myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich/BMW M Grand Prix of Styria

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vi fick tillbaka allt material, naturligtvis i fullständigt skrotat skick. Vid närmare inspektion visade det sig att en framgaffelfjäder saknades, så den här bilden är lite småkul...
09fb4ae66a851872e584b97dd84a0fb2.jpg
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Marco.jpg

Man kan ju inte bli annat än religös efter att ha sett denna bild.

46 + 12 = 58
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Vi fick tillbaka allt material, naturligtvis i fullständigt skrotat skick. Vid närmare inspektion visade det sig att en framgaffelfjäder saknades, så den här bilden är lite småkul...
Inga problem, den ligger högst upp på banan inom en femtiometers radie från kraschmärkena. Bara att hämta!
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Man kan ju inte bli annat än religös efter att ha sett denna bild.
Håller med. Det mest troliga är att skyddshelgonet Simoncelli ingrep. Det kan ju också ha haft med förhållandet mellan tid, rum och naturlagar att göra, även om jag medger att det inte är speciellt troligt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Angående huruvida Dovi skulle kunna tänka sig att stanna kvar hos Ducce om erbjudandet var tillräckligt bra, glöm det...

https://www.reddit.com/r/motogp/comments/iasdxd/dovi_letting_the_birds_fly_on_the_podium/

Kunde inte bädda in klippet i kommentaren (kanske någon annan som kan?), men har svårt och se att han har någon avsikt öht att fortsätta hos Ducati efter den gesten, och har även svårt och se hur han skulle vara välkommen att stanna längre än slutet av hans kontrakt :näsblod

För er med videopass som missade detta i sändningen, gå in och kolla racet igen.
Vid 1:42:40 så åker långfingrarna fram.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Angående huruvida Dovi skulle kunna tänka sig att stanna kvar hos Ducce om erbjudandet var tillräckligt bra, glöm det...

https://www.reddit.com/r/motogp/comments/iasdxd/dovi_letting_the_birds_fly_on_the_podium/

Kunde inte bädda in klippet i kommentaren (kanske någon annan som kan?), men har svårt och se att han har någon avsikt öht att fortsätta hos Ducati efter den gesten, och har även svårt och se hur han skulle vara välkommen att stanna längre än slutet av hans kontrakt :näsblod

För er med videopass som missade detta i sändningen, gå in och kolla racet igen.
Vid 1:42:40 så åker långfingrarna fram.

Jag tolkar nog snarare det som att han menar att det här är min bana, jag dominerar här.
Sen att han råkade ha långfingret är nog en slump.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag tolkar nog snarare det som att han menar att det här är min bana, jag dominerar här.
Sen att han råkade ha långfingret är nog en slump.

Det var en snäll tolkning!
(Såg du att det var en video?)

Tror som Knoddas. Han kommunicerar nog med Ducati där... =)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tolkar nog snarare det som att han menar att det här är min bana, jag dominerar här.
Sen att han råkade ha långfingret är nog en slump.

Jag tror du har rätt för:
A - Dovi
B - Framtida kontrakt
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Och det finns lika många som tycker att hans pekande på bröstet/stället följt av fingret är riktat mot Ducati.
Vad som är rätt och fel kan vi bara spekulera i :fakta

När såg vi senast båda förarna i ett stall dra fram sina långfinger under en racehelg?
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Vi fick tillbaka allt material, naturligtvis i fullständigt skrotat skick. Vid närmare inspektion visade det sig att en framgaffelfjäder saknades, så den här bilden är lite småkul...

Jag vet att jag såg en fjäder rullandes på backen strax efter krashen... Jag gick tillbaka till klippet och hittade den åt dig :tummenupp

Mitt på skärmen rullar den mot kameran vid ca 1:23 i videon:
https://youtu.be/UGPrHj1nPt0?t=80
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det var en snäll tolkning!
(Såg du att det var en video?)

