Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    S1000R-15
    Hellre ett hårt skott i sargen än ett löst på mål.

När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Hoj
    Yamaha Tenere 700 2019, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981, Yamaha Giggle 2008
    Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
    Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
    Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
    Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av hannuse Visa inlägg
    J
    Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån
    Hmmm... något du säljer?

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling!

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-o...d-bikes.29723/

Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra...
    Senast redigerat av BrooklynS den 2020-08-26 klockan 17:29.
    Buy quality, cry once.

Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Det var framför allt längs den här vägen och dess fortsättning över den italienska gränsen (från Frankrike) som körningen skulle genomföras. Då hade nog däcket fungerat tillräckligt bra. Tyvärr blockerades en central del av sträckan av ett par kvarliggande laviner, så jag kunde bara köra den första tredjedelen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.21.png
Visningar:	39
Storlek:	1,64 MB
Id:	455943   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.53.png
Visningar:	41
Storlek:	1,83 MB
Id:	455944  

Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Det avgörande ögonblicket var när jag fegade ur och körde nedåt mot gräset (där det var omöjligt att få fäste med bakdäcket), istället för mot höjden i pilens riktning, där hade jag kunnat vända, tagit fart och med jämn hastighet köra rakt över den porösa jorden tillbaks till utgångsläget. Tror jag.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.45.24.png
Visningar:	34
Storlek:	346,5 KB
Id:	455945  

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Påminner starkt om min fullkomligt för annat än hårdgjord yta värdelösa BMW GS Adventure. Aldrig igen... Med det sagt, så borde de inte leverera med sådana däck med det namnet. Det som verkar vettigt är 790 R Adv Rally. Rakt ur kartong dvs.

Det hänger på däcken...
    Buy quality, cry once.

När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Hoj
    Yamaha Tenere 700 2019, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981, Yamaha Giggle 2008
    App app - han hade faktiskt grovmönstrat, annars hade det där aaaaaldrig funkat!

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Citat Ursprungligen postat av hannuse Visa inlägg
    Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
    Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
    Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
    Jag är jätte nöjd me däcks valet för jag använder den ändast för asfalt körning... Den ända grus den kommer i kontakt me är de som ligger kvar på asfalten efter vintern..

Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    Jag är jätte nöjd me däcks valet för jag använder den ändast för asfalt körning.
    Wow...

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Du har förmodligen också hört talas om Sjaak Lucassen som kört flera gånger runt jorden på diverse sporthojar, R1 t.ex. Finns på youtube.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sjaak_Lucassen

Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Hmmm... något du säljer?

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling!

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-o...d-bikes.29723/

Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra...
    Senast redigerat av Impact den 2020-08-27 klockan 09:25.

Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Friskt vågat att ge sig ut i spenaten solo med den paddan!
    Vet inte om TKC80 hade hjälpt så mycket där. Dom är ganska värdelösa på gräs. Och bakdäcket hade nog varit tokslut innan du kom ner till tyskland. Åtminstone om du använder alla 160 pållarna på asfalt.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tog en tur till Marstrand för en burgare + Pucko i härligt höstväder

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här