Monster Energy Grand Prix Ceské republiky

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu så här 14:24 ligger Zarco på 3e plats med Duccen. Så Duccen måste väl passa Zarco bra.
Håller Qvartens Yamaha på att lägga av ? Från 2a till 4e plats nu.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu 14:35 är Qvarten nera på 6:e plats omkörd av Rins och den "sopslute" redan för många år sedan. Heja Rossi !
Nu 14:36 nere på 7e plats, kommer Qvarten i mål ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och Brad Binder vinner på Indiska fjädringskomponenter eller är det bara Indiska dekaler och det vanliga innehållet ?
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om man missar spåret som Pol gjorde får man nog räkna med att någon är där och ge fan i att bryta sig in igen...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om man missar spåret som Pol gjorde får man nog räkna med att någon är där och ge fan i att bryta sig in igen...

Jag håller med.
Jag höll verkligen tummarna för Pol i detta race men jag tyckte det var hårt.
Kändes som race-incident då jag inte vet vad någon av dem kunnat gjort annorlunda? :va
Läckert att se Zarco genom lång-spåret dock! :3freak :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Och Brad Binder vinner på Indiska frjädringskomponenter eller är det bara Indiska dekaler och det vanliga innehållet ?
Tror nog att även Binder är styrd till WP, det skulle förvåna mig mycket om KTM tillät andra prylar i satellitteamet.

Wow:3freak:fyllisar Att Binder skulle bli bra trodde nog många, däremot hade jag nog inte gissat att hojen skulle räcka till. Zarco är också en positiv överraskning - välkommen tillbaka i toppen :) Tuff bestraffning klarade han också.

PEsp - synd att han kör med så mycket pannben, han hade nog vunnit mycket på att använda den kalkylerande delen av hjärnan i lite högre grad...

Sedan måste väl flaggan hissas för Morbidelli, kul med första pallplatsen. Stiggy lär inte behöva leta förare i framtiden :)

Rossi presterar väl efter förhållandena bra, Vinales fortsatt ett frågetecken i min bok. Men Binder kommer att bli att räkna med.

Kul race, uppfriskande - tyvärr blir det mer intressant när MM93 får ett handicap och slita för nästa titel om än jag skäms för att bara tänka tanken. Men vilken cirkus vi skulle få om ”de nya unga arga” börjar matcha MM även på lika villkor
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Äntligen kul att se på MotoGP igen! :tummenupp:)
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Binder vilken hårding, kommentatorerna på Viaplay ”kurva 10 är ingen bra kurva för omkörning pga...” mindre än 1 sekund senare... ”Det struntar Binder i, han tar Morbidelli redan här i kurva 10...”.:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Kul för Binder, KTM & hela MotoGP, det ska bli spännande att se om KTM står på pallen igen redan nästa helg!!

Synd att Pol stressande lite för mycket efter sitt misstag & slutade bland lecakulorna, han hade ju varit värd att få ta KTMs första seger i MotoGP efter allt sitt slit med utvecklingen.

Morbidelli kör ju sjukt bra han med & det verkar ju som Petronas är ett klart bättre team än fabriksteamet så om Rossi nu kritar på kontraktet så hoppas jag han kan hålla sig på topp 5 nivå även kommande säsonger.

Zarco gör ju en otrolig prestation som trots en ytterst tveksam bestraffning fixar en 3:e plats, helvetes vad imponerande!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vinales han hade ingen bra dag på jobbet & han måste ju drömma mardrömmar när Geten kör upp sig 5 placeringar & han själv rasar 7st & blir sämsta Yamaha.:näsblod

Nästa helg ska jag tamejfan satsa en hundring på en helt galen pall, efter att ha sett det här racet kan ju precis vad fan som helst hända i nästa.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fråga till Brad på 'after the flag intervjun':
-"Are you thinking of the championship now? "
Brad:
-"This morning I was quite shocked I was fifth in warm up! "

:D
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Svar från Brad innan racet...

-The only mission today is to stay clear of the gravel trap...

Klar underdrift så här efteråt :D
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
yamaha borde signa upp binder och skicka mav!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ett av det märkligaste GP jag någonsin varit på och ännu märkligare beslut av ett antal förare såväl som chefsmekaniker...Är det de frekventa coronatesterna som berövar folk på lite hjärna varje gång man får en pinne uppkörd längst bak i näsan...?

En stor del av resultatet kan i vanlig ordning förklaras utifrån däckvalet (finns öppet och offentligt i resultatlistan för de som själva vill kolla). Men inte riktigt allt, så Binder såväl som Österrikarna har onekligen hittat något som fungerar under dessa förhållanden.

Stor tumme upp för Binder och lika stor tumme ner för Race Direction. Kan man numera lägga ner sin egen cykel på någon som redan har spåret för att få honom bestraffad...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Stor tumme upp för Binder och lika stor tumme ner för Race Direction. Kan man numera lägga ner sin egen cykel på någon som redan har spåret för att få honom bestraffad...?

Det tycker jag Dorna kunde redan 2015 i Sepang när MM efter gjort flera försök plocka Rossi av banan genom köra om och sedan slå av farten till slut inte kom om Rossi utan körde på Rossi, blev hängande på Rossis hoj och sedan när Rossi accelerar nära lyckas dra Rossi av hojen.
Lyckas i varje fall dra Rossis fot av fotpinnen.
Varpå Honda lyckas lägga skulden på Rossi. Och Dorna går på det !
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ett av det märkligaste GP jag någonsin varit på och ännu märkligare beslut av ett antal förare såväl som chefsmekaniker...

...En stor del av resultatet kan i vanlig ordning förklaras utifrån däckvalet (finns öppet och offentligt i resultatlistan för de som själva vill kolla). Men inte riktigt allt, så Binder såväl som Österrikarna har onekligen hittat något som fungerar under dessa förhållanden.

Stor tumme upp för Binder och lika stor tumme ner för Race Direction. Kan man numera lägga ner sin egen cykel på någon som redan har spåret för att få honom bestraffad...?
Ja, när kommentatorerna försökte att förklara logiken med att ett mjukt däck spinner mindre och därmed klarar cirkusens längsta bana med rätt tilltufsad asfalt i 40-gradig värme bättre, någonstans där tappade i alla fall jag tråden... :)

Och ja, på de bilder vi kunde se via TV föreföll PEsp mer köra in i sidan på Zarco än vice versa. Visst - Zarcos framdäck kanske inte var i höjd med Påls, men tillräckligt för att han ägde spåret. Pål föreföll satsa allt på att fransmannen skulle slå av.

Det blir intressant att se vad som kommer ut av detta, om inte annat så för principens skull hade det varit roligt om Avintia överklagade beslutet... :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top