Tror som Knoddas. Han kommunicerar nog med Ducati där... =)

Folk som tror han pekar finger måste ha väldigt svårt i sociala sammanhang och ha svårt att tolka koder.
Sen när är Dovi den person som går runt och pekar finger? Ett finger som är upp och ner dessutom.

Förstår inte hur man kan tolka det på annat sätt än att han säger att det här är min bana, jag regerar här.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Folk som tror han pekar finger måste ha väldigt svårt i sociala sammanhang och ha svårt att tolka koder.
Sen när är Dovi den person som går runt och pekar finger? Ett finger som är upp och ner dessutom.

Förstår inte hur man kan tolka det på annat sätt än att han säger att det här är min bana, jag regerar här.

Oj då!
Nu blev det allvar!

Hur klarar du dig själv i sociala situationer, om du anser det vara proportionellt att förolämpa folk för att dom inte läser av samma sociala koder som dig?
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jag tror Dovi vill att Ducati ska komma och be om ursäkt och säga att de ångrar sig, att de gärna lyssnar på hans idéer om cykelns utveckling, och att han ska få mer betalt.

BTSport hade en intervju med Dovis manager. Enligt honom (hur pass nära sanningen det är kan jag inte bedöma) så handlade det aldrig om pengar. Dovi gick med på att kapa årets lön (med 40% enligt BTSport) pga Covid samt var villig att gå ner i lön även för 2021/22 (dock säger de att de inte ens kom till lönedelen innan diskussionerna kollapsade).
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Hur klarar du dig själv i sociala situationer, om du anser det vara proportionellt att förolämpa folk för att dom inte läser av samma sociala koder som dig?

Här fortsätter de sociala missförstånden. Det är väl högst relevant det P-E skriver om tolkning av sociala beteenden?

De flesta som har följt GP-racing ett tag har lärt sig en del om förarnas personlighet, hur de uttrycker sig och reagerar. Dovizioso har under lång tid utmärkt sig som lugn, balanserad och timid. Man ser honom aldrig kasta grus i sandfållan, gestikulera ilsket åt andra förare eller kasta sig i armarna på sitt team efter en seger. Att han skulle ställa sig på översta pallplatsen och i direktsändning ge fingret åt hela världen – det skulle inte ens Anthony Gobert eller Max Biaggi har gjort.

Så man får nog – rent objektivt – säga att det är lite socialt lomhört att tolka Doviziosos pekande på sig själv och marken han står på som ett ”FUCK YOU!”
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite spexigt att släppa styret med båda händerna mitt i en krök när man kör race. De har kontroll på maskinerna de där grabbarna.

Eller så är det en kombination med maskinen (Yamaha M1) som är lätt att styra med kroppen.
Kanske därför det såg ut så här i Q2, Yamahan är den mest lättkörda av alla MotoGP hojarna.
I Q2
4 Yamaha
3 Ducati
2 KTM
2 Suzuki
1 Honda
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Här fortsätter de sociala missförstånden. Det är väl högst relevant det P-E skriver om tolkning av sociala beteenden?

De flesta som har följt GP-racing ett tag har lärt sig en del om förarnas personlighet, hur de uttrycker sig och reagerar. Dovizioso har under lång tid utmärkt sig som lugn, balanserad och timid. Man ser honom aldrig kasta grus i sandfållan, gestikulera ilsket åt andra förare eller kasta sig i armarna på sitt team efter en seger. Att han skulle ställa sig på översta pallplatsen och i direktsändning ge fingret åt hela världen – det skulle inte ens Anthony Gobert eller Max Biaggi har gjort.

Så man får nog – rent objektivt – säga att det är lite socialt lomhört att tolka Doviziosos pekande på sig själv och marken han står på som ett ”FUCK YOU!”

Jag tolkade gesten som ungefär "jag är bäst, ni är sämst"...

Med tanke på bakgrunden, och att Dovi tydligt riktar gesten i en speciell riktning, tror jag att gesten är riktad mot Ducati. Vore kul om det vore så iaf =)
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Eller rättare sagt: "jag är bäst, dom är sämst". Han är nog riktad mot någon kollega som är insatt i situationen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top