Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Vid en marina
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Inlägg
    1 398

    Panigale V4 VS Sukka Gixxer K5

    Underhållande en regnig lördag.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

  2. #2
    supermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    sthlm
    Hoj
    Ducati
    Inlägg
    5 178
    Härliga grabbar, missa inte Zacks "Mc Commute" där har kör olika hojar till jobbet och berättar vad han gillar och inte gillar.

  3. #3
    Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    M696, GSXR750, 660smc
    Inlägg
    1 472
    En literklubba från tiden då prestanda var allt vs en som är utvecklad för att klara miljö och säkerhetskrav världen över.

    Jag undrar hur man ska vara byggd för att passa duccens fjädring. Typ som Dani Pedrosa? Killarna är ju inte direkt feta...

    Jag har också en känsla av att det fuskas något överjävligt med prestandasiffror nu för tiden.

    Bra klipp! :-)
    Senast redigerat av cpkossa den 2020-08-29 klockan 17:12.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    2 431
    Inte förvånad.. En rå analog produkt åker ifrån en digital produkt med massor av bokstav kombinationer som ingen klarar av att ställa in..

  5. #5
    Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm-ish
    Hoj
    Drömhoj
    Inlägg
    25 154
    Blogginlägg
    3
    Kul med denna typ av recensioner. Saknar fortfarande min original-R1:a för dess råhet med förgasare ihop med noll hjälpsystem var oförlåtlig på gasen (yep, highsighade minst en gång på gatan pga det)
    Webbansvarig kodknackare och fixare

  6. #6
    supermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    sthlm
    Hoj
    Ducati
    Inlägg
    5 178
    Citat Ursprungligen postat av Swedie Visa inlägg
    Kul med denna typ av recensioner. Saknar fortfarande min original-R1:a för dess råhet med förgasare ihop med noll hjälpsystem var oförlåtlig på gasen (yep, highsighade minst en gång på gatan pga det)
    Nothing beats förgasarhästar

  7. #7
    När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Kainulasjärvi
    Hoj
    Yamaha Tenere 700 2019, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981, Yamaha Giggle 2008
    Inlägg
    585
    Jäkligt underhållande !!!
    Jag skulle nog inte kunna matcha materialet själv, oavsett ålder på hojen, men kul att se att man gjorde bra skit för 15 år sedan

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    2 431
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Nothing beats förgasarhästar
    Jo en 330

  9. #9
    Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Inlägg
    137
    Haha. Har faktiskt inte hänt så mkt senaste 20 åren förutom att hojjarna fått massa hjälpmedel för folk som egentligen borde köpa mindre motorstarka maskiner.
    Bästa abs och traction control sitter i högerhanden.
    Dom enda som blir glada av aktiv/elektronisk fjädring är verkstäderna som fakturerar reparationen när hojen fått några år på nacken.
    Fulländade växlingar kräver ett perfekt samspel mellan vänsterfot, höger- och vänsterhand. Quickshifter är fusk och borde förpassas till handikapphojar.
    Eller?
    Senast redigerat av pimpelgas den 2020-08-29 klockan 19:06.

  10. #10
    Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kung i mitt hem
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    10 566
    Bra skit de gubbarna filmar.
    Tycker ändå att det är ett konstigt resultat, visst gubbarna närmar sig väl 100 pannor, men duccen borde ändå vara vassare, och rätt mycket.
    Rädda att klota någon annans asdyra galenpanna kanske?
    Oavsett starkt jobbat av en gammal väl misshandlad gsxr. De var inte dåliga k5'erna.
    //Stefan

  11. #11
    Medlem nick burns avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrköping
    Hoj
    bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
    Inlägg
    327
    Har dålig koll på Suzuki men en K5 har väl en 180 pannor? Ducce V4 ska väl ligga 40 hk över det så antingen är det alla jävla control system som håller emot eller så är det kloträdsla...
    Innerst inne är alla män hårdrockare

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 328
    Intressant, de skyllde lite på att Panigalen hade fått mjukare fjädrar för mer "comfort".
    Intressant är att Suzuki K5 hade i original en riktigt kass gaffel jämfört med K7an. Enligt MCN.
    Citat från MCN om K7an: Forks are a huge improvement on the under-damped units on the Suzuki GSX-R1000 K5/K6, and like the rear shock has high and low speed compression damping. slut citat
    https://www.motorcyclenews.com/bike-...sx-r1000/2007/

    Problemet när man tar en så här gammal hoj är ju att man inte vet vad tidigare ägare "åtgärdat".
    För att hen ska trivas bättre på hojen.

    Typ
    bättre gaffel
    stålomspunna bromsslangar
    bättre bromsok
    bättre bromsbelägg
    nya bromsskivor
    höjd bak
    sänkt fram
    bänkning och mappning
    osv.

    Trodde först skillnaden berodde
    på olika däck,
    två olika förare under testet.

    Men det var det ju inte.

    När Michael Rutter testade Panigalen för ett par år sedan under träningsdagarna innan TT och körde Mountain Coarse tror jag mig minnas att efter ett inledande varv ställdes dämpningen på Panigalen så långt som det gick med elektroniken i någon riktning.
    Och då är det hela ju inte riktigt anpassat för bankörning med ett proffs på hojen.

    Beroende kanske på att de flesta köparna är folk
    med gott om pengar
    men ont om tid
    till mer än kanske ett par hundra mil om året.

    Har funderat på att skaffa en modernare hoj, typ ZX-10R eller Aprilia RSV4.
    Och som förberedelse har jag skaffat användarmanualerna
    för det är ju en helt ny dator som inhandlas.
    Och ska man ha någon glädje av den så måste man ju kunna ställa in den.

    Men det kanske är bättre jag nöjer mig med en gammal R6 eller ZX-6R eller GSX-R600.....
    Senast redigerat av Comeback den 2020-08-30 klockan 12:56.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  13. 2020-08-30, 00:01

    Ta det lugnt - kör hellre två gånger


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Filmar du själv från din MC så kan du få flera tips från hur den här videon gjorts. Snyggt och påhittigt filmad och redigerad, med nyskapande kameraposition [...]

Skribenten
Vill du annonsera ovan? Klicka här