten, som vill ha revansch, tar det.
Taka tar en överraskande andra plats för Honda.
Rossi plockar sitt efterlängtade podium #200 och jublar ikapp med fansen.

(Trea kan också Oli, Morb, Bag, Vin, Pol, Bin, Mir, Rins och Miller bli.) :hihi
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Yamaha har spikat på ett kinainspirerat rör som för tankarna till billigt mög från 2010. I hopp om att den skulle gå fortare?!
Har vi inte lärt oss att det enda avgastrimmet som gör nytta heter turbo? :hihi
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Yamaha har spikat på ett kinainspirerat rör som för tankarna till billigt mög från 2010. I hopp om att den skulle gå fortare?!
Har vi inte lärt oss att det enda avgastrimmet som gör nytta heter turbo? :hihi
Haha, jo visst, men där sitter en liten turbo I röret.


De vill flytta ner effekten några hundra varv för att slippa varva sönder motorerna.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top