Otroligt höga priser på PW50?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Har nu följt prisutveckling på Yamaha PW50 ett tag och de håller begagnat värdet otroligt bra. Är det verkligen realistiskt att en 10år gammal MX ska kosta 11k?
Kan ju då lika gärna köpa en ny och sälja när lillen tröttnat
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Så är det med Yamahas lilla snöskoter SRX120, den tappar några tusen på 10 år!
Köp en ny, i princip betalar du en deposition som du får tillbaka när du säljer den.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ja det känns ju så. Visserligen bra men helt galet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag gav bort min.. Men den var 20 år gammal o det är exakt samma oavsett ålder bara annan färg.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag gav bort min.. Men den var 20 år gammal o det är exakt samma oavsett ålder bara annan färg.

Att du är generös och givmild ( eller senil ) bidrar ju inte till diskussionen. För fem år sen sålde jag en -91 för 5.000:- och den fungerade inte ens. Vansinnigt andrahandsvärde.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Verkar gälla det mesta inom mc det senaste året. Har länge letat efter gamla offroad från tidigt 80-tal, och de verkar knappt finnas längre. Om de finns kostar de typ 35000, kostade 10-12000 förra året. Gamla 125:eek:r kostar numera 25000, för ett par år sen fick man dem för 5-6000. I Stockholmstrakten förstås, ute i landet är det fortfarande vettiga priser. Men vem vill åka 50-60 mil för att kolla på ett objekt?
Det verkar börja ordna upp sig nu på marknaden, åtminstone så ligger objekten kvar längre, och många får gå ned i pris rätt ordentligt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att du är generös och givmild ( eller senil ) bidrar ju inte till diskussionen. För fem år sen sålde jag en -91 för 5.000:- och den fungerade inte ens. Vansinnigt andrahandsvärde.

Vad ger du mej för en 3 weeler yamaha PY50 finns det fler än min tro?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Finns kinakopian som trehjuling eller vad är det för hoj egentligen?

Noppe 3 weeler ATV är ju förbjudna worldwide att tillverka sedan 80 talet. Dom som finns får användas.

PY50 är en PW50 som fått ATV bakaxel av yamaha och breda terräng däck samt precis som BW200/350 fått bredare framgaffel med terängdäck

Liknande honda, s ATV från 80 talet.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det är ju samma hoj, utan någon utveckling och de bara går om de sköts någorlunda. Om det är rätt kan man diskutera men jämför det med vilken 65a som helst som ungarna snabbt kan köra till skrot så finns det viss logik. Du får igen pengarna som sagt. Jag skall snart sälja en CRF 50 och den har kostat mig 1 liter olja i underhåll på en säsong till en 5-åring som kör regelbundet. Jag får igen vad jag gav...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja de där dyker ju upp ibland, men jag skulle inte kalla den PY50 eller en PW med med annan bakaxel direkt.

Jodå det är till 80% samma ram. Samma elsystem samma gaffelkronor. Samma bromsar. Samma motor o kardan.

Stora skillnaden är plasten och just bakaxeln samt ljuddämpare. O inte att förglömma hjulen då.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jodå det är till 80% samma ram. Samma elsystem samma gaffelkronor. Samma bromsar. Samma motor o kardan.

Stora skillnaden är plasten och just bakaxeln samt ljuddämpare. O inte att förglömma hjulen då.


En PW50 fabriksbyggd trike hade varit coolt, som jag aldrig hört talas om, men det är inte det du har. Och den heter inte PY50. Och den har inte samma ram.
 

Bifogat

  • TRi.png
    TRi.png
    178.6 KB · Visningar: 28
  • pw.png
    pw.png
    134.1 KB · Visningar: 30

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vissa kvalitativa barnsaker sjunker bara marginellt pga av liten tillgång och högre efterfrågan.

Skulle sälja ett snowboardkit för 4-5år och den första spekulanten reagerade på att priset var bara 1000kr lägre än nypris och tackade därför nej. Jag sa till denna att det finns få kit och de slits ingenting så därför är priset högt men dom skulle kolla runt och hitta billigare. Två veckor senare kom samma spekulant mumlande om "höga begagnapriser" och köpte sagda kit.
Barnskotrar och A-traktorer verkar vara gjorda av guld om man ska tro blocketpriserna.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har en vad jag tror är en PY 50 till grabbarna, Loncin motor som är en exakt kopia av Yamaha, små skillnader på kylvingarna annars kan jag inte se någon skillnad? Köpte den i ganska slitet skick. Bytt kolvkit, plast, dekaler, handtag, reglage mm. Alla delar är PW50 och allt har passat:tummenupp. Är inte orolig att jag gör någon förlust på den hojen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top