Kan Marquez vinna MotoGp 2020

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Hade förträngt att MM finns, nu när MotoGP äntligen blivit kul igen. Sen kom denna tråden och startade ångesten igen....men han kan väl ändå inte vinna skiten i år???????:gnissla:crash:(:7peta
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Jag tror faktiskt att det finns en möjlighet.
Just nu tycker jag inte någon annan utkristallisera sig som en klar titelfavorit

Tvärt om ser det ut som podium placeringar skulle kunna spridas ut över mer förare och fabrikat än något annat år innan.

Yamaha har ev en situation med sina motorer och flera av förarna har tagit ut samtliga sina motorer redan.

Dovi som varit runner up ett par år ser väl kanske starkast ut men där finns det frågetecken på hur han kan anpassa sig till det nya bakdäcket som används ibland.

Suzuki ser starka ut men de har väl redan några nollor och rent statiskt ser är de ju oftast inte en utmanare till titeln.

Sen beror det ju på hur Marc mår när han kommer tillbaka och hur snabbt han återhämtar sig.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Inte helt överraskande när han knäckt frakturen två gånger, lär ta sin tid att läka ordentligt nu.
Jag har hört många gånger att "bryta upp ett brått som håller på att läka" är mycket allvarligare. Kan någon förklara varför?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det är klart han kan då poängen visar det och det är därför racing är den bästa sporten.

DOCK så tror jag att skadan han just nu går igenom är ett symptom på den ökade konkurrensen i GP då han tidigare låg på gränsen när det behövdes men om han nu ska dominera som han gjort så måste han ligga över gränsen konstant. Det går helt enkelt inte utan att det biter dig tillbaka och kroppen tål inte hur mkt som helst.
Han har ju tidigare knappast hållt sig utanför kattsanden på träningar och race så frågan är hur länge han håller om det fortsätter så?

EDIT:
Hade inte läst pressreleasen om 2-3mån...då är det ju kört.

Säkert Honda som till slut pressat honom att läka fullt och inte riskera permanenta skador. Dom ville ju inte att han skulle köra efter brottet men han hade rätt att göra det enligt sitt kontrakt.
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Så här med facit i efterhand så undrar man ju varför ingen sa stopp när de försökte med comebacken.
Det blev ju bara pannkaka av hela grejen.

Kommer Marquez att ha en spärr i psyket nu, att inte kunna gå all in längre av fruktan att armen permanent blir
obrukbar om en stor highsider händer igen?

Edit:
Eller, jag inser ju att frågan är något dum. Marquez psyke, vilket nog är starkare än de flesta, påverkades ju inte när han fick nedsatt syn ett tag, när han flög av i 300 på Mugello, och alla andra oräkneliga krascher. Han kommer nog tillbaka och vrider på för fullt igen. :crash
 
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Så här med facit i efterhand så undrar man ju varför ingen sa stopp när de försökte med comebacken.
Det blev ju bara pannkaka av hela grejen.

Kommer Marquez att ha en spärr i psyket nu, att inte kunna gå all in längre av fruktan att armen permanent blir
obrukbar om en stor highsider händer igen?

Edit:
Eller, jag inser ju att frågan är något dum. Marquez psyke, vilket nog är starkare än de flesta, påverkades ju inte när han fick nedsatt syn ett tag, när han flög av i 300 på Mugello, och alla andra oräkneliga krascher. Han kommer nog tillbaka och vrider på för fullt igen. :crash
Den långa återhämtningen kom ju för att pajade igen när han öppnade ett fönster hemma...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den långa återhämtningen kom ju för att pajade igen när han öppnade ett fönster hemma...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Han böjde ju brottet när han försökte köra med, så det var nog lite bidragande till att det gick tokigt att öppna ett fönster.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Han böjde ju brottet när han försökte köra med, så det var nog lite bidragande till att det gick tokigt att öppna ett fönster.
Hm. Det har jag missat i sådana fall.. Trodde det var vad man först trodde (spekulationer) men när repsol gick ut med fakta var det faktiskt fönstret.... Har jag fel?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hm. Det har jag missat i sådana fall.. Trodde det var vad man först trodde (spekulationer) men när repsol gick ut med fakta var det faktiskt fönstret.... Har jag fel?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Ja det är ju den senaste som är den direkta orsaken, men att ha pajat det innan här nog bidragit med. Och de fick väl ut och sa att han hade böjt titanet de skruvat ihop benet med, det kräver ju att brottet har rört sig. Dessutom fick de ju öppna upp igen för att fixa det, så även om benet inte hade rört sig då så påverkar det kroppen att bli öppnad om och om igen.
Nu med flera månader konvalescens lär hans muskler på armen behöva mycket arbete med.
Sedan har han ju börjat komma upp i ålder så att trasiga ben tar längre tid på sig att läka med.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Man behöver väl inte vara konspirationsteoretiker för att tänka att det förmodligen vara hans snabba comeback och alla hantelpressar i gymmet som pajade armen igen? Att det bara skulle vara att han öppnade ett fönster känns som en lam ursäkt.

OT: Honda måste fan göra något i MM's frånvaro. Bradl och lill-Marques har uppenbarligen inte farten att försvara Repsols färger. Varför inte ta över Bautista från WSBK, han lär ju inte ta den titeln i år iallafall.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top