myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich/BMW M Grand Prix of Styria

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jag vill inte regna på paraden men...
Kval är inte race, tror flera tog det lugnt idag, kommer bli spännande imorgon :banana
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Imponerande av Zarco även om han inte ens kommer finnas på griden imorgon. Han straff för incidenten med FM är ju en start från pitlane så ha kommer vara dead last imorgon och få jobba sig upp. Säkert enda gången som Rabat kommer starta före sin teamkollega detta året....

Jag fattar egentligen inte varför han ens bemödade sig med att sätta snabba tider för att komma till Q2 istället för att jobba på racepace. Han kanske ville "öva" på att kvala med duccen annars hade han ju fått sammanlagt ~30min av extra tid för finslipning av racepace samt sparat eventuella däck.

Genom att gå till Q2 fick en konkurrent inte chansen att kvala vidare. Det ger säkert en boost för egot också att vara snabb trots en skada. Det är mycket som sitter i psyket.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Dagens guldstjärna måste gå till Zarco!
Jag hade inte en tanke att han skulle köra så bra direkt efter operationen och utan att ha varit med på träningarna på dagen innan. :tummenupp

Edit:
Dessutom kan man inte sluta tycka synd om han. Två bestraffningar i rad som varit högst kontroversiella. BT Sports analys håller inte med om att Zarco skulle fått straff:
Video: https://streamable.com/q2coyi
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Genom att gå till Q2 fick en konkurrent inte chansen att kvala vidare. Det ger säkert en boost för egot också att vara snabb trots en skada. Det är mycket som sitter i psyket.

Du menar som att veta att man både klarar ett helt race och kan bevara däcken bättre än andra istället för att vara snabb ett enda varv....

Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör dom inte utan Mir kommer starta där. Det enda riktiga skälet jag ser kan vara att han vill visa ducati framfötterna för att ta Dovis plats.
 
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Du menar som att veta att man både klarar ett helt race och kan bevara däcken bättre än andra istället för att vara snabb ett enda varv....

Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör dom inte utan Mir kommer starta där. Det enda riktiga skälet jag ser kan vara att han vill visa ducati framfötterna för att ta Dovis plats.

Så är det.
Han promotar sig för framtiden, Duccen funkar för Zarco och med Dovis beslut finns alla chanser för Zarco i fabriksteamet.
Ska bli kul att följa framöver...
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
så tror jag ingen Honda eller Yamaha kommer vara top 7.
När hände det isf senast?


Det är som att leta efter världens minsta nål i världens största höstack. Jag har hittills gått igenom alla race-resultat bakåt i tiden ända till 1992. Inget race har varit utan en Yamaha eller Honda i topp 7.


Tänkte fortsätta att kolla från 1991 och vidare bakåt, lite senare...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Du menar som att veta att man både klarar ett helt race och kan bevara däcken bättre än andra istället för att vara snabb ett enda varv....

Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör dom inte utan Mir kommer starta där. Det enda riktiga skälet jag ser kan vara att han vill visa ducati framfötterna för att ta Dovis plats.

Chansen att synas och visa vad han kan denna helg var i kvalet. Det är inte bara teamledningar som ser det, även medtävlare har honom på näthinnan.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Quartararo får nog börja bromsa nån meter tidigare i kurva fyra.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag hade förstått det liite mer om han "behållt" platsen på griden genom att de lämnat den tom men det gör de inte

Att möblera om startplatser pga att förare försvinner är ett jävla oskick.
Har man kvalat sjua ska man starta sjua, dessutom är det oftast en arrangörsmässig mardröm att lösa när det är tidspress.

Vilket inte är ett bekymmer för motogp med 24 timmar mellan varje heat men det är inte mindre oskick för det.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Svårtippat idag.

1.Mir
2.Dovi
3.Binder

Förväntar mig dock framskjutna placeringar för, nakagami, rins, p espargaro




Spännande blir det i vart fall :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tufft för Martin at förlora pga 4dm grönt på sista varvet i sista kurvan...:3freak
Men regler är regler.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan Pol kontrollera sig idag tro? Återstår att se. Hoppas mycket på Oliveira och Binder idag
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det är som att leta efter världens minsta nål i världens största höstack. Jag har hittills gått igenom alla race-resultat bakåt i tiden ända till 1992. Inget race har varit utan en Yamaha eller Honda i topp 7.


Tänkte fortsätta att kolla från 1991 och vidare bakåt, lite senare...
Kommer inte att hända idag heller :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mäh va faan? :crash
Vad är det med Yamaha i år?
Stackars Vinales (och Mir).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top