Kawasaki ER-5 2001 går som en kratta!

Eddy Jesperson

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2020
Ort
Viken
Hoj
Kawasaki ER-5 2001
Hejsan, har lite problem med min er-5:a. Tappade hojen ner på vänstersidan från stillastående för ett litet tag sedan och lite vätska läckte ut (vet dock inte varifrån). Den landade endast på handtaget och där finns inga andra skador. Efter att ha rest den upp igen var den lite svårt att starta men efter några försök gick den igång.

Under en period efter detta hänt så hackade den en del, speciellt i låga växlar och hastigheter. Den gick liksom segt i början sedan hackade det till och sen gick den som vanligt. Detta blev dock värre och värre tills nu när den inte hackar alls utan alltid bara går segt. Den accelererar långsamt och toppar endast 100 km/h. När jag köpte den i våras gick den lite dåligt eftersom den stått stilla hela vintern och den tidigare ägaren hade ej dränerat förgasarna dessförinnan. Detta löstes dock efter att jag slängt i en flaska bränslerengöring och kört en del, då gick den som den skulle fram tills jag tappade den.

Några förslag på vad jag kan göra åt detta? Vad skulle problemet kunna vara? Är tacksam för all hjälp jag kan få, tack på förhand :(
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vanligaste felkällorna:

1) Skit i förgasarna (rost från tank, oxiderat bränsle). En omkulläggning kan ruska om skiten i botten av flottörhusen och täppa igen lite allt möjligt.
2) Kollapsat luftfilter. Möglat luftfilter. Mus/fågel/insekter har byggt bo i luftburken.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top