Tänka stort - österut

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Början på nästa vecka? Kör offroadtur nu fred-söndag. Sen hemma några dagar, och sen nån vecka touring på västkusten :). Åt vilket håll bor du? Vi skulle kunna ses på lämpligt hoj-käka-ställe, så kan jag bjuda på lunch/middag eller fika. Rosenhill/Eldtomta? Eller annorstädes.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Måndag eller tisdag? Tid/plats?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Början på nästa vecka? Kör offroadtur nu fred-söndag. Sen hemma några dagar, och sen nån vecka touring på västkusten :). Åt vilket håll bor du? Vi skulle kunna ses på lämpligt hoj-käka-ställe, så kan jag bjuda på lunch/middag eller fika. Rosenhill/Eldtomta? Eller annorstädes.

Bor på Södermalm. Zinken. Har hojgarage med bar, kartor, reseböcker och annat uppe på Mariaberget. Kan ta med en laptop dit så kan vi kolla grejor där alternativt Eldtomta eller nåt annat ställe. Men kanske lättare att ge tips och råd på riktigt med tillgång till kartor, dator och annat....?

Jag kan sön, mån, tisdag em/kväll. Sen blir jag nog borta onsdag - söndag troligtvis men efter det hemma en längre tid.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Bor på Södermalm. Zinken. Har hojgarage med bar, kartor, reseböcker och annat uppe på Mariaberget. Kan ta med en laptop dit så kan vi kolla grejor där alternativt Eldtomta eller nåt annat ställe. Men kanske lättare att ge tips och råd på riktigt med tillgång till kartor, dator och annat....?

Jag kan sön, mån, tisdag em/kväll. Sen blir jag nog borta onsdag - söndag troligtvis men efter det hemma en längre tid.

Måndag när som låter bra. Du kan väl PMa en adress och tid till mig och Eidolon, så infinner vi oss borta vid ditt garage :). Hur funkar måndag för dig, Eidolon?
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Östra Ukraina har varit tvärlugnt fram tills statskuppen -14 då Kiev tillsammans med nazistgrupperna gick till anfall. Det är inte östra Ukraina som startade kriget. Det enda man gjorde var att på diplomatisk väg lobba för autonom status.

Eller hur? Och det var Polackerna som anföll Nazityskland 1939...Verkar vara samma källa
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Eller hur? Och det var Polackerna som anföll Nazityskland 1939...Verkar vara samma källa

Läste du artiklarna? Såg du klippen? Sydsvenskan? BBC? Franska Canal+ tillsammans med den prisbelönta filmaren Paul Moirera etc.....?

https://www.expressen.se/nyheter/svensk-nazist-skryter-om-att-han-har-dodat/

En till? Expressen? En till? Från 2014....

https://www.nytimes.com/2014/03/12/...-right-wing-ukrainian-learns-to-wield-it.html

New York Times? Det var alltså Högra sektorn som stoppade oss söder om Ternopil i västra Ukraina med k-pistar 2015 efter att ha mördat poliser och politiker..... Den enda tidning som ens nämnde den incidenten var BBC.

https://www.bbc.com/news/world-europe-33523869

Det där körde vi rätt in i. Azov rättade in sig i ledet under och efter statskuppen och blev ett stort stöd till Ukrainas ordinarie armé. Högra Sektorn blev lovade höga positioner i Ukrainas nya regering efter statskuppen som tack för kaffet men blev av med dom positionerna strax senare vilket gjorde dom fly förbannade..... Porochenko flängde runt Europa och bad om pengar och stöd efter kuppen. Dagen efter att han varit i Sverige så flög han tillbaka hem och utsåg Azov-bataljonens ställföreträdande chef Vadim Troyan till polischef över Kiev-regionen.....

https://www.jpost.com/diaspora/kiev-regional-police-head-accused-of-neo-nazi-ties-381559

Jerusalem Post ljuger väl.... Expressen också. Sydsvenskan också. BBC också. Franska Canal+ också. Italiensk stats-tv ljuger. Oliver Stone, en av dom mer respekterade filmregissörerna någonsin ljuger. Och jag ljuger....

Det här är ingen idé. Låt oss lägga ner. Det är reseavdelningen på ett hojforum. Folk får åka till Ukraina. Min egen erfarenhet gick från att Ukraina var hyfsat ok till total kaos och senast fick vi k-pistar riktade mot oss.... Over and out gällande detta.
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
När Ukraina ville närma sig EU uppfattade deras Ryska bröder detta som svek och gick in i Ukraina med militära medel, annekterade Krim samt gav den Ryska befolkningen i östra Ukraina militär uppbackning. Idag är denna del av Ukraina ockuperat av Ryssland och utanför Ukrainas möjlighet att styra.

