Prisvärdaste a2 hojen på blocket NU?

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
hej på er gubbar... nu har jag grubblat alldeles för länge på detta med mc... nu är det dags för ett köp. letar efter en riktig bang for the buck- hoj i schysst skick!

letar efter en a2 hoj med ABS som krav, vill inte heller köpa större hoj och strypa och krångla, om det inte redan är gjort dvs.

budget: helst runt 30k efter prutning...

vill inte ha offroad modell, det är sport och touring som gäller


tips? redigt sugen på denna just nu https://www.blocket.se/annons/orebro/honda_cbr500r_a2/91219182

känns som mycket bang for the buck.

har missat 2 riktigt bra deals redan... z300 2015, 70 mil för 24 000 (!!!) och duke 390 2015 100 mil 29 000.

dessa är svårslagna

sitter ni på något guldkorn jag missat?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
japp, ja den går under a2. ja det är alldeles för vanligt att de annonseras fel. blir många som köper fel och sedan lär sälja och hålla på

räknar med att han iallafall är villig att släppa den för 35. känns som en okej deal. jag skulle verkligen vilja se den i verkligheten
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Min grabb hade ev CB500F. Kul hoj, om man inte är allt för fysiskt stor. Gjord för A2-specifikation. Gick både hemmavid för pendling och bus, likväl som på Norgetur samt Estland och Lettland. Bensinsnål.

39169742_10217494572586011_3044409463789322240_o.jpg

R-modellen kan nog bli obekväm om du ska åka längre sträckor...
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har två BMW F800s -07 A2.

Säljer den ena.

Helfräscha Michelin PR4, ABS, däckstryckssensorer, värmehandtag, färddator, insprutning osv. Mycket trevlig hoj. Bes till november 2021. Röd, 5500 mil.

Kanske lite över budget men om du servar själv och är smidig i affären hamnar vi nog rätt nära.

Står i Uppsala.

PM om intressant.
 

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
hmm, nu har jag visst nästan glömt bort min tråd här, men nu är jag tillbaks.

ja, jag är ju inne på lite sportigare hojar. gärna över 400cc så jag får köra upp på den. och gärna så billigt som möjligt.

blivit erbjuden att köpa denna för 26: https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_cbr500r/91120676 om spekulanten som skulle kolla på den i söndags inte köpte den, och annonsen är ju fortfarande kvar. känns faktiskt som ett bra köp. men vet inte om jag tycker den är så snygg egentligen?

annars är jag bra dum och kikat in denna: https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_r3/91145069

2700 mil, långt. men ordentligt påkostad är den, säkert runt 12tkr med den där stötdämparen (som jag inte riktigt ser något värde i tbh). han frågade vad jag kunde ge för den, antar att den är svårsåld, sen är ju även säsongen slut (fynda? ;) ) men vad tycker ni? 2700 mil, när jag är klar med den har den ju gått säkert en 4000 mil. vem vill köpa en som gått så långt? vad kan man bjuda för denna för att det ska vara en bra deal?

jag jämför med en annan r3a jag bjöd på tidigare, fick den för 34 om jag ville. inte påkostad men 700 mil hade den gått

kan för lite om hojar för att uttala mig om det där miltalet känner jag. men spontant känns 2700 mil rätt långt
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
annars är jag bra dum och kikat in denna: https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_r3/91145069

2700 mil, långt. men ordentligt påkostad är den, säkert runt 12tkr med den där stötdämparen (som jag inte riktigt ser något värde i tbh). han frågade vad jag kunde ge för den, antar att den är svårsåld, sen är ju även säsongen slut (fynda? ;) ) men vad tycker ni? 2700 mil, när jag är klar med den har den ju gått säkert en 4000 mil. vem vill köpa en som gått så långt? vad kan man bjuda för denna för att det ska vara en bra deal?

2700 mil är inte särskilt långt, inte alls tillräckligt långt för att vara orolig iaf, den är ju inte så gammal heller.
Spontant skulle jag säga att den är överprisad, ägaren vill ha igen en massa pengar för alla fina uppgraderingar han har gjort på den men så funkar det väldigt sällan tyvärr.
Men om det är den som får dig att gå igång lite extra så skit i ovanstående och köp den.

Personligen så hade jag haft svårt för att ta en säljare på allvar när han hävdar att en hoj fortfarande är i nyskick efter 2700 mil på 5 år, men han verkar ha gjort ett bra jobb med att tvätta den innan han tog bilderna :tummenupp
 

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
hehe. ja, och dåligt att miltalet inte står i annonsen också tycker jag.

nåja, han hade även kläder i (enligt honom... nåja) rätt storlek för mig. KANSKE kan komma billigt undan där med något plagg.

han svarade nu, full servicehistorik, senast servad i mars. börjar alltså närma sig igen. däcken nya sen förra säsongen, hyffsat mönster antar jag.

