Resultat 1 till 18 av 18
    7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället

Hoppa av i 230 km/h, varför inte?

Medlem
    Reg.datum
    okt 2013
    Hoj
    FZ-6 Fazer
    Såg den tidigare idag. Undrar hur incidenten kommer att påverka honom och hans förtroende för bromsarna. Sjuk scenario.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
    Såg den tidigare idag. Undrar hur incidenten kommer att påverka honom och hans förtroende för bromsarna. Sjuk scenario.
    Han gör nog som resten av Yamahaförarna och byter till de nya bromsarna som de andra redan bytt till.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Jag kan tänka mig ganska många anledningar till att inte hoppa av i över 200 km/h.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Jag kan tänka mig ganska många anledningar till att inte hoppa av i över 200 km/h.
    I valet mellan att låta skinnstället bromsa farten från 200 km/h eller att rulla in i räcket tillsammans med hojen och bara fått ner farten till 180 km/h så är det väl ganska uppenbart vilket val som är det mest rationella.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Drömhoj
    Blogginlägg
    3
    Jag tror du glider bättre i hög hastighet än i "greppiga" låg hastighet. Har viss erfarenhet sedan min RR karriär
    Webbansvarig kodknackare och fixare

dalis silads avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750, Kawasaki VN 800
    Snyggt han glider färdigt och kommer på fötter i lagom fart
    Medans hojen brinner i bariären....

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    I valet mellan att låta skinnstället bromsa farten från 200 km/h eller att rulla in i räcket tillsammans med hojen och bara fått ner farten till 180 km/h så är det väl ganska uppenbart vilket val som är det mest rationella.
    Rationellt eller inte så tror jag inte jag skulle greja det.

Medlem Tommy Gssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    -00 Honda VFR800F Rothmans
    Peter Lindén gjorde det på Anderstorp redan 1982, var där och såg det han tryckte sig bara rakt upp som en katapultstol

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av silad Visa inlägg
    Snyggt han glider färdigt och kommer på fötter i lagom fart
    Medans hojen brinner i bariären....
    Ja, själv har man ju lärt sig att man ska räkna till 10 när man tror att man ligger still, så att man inte riskerar att börja volta omkring om man reser sig för tidigt. Jag har iofs lärt mig att jag ska knipa med knäna kring tanken när jag bromsar också
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Hoj
    Triumph Street Triple Rx -15, KTM Freeride 250F -20
    Påminner om den vanliga ”å sen va ja tvungen och lägga omkull hojjen ba”-historien som alla gamla klantskallar till gubbar kommer dragande med när de ska bortförklara att de bromsade omkull sig ????

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    En grej jag inte riktigt är med på i denna är att han höjer handen ett par kurvor tidigare som att han hade problem och släpper förbi folk och sen gasar han på rätt friskt (måste man väl ändå säga om han går omkull norr om 200).

Skulle jag ha fått seriösa bromsproblem hade jag nog tagit beslut att racet är kört och lugnat mig så att man kan motorbromsa sig in i depån.

Det kanske inte funkar att göra så på en räserbana då alla runtomkring kör i massa km/h men det ser ändå lite konstigt ut.

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av RN Visa inlägg
    En grej jag inte riktigt är med på i denna är att han höjer handen ett par kurvor tidigare som att han hade problem och släpper förbi folk och sen gasar han på rätt friskt (måste man väl ändå säga om han går omkull norr om 200).

Skulle jag ha fått seriösa bromsproblem hade jag nog tagit beslut att racet är kört och lugnat mig så att man kan motorbromsa sig in i depån.

Det kanske inte funkar att göra så på en räserbana då alla runtomkring kör i massa km/h men det ser ändå lite konstigt ut.
    Vinales sa själv i en intervju efteråt att han borde ha brutit redan första gången han kände av bromsproblemen men hans vinnarskalle slog till och han var desperat att ta så många poäng som möjligt, även om det bara var en enda.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    ZX7, CBR929RR, GSX-R750
    Blogginlägg
    1
    Precis sådär gjorde jag i april när jag hade att välja på att fronta en buss eller kana på asfalten. I nästan lika hög hastighet...eller...typ 70
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av kjellper Visa inlägg
    Påminner om den vanliga ”å sen va ja tvungen och lägga omkull hojjen ba”-historien som alla gamla klantskallar till gubbar kommer dragande med när de ska bortförklara att de bromsade omkull sig ????
    Nej.

Plastkåpor är halkigare än däcken så om man har fungerande bromsar är det INTE rationellt att lägga omkull hojen.

Rullande hjul utan bromsar retarderar dock inte alls så dom är sämre än alla alternativ. Möjligen kunde han med facit i hand ha motorbromsat några meter och klivit av hojen i något lägre hastighet med risk att han istället skulle ha glidit in i räcket.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Citat Ursprungligen postat av Swedie Visa inlägg
    Jag tror du glider bättre i hög hastighet än i "greppiga" låg hastighet. Har viss erfarenhet sedan min RR karriär
    Jupp, bra jävla fart innan det börjar sakta ner när det går fort, på blött är det spännande på riktigt...
    Men, hojen glider snabbare! Går man av framåt, bromsar omkull från uprätt så får man se hojen köra om sig där man ligger om man har tur, man kan ju bli påkörd med, jag hade "tur"..
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Jag har svårt att se mig själv kliva av, finns inte riktigt i mitt sinne tror jag, är inte så hård...

Skulle nog försökt styra in tror jag och lowsidat men det hoppas jag att jag slipper få reda på.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron jinnarps avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    R6 Skåne edition :)
    Jag har gjort både och.
    Klivit av i en sväng där en annan förare lowsidade och gled ut i mitt spår. När jag reste hojen för att inte köra på honom så kom muren rusande emot en väldigt fort
    Jag tror inte ens jag riktigt reagerade på vad jag gjorde, men har blivit lärd att går det åt helvete så se till att vara så långt ifrån hojen som möjligt. Måste ha varit någon instinkt bara.

Sen har jag hållit i en gång när jag glömde köra in nya bromsar och glasade dom på rakan på Gotland ring. Farten var inte högre än att det skulle kunna få att svänga, men det var ändå för snabbt för min förmåga.
    Men jag höll i och hoppades på det bästa och det gick vägen men jag fick köra i depån och springa på toa efter det

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Att tala innan man tänker, är samma sak som att säga något innan man funderat, fast med en annan formulering.
    Jinnarp tar det steget längre och talar en jäkla massa, men tänker aldrig!!!

En av pågarna i Blåa skó racing.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tog en tur till Marstrand för en burgare + Pucko i härligt höstväder

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här