Video KTM Adventure reacts to real adventure

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
J
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)

Hmmm... något du säljer? :Bugar

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-original-adventure-riders-and-bikes.29723/


Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra... :hihi
 
Last edited:

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Det var framför allt längs den här vägen och dess fortsättning över den italienska gränsen (från Frankrike) som körningen skulle genomföras. Då hade nog däcket fungerat tillräckligt bra. Tyvärr blockerades en central del av sträckan av ett par kvarliggande laviner, så jag kunde bara köra den första tredjedelen.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.21.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.21.png
    1.6 MB · Visningar: 44
  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.53.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.53.png
    1.8 MB · Visningar: 46

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Det avgörande ögonblicket var när jag fegade ur och körde nedåt mot gräset (där det var omöjligt att få fäste med bakdäcket), istället för mot höjden i pilens riktning, där hade jag kunnat vända, tagit fart och med jämn hastighet köra rakt över den porösa jorden tillbaks till utgångsläget. Tror jag.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.45.24.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.45.24.png
    346.5 KB · Visningar: 41

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)

Jag är jätte nöjd me däcks valet för jag använder den ändast för asfalt körning... Den ända grus den kommer i kontakt me är de som ligger kvar på asfalten efter vintern..
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Du har förmodligen också hört talas om Sjaak Lucassen som kört flera gånger runt jorden på diverse sporthojar, R1 t.ex. Finns på youtube.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sjaak_Lucassen

Hmmm... något du säljer? :Bugar

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-original-adventure-riders-and-bikes.29723/


Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra... :hihi
 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Friskt vågat att ge sig ut i spenaten solo med den paddan! :lol :tummenupp
Vet inte om TKC80 hade hjälpt så mycket där. Dom är ganska värdelösa på gräs. Och bakdäcket hade nog varit tokslut innan du kom ner till tyskland. Åtminstone om du använder alla 160 pållarna på asfalt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top