Monster Energy Grand Prix Ceské republiky

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Simon Crafar hade inte sett helikopterbilderna när han yttrade sig. Han har ändrat sig nu. Pol verkar vara en hetlevrad dumskalle.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Så här ser han på saken själv:

"The crash was as you all saw. I was just leaning. He could avoid contact. He didn’t want to. He gave throttle, and he took me away from the line," Espargaro said of the Zarco incident.

"He just did a long lap penalty, which in this track is a joke, and he still got the podium. I’m 'hot' now, so it’s better not to talk so much about it.

https://www.crash.net/motogp/news/941856/1/ducati-zarco-penalty-totally-wrong

Jodå så att...

Och så här ser CS på saken

04.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker det ser ut som han på utsidan fastnade med sitt knä(?) i hojen på insidan, slets med och vurpade.
Hojarna var aldrig i kontakt som jag såg det ca 1 dm lucka men det var en massa stop till baka till 0:28 och sedan flera stop vid 0:29 för att jag skulle kunna se att hojarna aldrig var i kontakt utan att han på utsidan fastnade i han på insidan.
När insidan drog ifrån.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En del.




Varför tror du/ni att race direction i MotoGP gjorde en annan bedömning än du/ni?
Dom har käkat svamp? ...inte champignoner...
Dom har fått covid19 som spridit sig till hjärnan så deras mentala förmåga är kraftigt försvagad?
Dom tillbringade kvällen innan ute på stan så dom led av demens tremens?

Men min personliga gissning, om jag måste och ska vara en aning seriös, är att de straffade den som höll sig på hjulen och efteråt vägrade ändra sig, hade ingen kraschat så hade det blivit en race incident av det...

Vad tror du själv?
Vad anser du själv om incidenten förreste, har du någon egen åsikt alls?

Du ar ju kört själv, i samma läge, hur mycket av vänster sida om hojen skulle du säga du har visuell kontroll över i den situationen?
Är det för dig som för de flesta andra som kör att du mentalt redan är om killen som tappade linjen så grovt då han inte finns i närheten av synfältet kring racelinjen?
Anser du då att när du har racelinjen att någon annan får köra på dig för att komma in i linjen eller tycker du annat där?

Intressant. Var kan man läsa om det?


Ha ha ha ha ha, och där föll hela premissen för din flame! :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vilka på sporthoj.com tänker du på som är större auktoriteter än MotoGP-kommentatorn som har kört ifrån Doohan?
Knappast någon...men det gör honom inte ofelbar. Det är om det nu finns någon poäng med detta, just den, han är inte och kan inte vara ofelbar oavsett meriter.
Oavsett det så är det en tolkningsfråga, juridik och dess kusiner regler, är alla bedömningssporter.
Om man ska börja väga auktoriteter på våg så lär t.ex Casey Stoner uttryckt viss förvåning över att Zarco fick någon påföljd alls för något som av många beskrivs som en "racing incident" alltså en del av "sånt som händer".
Hr Stoner är såvitt jag vet även han på det hela taget rätt välmeriterad om jag kommer ihåg rätt.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vilka på sporthoj.com tänker du på som är större auktoriteter än MotoGP-kommentatorn som har kört ifrån Doohan?

Nu när även Hr Crafar har ändrat uppfattning hur har du tänkt att driva din "ofelbarhetstes" vidare?

https://twitter.com/simoncrafar/stat...694532609?s=21

Det verkar som om Simon Crafar när han sett samma bilder ovanifrån (helikopter) kommit till samma slutsats som jag och många andra, gjorde efter att ha sett dem , att Zarco inte gjort något varken konstigt eller fel.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
En fördel med podiet i helgen är nivåhöjningen i engelskakunskaperna bland förarna så presskonferensen blir mer givande.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad är det för typ av människor som blir domare, och ställer upp ? Fotboll, handboll, ishockey, motorsport osv.
Man måste gilla att bli sågad av publiken, på twitter och andra amerikanska medier.
Masochister ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top