myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich/BMW M Grand Prix of Styria

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tyckte det såg ut som att Pol laddade för hårt för att komma om Miller och hade kört ut på det gröna oavsett lm Miller var där eller inte...

När man såg ovanifrån verkade de inte vara sååå nära varandra.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Nja, inte säker på att Pol varit utanför utan att Miller varit innanför. :)
Håller med om att det var en bit emellan men Miller är ändå ända ute på curbsen med Pol utanför sig.
Det finns ingen plats på banan utan att bromsa.
Om reglerna säger att man måste bromsa i det läget så borde Pol ha straffats.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Nja, inte säker på att Pol varit utanför utan att Miller varit innanför. :)
Håller med om att det var en bit emellan men Miller är ändå ända ute på curbsen med Pol utanför sig.
Det finns ingen plats på banan utan att bromsa.
Om reglerna säger att man måste bromsa i det läget så borde Pol ha straffats.
Nej, klart att han inte kunde svänga in, men kollar man på inbromsningen så tycker jag Pols spår är "rakt ut".. Jag får nog ta och kolla igen...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, klart att han inte kunde svänga in, men kollar man på inbromsningen så tycker jag Pols spår är "rakt ut".. Jag får nog ta och kolla igen...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Ja, jag tycker också han bromsar rakt ut.
Men jag tycker han börjar bromsa in men sedan har en liten tvist vänster, sitter upp lite, när han ser Miller bredvid sig.
Men jag har haft fel förut... :rodnar
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ja, jag tycker också han bromsar rakt ut.
Men jag tycker han börjar bromsa in men sedan har en liten tvist vänster, sitter upp lite, när han ser Miller i bredvid sig.
Men jag har haft fel förut... :rodnar
Kolla hans spår..
3d985f2645adcd2107749a47bc28407e.jpg
6dd339d26f9169e1620c890dafdc598e.jpg
782832f1be0365b965b2d94c5c4a9d88.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kolla hans spår..
3d985f2645adcd2107749a47bc28407e.jpg
6dd339d26f9169e1620c890dafdc598e.jpg
782832f1be0365b965b2d94c5c4a9d88.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Yupp.
Men jag tror i nästa ruta så ligger Miller på röd-vitt med Pol utanför.
Jag tror Pol kunnat hålla sig på banan om han bromsat in helt.
Men det tror jag helt enkelt inte han ville.
Om det är emot reglerna eller inte har jag ingen aning om. :confused:
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Yupp.
Men jag tror i nästa ruta så ligger Miller på röd-vitt med Pol utanför.
Jag tror Pol kunnat hålla sig på banan om han bromsat in helt.
Men det tror jag helt enkelt inte han ville.
Om det är emot reglerna eller inte har jag ingen aning om. :confused:
Japp, det var det jag menade med att han inte kunde "svänga in" men du kan ha rätt, jag är beredd att hålla med! Tyckte bara det såg ut som att han så gärna vill bromsa senare + spåret gjorde att han körde åt helsike.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Japp, det var det jag menade med att han inte kunde "svänga in" men du kan ha rätt, jag är beredd att hålla med! Tyckte bara det såg ut som att han så gärna vill bromsa senare + spåret gjorde att han körde åt helsike.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Helt klart att han gjorde allt han kunde och lite till för att komma först över linjen. :D

Jag vill se precis sån do-or-die-körning som Miller gör men jag vill inte att den omkörde (Pol i detta fall) ska bestraffas om han i så fall kommer utanför om han inte tjänar positioner på sin körning.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Helt klart att han gjorde allt han kunde och lite till för att komma först över linjen. :D

Jag vill se precis sån do-or-die-körning som Miller gör men jag vill inte att den omkörde (Pol i detta fall) ska bestraffas om han i så fall kommer utanför om han inte tjänar positioner på sin körning.

Och jag vill se grus utanför asfalten så dessa diskussioner blir onödiga, straffet utdelas när man väljer att inte hålla sig innanför banan.

Man får lixom tänka en gång till för att inte hamna där det gör ont, alternativ saknas...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och jag vill se grus utanför asfalten så dessa diskussioner blir onödiga, straffet utdelas när man väljer att inte hålla sig innanför banan.

Man får lixom tänka en gång till för att inte hamna där det gör ont, alternativ saknas...

Låter ju inte fel förutsatt att det är lika säkert för förarna. :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Låter ju inte fel förutsatt att det är lika säkert för förarna. :tummenupp

Det är lite det jag menar, om man anser att det gröna är grus så straffar man den som hamnar där på eget bevåg, alltså inte vidtar de åtgärder som behövs i varje givet läge för att inte hamna där, tycker nog Pol borde insett vart han var påväg och kanske skulle valt en annan strategi istället för att hålla i med vetskapen att det finns extra asfalt att använda, vilket han varit tvungen till om det varit grus där eller betalat priset.

Om man blir avtryckt av någon som använder en själv som vall i biljard så är det givetvis bättre att det finns asfalt där och straff kan då utdelas till den som vallar sig kvar på den utputtades bekostnad och allt känns rättvist, utom för den som kommer efter och skulle fått en gratisplats om det varit grus då...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är lite det jag menar, om man anser att det gröna är grus så straffar man den som hamnar där på eget bevåg, alltså inte vidtar de åtgärder som behövs i varje givet läge för att inte hamna där, tycker nog Pol borde insett vart han var påväg och kanske skulle valt en annan strategi istället för att hålla i med vetskapen att det finns extra asfalt att använda, vilket han varit tvungen till om det varit grus där eller betalat priset.

Om man blir avtryckt av någon som använder en själv som vall i biljard så är det givetvis bättre att det finns asfalt där och straff kan då utdelas till den som vallar sig kvar på den utputtades bekostnad och allt känns rättvist, utom för den som kommer efter och skulle fått en gratisplats om det varit grus då...

Ja, pol hade ju kunnat göra som Dovi i kröken och tagit Miller på innern. En bromsfajt på hörntänderna på yttern... Ja, så kan man ju göra.
Men nu var det ju en person i trion som hade gjort sin läxa. :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nytt publikrekord för Franska tv-tittare med 1.040.000 tittare.

Förra året var högsta noteringen 576.000 på Assen och snittet låg på 412.000 tittare.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, pol hade ju kunnat göra som Dovi i kröken och tagit Miller på innern. En bromsfajt på hörntänderna på yttern... Ja, så kan man ju göra.
Men nu var det ju en person i trion som hade gjort sin läxa. :hihi

Det var det och det var extra kul tyckte jag! :hihi

Vi fattiga jävlar som bara har råd att åka på gamla banor har lärt oss att yttern är en jävligt dålig plats att vara på om man har en innanför sig och får finna oss i att leta alternativ, kanske att det färgar min syn lite...

Kan ju anse att tv-spelsgenerationen borde tycka det är helt rätt med straff om man är utanför banan, lite som "game over" typ, har nog lite för mycket tid bakom skärmen jag.... :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top