VAD kan jag ge för denna för att det ska vara en bra affär?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
hehe. ja, och dåligt att miltalet inte står i annonsen också tycker jag.

nåja, han hade även kläder i (enligt honom... nåja) rätt storlek för mig. KANSKE kan komma billigt undan där med något plagg.

han svarade nu, full servicehistorik, senast servad i mars. börjar alltså närma sig igen. däcken nya sen förra säsongen, hyffsat mönster antar jag.

VAD kan jag ge för denna för att det ska vara en bra affär?

I princip alla hojar som är så nya har full servicehistorik, det i sig berättigar knappast ett högre pris, framförallt med tanke på att hojen måste servas och stämplas ordentligt om garantierna ska fortsätta gälla så det är en självklarhet.
Däck slits knappt på så effektsvaga hojar.
Frågan är vad du sätter för värde på att få Öhlins dämpare och Termignoni slipon, säljaren vill ha betalt för grejer som (bortsett från ännu högre ljudnivå á la gräsklippare från ett slipon) mest troligt inte kommer göra någon skillnad för dig mer än i plånboken.
Om du verkligen värdesätter det och vill ha just den hojen så slå till, skulle tippa på att han inte är sugen på bud under det han satt ut den för, "jag har redan sänkt den från 45, den är utrustad med det här och det där bla bla bla".
Om kläderna är i din storlek och i din smak så säg att du vill ha med allt det i priset, förutsatt att det inte är billigaste möjliga Biltema prylar.
 

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
I princip alla hojar som är så nya har full servicehistorik, det i sig berättigar knappast ett högre pris, framförallt med tanke på att hojen måste servas och stämplas ordentligt om garantierna ska fortsätta gälla så det är en självklarhet.
Däck slits knappt på så effektsvaga hojar.
Frågan är vad du sätter för värde på att få Öhlins dämpare och Termignoni slipon, säljaren vill ha betalt för grejer som (bortsett från ännu högre ljudnivå á la gräsklippare från ett slipon) mest troligt inte kommer göra någon skillnad för dig mer än i plånboken.
Om du verkligen värdesätter det och vill ha just den hojen så slå till, skulle tippa på att han inte är sugen på bud under det han satt ut den för, "jag har redan sänkt den från 45, den är utrustad med det här och det där bla bla bla".
Om kläderna är i din storlek och i din smak så säg att du vill ha med allt det i priset, förutsatt att det inte är billigaste möjliga Biltema prylar.

den där öhlins dämparen bryr jag mig inte om egentligen. tänker mig att jag kan lägga ett bud så kan han behålla den om han vill. märket på kläderna är course, ser ut att vara allväder typ. rätt billiga grejer såg jag nu när jag googlade.

hur illa är det med slipon dock? det vill jag ha men låter det så förskräckligt?
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 954 RR Fireblade
Nu vart valet enklare när R3:an är såld.
Känns som du velar mycket i valet och prutar på en massa hojar utan att köpa.
Sätt dig ned på allvar och tänk igenom vad du skall använda hojen till och begränsa dig till 1-2 varianter.
Skall du köra långt lite mer touring stuk.
Köra sportigt och kanske bana sport stuk.
Min Fireblade jag köpte förra året en CBR954RR modell 2002 hade gått 4800 mil och var fortfarande riktigt fin förutom lite små saker jag prutade ned på priset. Gav 27000:- för den.
 

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
Nu vart valet enklare när R3:an är såld.
Känns som du velar mycket i valet och prutar på en massa hojar utan att köpa.
Sätt dig ned på allvar och tänk igenom vad du skall använda hojen till och begränsa dig till 1-2 varianter.
Skall du köra långt lite mer touring stuk.
Köra sportigt och kanske bana sport stuk.
Min Fireblade jag köpte förra året en CBR954RR modell 2002 hade gått 4800 mil och var fortfarande riktigt fin förutom lite små saker jag prutade ned på priset. Gav 27000:- för den.

r3an är inte såld, annonsen har gått ut (2 månader sedan). han frågade vad jag ville ge och svarade 26, väntar på svar. kan kontra med att han kan få behålla stötdämparen och sälja den separat när han kommer med motbud. det är rätt dåligt utbud på beg a2 hojar. z300, ninja 300, mt-03, r3. cbr500r, cb500f, dessa är väl de jag fått ett öga för egentligen. skulle kunna tänka mig en ktm men det är ju mycket strul med dem verkar det som
 

HickeHiskelig

Medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Storvik
Hoj
ingen
update: får den för 30, och då erbjöd han sig att köra hit den från stockholm till sandviken, 2 timmar enkel väg. men jag står fast vid 26

..... samtidigt som han tidigare sagt att han fått offert på 30k av mc varuhuset vilket jag har svårt att tro. varför sälja den privat för samma pris liksom?
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top