De exempel och länkar du hänvisar till har inget med nyss nämnda att göra, tvivelaktiga figurer har alltid anslutit sig på antingen den ena eller andra sidan i krig men detta ger inte någon legitimitet för Ryssland att invadera ett grannland.

Jag är medveten om att detta är fel tråd / forum att diskutera detta och kommer inte att fortsätta men reagerar på när du skriver "det enda man gjorde var att på diplomatisk väg lobba för en autonomi".
Ryssland gick in militärt, la ett större område under sig, vapenvila uppnåddes och nu lobbar man diplomatiskt för en autonomi som i praktiken blir en annektering av östra Ukraina.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
En jag känner körde BMW-hoj tvärs över Ryssland. Han körde en hel dag utan att se ett hus eller människa genom ett enormt åkerfält. Till slut såg han träd på långt håll och gladdes åt att ha kommit till bebodda trakter. Men det vara bara en björkdunge så det blev en dag till på samma sätt genom odlingsmarken :näsblod
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
En jag känner körde BMW-hoj tvärs över Ryssland. Han körde en hel dag utan att se ett hus eller människa genom ett enormt åkerfält. Till slut såg han träd på långt håll och gladdes åt att ha kommit till bebodda trakter. Men det vara bara en björkdunge så det blev en dag till på samma sätt genom odlingsmarken :näsblod
Borde bli nervigt med bensinen...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
När Ukraina ville närma sig EU uppfattade deras Ryska bröder detta som svek och gick in i Ukraina med militära medel, annekterade Krim samt gav den Ryska befolkningen i östra Ukraina militär uppbackning. Idag är denna del av Ukraina ockuperat av Ryssland och utanför Ukrainas möjlighet att styra.

De exempel och länkar du hänvisar till har inget med nyss nämnda att göra, tvivelaktiga figurer har alltid anslutit sig på antingen den ena eller andra sidan i krig men detta ger inte någon legitimitet för Ryssland att invadera ett grannland.

Jag är medveten om att detta är fel tråd / forum att diskutera detta och kommer inte att fortsätta men reagerar på när du skriver "det enda man gjorde var att på diplomatisk väg lobba för en autonomi".
Ryssland gick in militärt, la ett större område under sig, vapenvila uppnåddes och nu lobbar man diplomatiskt för en autonomi som i praktiken blir en annektering av östra Ukraina.

Lägg ner. Du är helt off.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En jag känner körde BMW-hoj tvärs över Ryssland. Han körde en hel dag utan att se ett hus eller människa genom ett enormt åkerfält. Till slut såg han träd på långt håll och gladdes åt att ha kommit till bebodda trakter. Men det vara bara en björkdunge så det blev en dag till på samma sätt genom odlingsmarken :näsblod

Jag körde en endurotävling i Norrahammar för jättelängesedan där jag sabbade växelpetaren och fick köra hela varvet på typ tvåan eller trean. Det kändes ungefär så.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Måndag när som låter bra. Du kan väl PMa en adress och tid till mig och Eidolon, så infinner vi oss borta vid ditt garage :). Hur funkar måndag för dig, Eidolon?

Måndag är funkis för mig! Sitter dock fast i jobb till ca kl 17 - kan vara på Söder från ca 17:30 och framåt. :yoparty
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Måndag är funkis för mig! Sitter dock fast i jobb till ca kl 17 - kan vara på Söder från ca 17:30 och framåt. :yoparty

Perfekt. Jag är i garaget från 16.30 ca. PM:ar adress.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Har skickat PM till er med adress etc.... Trevligt.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Det blev ju en grymt trevlig bildvisning och hoj-österut-snack-kväll hos Hell i somras. Tack för den, så här i efterskott :).

Och nu är jag uttråkad och körsugen, så nu kan vi leka lite med olika tankar i ämnet igen.

F800GS 2011, 5000 mil på mätaren eller XT600 1998 med 6000 mil på mätaren.

Eller egentligen, tror ni en XT med 6000 mil på mätaren överlever en sån här trip? Har denna säsong uppdaterat med nya fjädrar fram, och en ny justerbar bakdämpare. Allt från YSS. Har blivit en helt ny hoj körmässigt. Ponera att man innan avfärd byter alla hjullager, styrlager och kanske även svinglager. Och ser till att ha en ny drivlina och nyjusterade ventiler vid avfärd. Värt att veta är också att kolvringar nog är lite slitna, då det luktar lite olja om hojen när man kör. Men att den i övrigt går kalas.

Vet vilken hoj jag helst väljer. Vet även vilken Hell förordar. Vad säger ni andra?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top