Kåpfråga pga kraschad hoj

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vet att det finns massa inlägg om det men är lat av naturen samt trevligt att få lite mer "senaste nytt".

Var tror ni man kan hitta helkåpa som är helt okey till vettigt pris till en Suzuki GSX1250 2016? Original lär kosta sjaber (inte vågat kolla). Jo, klantat mig och glömde sätta på helförsäkring i våras så får stå mitt kast... Gaffel, kylare etc. vet jag var att få tag i men kåpor verkar att vara en riktig djungel. Mycket tacksam för svar :)
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Ebay brukar vara oslagbart. Kollat där?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Laga det som måste lagas och kör vidare medan du letar kåpdelar på ebay.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kolla Suzukigrupperna på FB, brukar finnas mycket överblivet där

Eller kolla efter Kina-kåpor, en del är riktigt OK.
Tyvärr har jag ingen länk eller förslag på säljare.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Tack! Jo, sett smådelar så att säga. Men jobbigt hitta igen något komplett. Gett upp att få samma färg jag har idag på övriga delar så tänker mer komplett set med stripes etc. Kanske går att få runt 10K? :)

På din bild ser det ut som om det endast är sidan som är sprucken, därav mitt förslag. Att hitta något i samma färg lär ju bli svårt, man köper det man hittar och lackar om. Hela kåpset till en 2016 tror jag blir svårt, lite för nytt.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
På din bild ser det ut som om det endast är sidan som är sprucken, därav mitt förslag. Att hitta något i samma färg lär ju bli svårt, man köper det man hittar och lackar om. Hela kåpset till en 2016 tror jag blir svårt, lite för nytt.

Tyvärr sprucken mer än vad som nog syns. Ovandelen på två ställen så att kåpglaset "är löst". Så både ovandelen och sidorna tyvärr. Så du tror att byta det och inte allt? Jo, blir nog heldyrt byta allt. Kanske en kåpa i helt avvikande färg kan få det hyfsat okey? Foliera allt när en ny kåpa är på plats sa någon polare också... Kanske helt strunta i sidorna. Många Bandit har ju inte sidorna och en del har ju inte kåpa alls. Frågan är vad som blir bäst/billigast.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Gaffel, kylare, kåpa - hur gick det med dig, Peter...?

Upplevde du att du hade tur eller otur?

Stort tack för omtanken! Jag hade tur. Fot, handled, nacke ont bara. Han som låg bakom sa att jag tydligen kastade av mig från hojen med flit. Kanske något som satt i ryggmärgen. En annan hade åkt ut på exakt samma ställe en meter ifrån kunde vi se av hjulspår och delar. Två cyklister dök upp och ledde cyklarna då det var för mycket grus cykla i sa dom. Arghhhhh
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kolla Suzukigrupperna på FB, brukar finnas mycket överblivet där

Eller kolla efter Kina-kåpor, en del är riktigt OK.
Tyvärr har jag ingen länk eller förslag på säljare.

Tack för svar. Finns risk att till en ganska ny hoj blir det inget överblivet än och kåpor har nog en benägenhet att "gå sönder". Kina ska väl kollas framöver. Är bara less just nu. Men tack för svar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top