myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich/BMW M Grand Prix of Styria

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Dagens guldstjärna måste gå till Zarco!

Edit:
Dessutom kan man inte sluta tycka synd om han. Två bestraffningar i rad som varit högst kontroversiella.

Jag tycker Zarco blir lite väl illa behandlad av vissa i depån och i media.
Folk kallar honom för "half-killer" och jag tyckte mig höra Matt Birt säga att folk
även säger om Zarco att han är "the black sheep of MotoGP". Kom igen liksom. Känns väldigt överdrivet att kalla honom för dessa saker.
Lustigt att just Zarco och Morbidelli kom i mål på platserna efter varann, 14:e och 15:e.


Tydligen var Iannone med och körde idag :hihi

iannone.jpg


Jag var ute och åkte mc under dagen och insåg att jag aldrig skulle hinna hem i tid för att se racet live, så jag stannade vid ett grustag utanför Södertälje och satte mig på en nedfallen lyktstolpe och kollade racet på videopass i mobilen :crash

Riktigt härligt att sitta i skuggan med svalkande vind och glo på GP. Jag fick mig ett gott skratt när Oliveira klippte både Pol och Jack i sista böjen, dom såg det aldrig komma. Det var så jävla vackert gjort att man nästan kunde blivit religiös. Hatten av för Oliveira, mycket snygg manöver av honom & perfekt timing :klappar
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar om det är fest i Mattighofen i kväll. :)
Men var har KTM gjort egentligen?
Det är ju en topp-hoj i år.
Dom klippte ju Ducati i Österrike.
Pol hade antagligen taget det förra helgen utan rödflagg.
Kommentatorerna tjatar om att de fått ner kraften från motorn i marken till i år men är det det enda?
Har man bytt någon annan "större" komponent?
Ram, bromsar eller, som någon skrev, har man snott lite Öhlinsprylar och sprayat WP på?
Trodde jag aldrig skulle skriva det men det känns ju som griddens bästa hoj fn möjligen i konkurrens med Suzuki.
Yamaha känns ytterst skakig, Ducati har problem, Honda vet väl ingen vad den kan egentligen och aprilia är en bit bakom som vanligt.
Med en bättre/smartare erfaren första förare tror jag man hade haft en bra chans på mästerskapet.
Nu tror jag Brad eller Oliveira kommer vara bästa KTM-pilot när det är över men knappast som vinnare av totalen.
(Eftersom jag är TOTALT värdelös på gissningar lär väl någon av dem vinna nu. :hihi)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Någon som vet varför M1orna har klämmor under gashandtaget när de står i depå, inkontinens? :rodnar

20200823_175001.jpg

20200823_175250.jpg
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Tittar man på reprisen så ser det ut att vara väldigt, väldigt nära att MV högerfot hade kunnat trassla in sig i bakhjulet.
Hua :(
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tittar man på reprisen så ser det ut att vara väldigt, väldigt nära att MV högerfot hade kunnat trassla in sig i bakhjulet.
Hua :(

Ja, fiffan.:3freak
Men vilken jävla sinnesnärvaro att hoppa av.
Det är inte jätteofta jag kör över 200 och det jag tänker på då är inte att hoppa av direkt. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar om det är fest i Mattighofen i kväll. :)
Men var har KTM gjort egentligen?
Det är ju en topp-hoj i år.
Dom klippte ju Ducati i Österrike.
Pol hade antagligen taget det förra helgen utan rödflagg.
Kommentatorerna tjatar om att de fått ner kraften från motorn i marken till i år men är det det enda?
Har man bytt någon annan "större" komponent?
Ram, bromsar eller, som någon skrev, har man snott lite Öhlinsprylar och sprayat WP på?
Trodde jag aldrig skulle skriva det men det känns ju som griddens bästa hoj fn möjligen i konkurrens med Suzuki.
Yamaha känns ytterst skakig, Ducati har problem, Honda vet väl ingen vad den kan egentligen och aprilia är en bit bakom som vanligt.
Med en bättre/smartare erfaren första förare tror jag man hade haft en bra chans på mästerskapet.
Nu tror jag Brad eller Oliveira kommer vara bästa KTM-pilot när det är över men knappast som vinnare av totalen.
(Eftersom jag är TOTALT värdelös på gissningar lär väl någon av dem vinna nu. :hihi)

De har förutom lyckats få ner effekten i marken även byggt en hoj som kan svänga tydligen.
Så, de har en potent motor, som de kan använda, i ett chassi som inte måste köras som de två andra V4orna.
Om det stämmer vet jag inte, men läste det i nån blogg. :D
Men har de lyckats med det konststycket, och det ser ju ut som om de gjort det, så kommer övriga tillverkare få det svettigt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hmmm ja och ovanpå det har de väl året ut mer generösa regler vad gäller antal motorer de kan förbruka med mera med mera.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De har förutom lyckats få ner effekten i marken även byggt en hoj som kan svänga tydligen.
Så, de har en potent motor, som de kan använda, i ett chassi som inte måste köras som de två andra V4orna.
Om det stämmer vet jag inte, men läste det i nån blogg. :D
Men har de lyckats med det konststycket, och det ser ju ut som om de gjort det, så kommer övriga tillverkare få det svettigt.

