Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
    Jajamän, visst är det en Biltemahjälm! perjuls avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Yamaha XT600E, BMW F800GS, Suzuki DL650
    Uttråkad och ressugen. Lägger upp ett par bilder från turen.

Varbergs fästning
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	118309701_10224050927610789_3167390068289763956_o.jpg
Visningar:	22
Storlek:	255,6 KB
Id:	457236

Camping i Grebbestad

Namn:	118156640_10224044295404988_6119183565191900662_o.jpg
Visningar:	23
Storlek:	371,8 KB
Id:	457237

Ute vid havet

Namn:	118227647_10224054187172276_6478048928634724589_o.jpg
Visningar:	19
Storlek:	197,8 KB
Id:	457238

Lunch någonstans i Dalsland (tror jag...)

Namn:	118227103_10224043120215609_2170849703473978173_o.jpg
Visningar:	26
Storlek:	373,2 KB
Id:	457239

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Är det nån av campingarna norr om Grebbestad?
    Rattar hyllan

Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Är det nån av campingarna norr om Grebbestad?
    Japp, denna: https://firstcamp.se/destination/edsvik-grebbestad/

Löjligt dyrt ställe att slänga upp ett tält. Men jag ville duscha och gå på muggen, vilken iofs var välstädad och bra . I övrigt var jag enda tältet, och såg knappt nån annan människa där.

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    O
    Det är svårt att passera Göteborg på ett kul sätt. Mest trafikleder. Men du kan antingen köra Jörlanda, Solberga, Lökeberg, Kärna, Kornhall för att komma till Göteborg för vidare resa söderöver. Eller köra Ljungskile-Lilla Edet och sedan gamla landsvägen väster om Göta älv ned till förbi Västerlanda och Romelanda till Kungälv. Inte öster om älven, det är E45.

Förbi Kungsbacka (Halland) är svårt, det flesta vägarna som är värda att köra går öst-väst och inte nord-syd. Men efter Fjärås/sjön Lygnern kan du återigen närapå snirkla dig fram på kompasskurs i inlandet. Det mesta är fin eller mycket fin körning! Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Källsjö-Ullared är en fin sträcka till exempel. Nösslinge är en annan favorit med en gammal vacker kyrka vid en sjö. Och fiiina kurvor!

Gammal tråd och jag ser ju att TS sedan länge är hemma igen från en säkerligen fin tur, MEN, för någon annan ev. nyfiken så håller jag inte med om att det är svårt att passera Göteborg. Man får bara ge sig in en bit i landet. Nödinge-Härryda-Hällingsjö t.ex. och sen fortsätta förbi Kungsbacka den vägen. Som du säger, när man väl är i Hallands inland så är det ju bara att köra i kompassens riktning, allt är kul. Bland de bästa hojvägarna i Sverige, dessutom med föredömligt lite trafik och bebyggelse.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Yamaha XT660 R 2007, Kawasaki J300 2014
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    ......MEN, för någon annan ev. nyfiken så håller jag inte med om att det är svårt att passera Göteborg. Man får bara ge sig in en bit i landet. Nödinge-Härryda-Hällingsjö t.ex. och sen fortsätta förbi Kungsbacka den vägen. ......
    Jo, det stämmer. Det går att passera Göteborg på roliga vägar. Men det kräver lite jobb med kartan eller GPS:en för att runda stan på ett bra sätt och slippa trafiklederna. Man får, precis som du skriver, ta sig fram i inlandet öster om stan där det finns många fina sträckor.

Men för den som inte kan go'vägarna så kan det vara lite vanskligt att hitta guldkornen och passera på ett bra sätt.
    Så ja, det går och jag tror att vi egentligen att vi menar ungefär samma, fast med olika nyansering av vad som är svårt respektive mindre svårt.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Citat Ursprungligen postat av perjul Visa inlägg

Löjligt dyrt ställe att slänga upp ett tält. Men jag ville duscha och gå på muggen, vilken iofs var välstädad och bra . I övrigt var jag enda tältet, och såg knappt nån annan människa där.
    Slår inte Strömstad Camping 2018 - kosta 400 loppor natten o sätta upp ett tält

Nu har det sjunkit då det oxå är ett Firstcamp
    Rattar hyllan

Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Slår inte Strömstad Camping 2018 - kosta 400 loppor natten o sätta upp ett tält

Nu har det sjunkit då det oxå är ett Firstcamp
    Urk ...

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av perjul Visa inlägg

Jag var här i somras: http://www.sommenscamping.se/ Visserligen bara 150 pengar, men det är inte en camping. Det var 2 tält, jag och en cyklist, resten var sommarstugetomter med husvagnar. Alla hade minst snickrad altan (både i och utanför förtältet), murad grill, lite gräsmatta, planteringar, örtträdgård, permanent altantält över möbelgruppen i ena hörnet av trädgården och många hade fast belysning i trädgården. Jag blev dessutom utstirrad när jag promenerade runt i på kvällen, jag var ju en utböling som inte ingick i den fasta befolkningen på "campingen"

Sommarens favorit var Camp Fjället: https://www.campfjallet.com Det ligger mitt i ingenstans, det är lite knackig grusväg sista kilometern, men rent, fint, mysigt och trevlig kille som har det Jag hann knappt parkera hojen innan han hade stuckit in en bit plyfa under stödet
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Då är han säkert tacksam.

SJP
Vill du annonsera ovan? Klicka här