Jag tror det kanske var i Aryey's länk av Max Oaxley.
Max är ju inne på precis det du skriver men inte vad man gjort bara att man gjort något.
Eftersom man verkar ha gjort "jättekliv" så borde man ha gjort något "jättestort" sas.
Men det kanske inte är så det funkar. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hmmm ja och ovanpå det har de väl året ut mer generösa regler vad gäller antal motorer de kan förbruka med mera med mera.

Så kan det nog vara.
Men deras "concession" är borta nu.

Edit:
KTM will immediately lose the right to unlimited testing days. The four MotoGP™ riders won’t be able to test whenever they want, only on Official Test days, with test rider Dani Pedrosa unable to test at any GP circuit next season. In addition, the Austrian factory have to now choose three venues for the test riders to test on – this will come into play next year.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror det kanske var i Aryey's länk av Max Oaxley.
Max är ju inne på precis det du skriver men inte vad man gjort bara att man gjort något.
Eftersom man verkar ha gjort "jättekliv" så borde man ha gjort något "jättestort" sas.
Men det kanske inte är så det funkar. :)
Jo, har de hittat lösningen på problemet så lär de inte säga vad det är till nån. :hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läget
Yamaha hade 46 #, har nu 48,75poäng i genomsnitt på 4 förare
Ducati hade 35, har nu 44,5 poäng i genomsnitt på 4 snabbaste förarna
Suzuki hade 25, har nu 36,5 poäng i genomsnitt på de 2 förare som kör Suzuki
KTM hade 21,25, har nu 35 poäng i genomsnitt på de 4 förarna som kör KTM
Honda hade 15 poäng, har nu 17 poäng i genomsnitt på de 4 förarna som kör Honda
Aprilia hade 9 poäng, har nu 11,5 poäng i genomsnitt på de 2 förare som kör Aprilia

Jag skrev för ett tag sedan att Yamaha hade 4 förare i Q2,
något som nu toppats av KTM med 4 förare bland de 10 snabbaste i Race. Som jag ser det.
Hade jag aldrig trott möjligt av KTM ! :rodnar
Undrar lite över när KTM släpper en V4 för gatan / banan ? 2021 ? 2022 ? eller 2023 ?

# inlägg #175 OBS För Ducati har räknats med genomsnitt för alla 7 förarna , mer rättvist bara räkna de snabbaste 4 förarna ger 35 i genomsnitt
tack nick burn. :Bugar
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Någon som vet varför M1orna har klämmor under gashandtaget när de står i depå, inkontinens? :rodnar
Det är tankavluftningen som har klämma för att bensinen inte ska rinna ut när tanken blir varm i solen. Kommer ni inte ihåg när mekanikerna glömde klämman på Ben Spies M1?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jag tror inte det. Till exempel så tror jag inte Nakagami skulle plocka så många platser bara för att the best of the best inte är med... Tror snarare det är nya hojar, nya däck, personlig utveckling etc... Du behöver inte hålla med

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
I stand corrected.
6bfe5d0162b22c36d0606ab005de306c.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
De har förutom lyckats få ner effekten i marken även byggt en hoj som kan svänga tydligen.
Så, de har en potent motor, som de kan använda, i ett chassi som inte måste köras som de två andra V4orna.
Om det stämmer vet jag inte, men läste det i nån blogg. :D
Men har de lyckats med det konststycket, och det ser ju ut som om de gjort det, så kommer övriga tillverkare få det svettigt.

Problemet för de andra med KTM är ju att de har löst pusslet på sitt eget sätt och inte på något av de beprövade så kopiering blir svårt vilket annars är gängse praxis.
Har läst när Bierer svarade på kritiken om deras ramkonstruktion osv och han svarade något i stil med " visst att stål är tyngre men det är också mkt starkare vilket gör att vi kan ha mindre dimensioner och får mer plats samt att vi är experter på den här sortens konstruktion". Det ska även noteras att de rekryterat en viktig person från just öhlins senaste året....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top