MC-Jakten, ikörkortMC, Elevcentral, hmm....

Rumple_

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2020
Ort
Södertälje
Hoj
Ninja 250R 2010
Vilket skulle ni eller vilken har ni investerad i för en robust teori/praktik förklaringar för en privatist?
Jag bor i ingetmansland och har ingen tillgång för handledare eller trafikskola

Jag har bara min trusty kawaski och en privat märke att öva på så ni vet hur avgörande kan en online kurs med tips, råd osv kommer i hand. Nu undrar jag mellan Mc-Jaktens video+teori packet för 1200kr eller Elevcentrerad för (jag vet inte hur mycket men visst är det mer 'offecielt' och dyrare. Om ni vet något om online kurser för MC gärna dela här och hur ni lykades ta kortet mer i en inte det traditionellt sätt. :tummenupp
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Vilket skulle ni eller vilken har ni investerad i för en robust teori/praktik förklaringar för en privatist?
Jag bor i ingetmansland och har ingen tillgång för handledare eller trafikskola

Jag har bara min trusty kawaski och en privat märke att öva på så ni vet hur avgörande kan en online kurs med tips, råd osv kommer i hand. Nu undrar jag mellan Mc-Jaktens video+teori packet för 1200kr eller Elevcentrerad för (jag vet inte hur mycket men visst är det mer 'offecielt' och dyrare. Om ni vet något om online kurser för MC gärna dela här och hur ni lykades ta kortet mer i en inte det traditionellt sätt. :tummenupp
Jag använde faktiskt alla tre, Elevcentralen, iKörkort och MC Jakten.

Elevcentralen lär du ju göra 100% för att genomföra teoriprovet.
MC Jakten är bra i det syfte att det finns videos till alla delkurser och iKörkort är bra för att det finns all teori plus statistik tillsammans med prov.



Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Rumple_

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2020
Ort
Södertälje
Hoj
Ninja 250R 2010
Det låter som du har med en robust plan, jag kanske kommer nå din nivå genom att konsumera tre olika skolor, men jag verkligen trodde att en enda skol med en premium pris t.ex Mc-jaktens teori+video material räcker bra för att bli nog kunnig och godkänd. Köper du allting i dem skolor iaf eller räcker det majoritet av vad dem offrar gratis?
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Det låter som du har med en robust plan, jag kanske kommer nå din nivå genom att konsumera tre olika skolor, men jag verkligen trodde att en enda skol med en premium pris t.ex Mc-jaktens teori+video material räcker bra för att bli nog kunnig och godkänd. Köper du allting i dem skolor iaf eller räcker det majoritet av vad dem offrar gratis?
Det MC Jakten erbjuder gratis är enstaka delar av kursutbudet, inte mycket att hurra för.
Men all teori finns även där, också som sagt videos på varje delmoment, mycket bra investering enligt mig.
Dom är pedagogiska och förklarar varje del mycket enkelt så man förstår.

IKörkort är också bra, all teori finns även där som du behöver men utan videos, alltså bara teori och testprov. Dock räcker det gott och väl till att klara provet på. Förlita dig inte blint på frågorna bara, det är inte säkert att de kommer på provet som finns med i appen utan lär dig all teori från grunden samt regler så kan du bedöma de frågor som kommer.
Jag fick tex 5 frågor som jag kände igen från det jag pluggat på Elevcentralen och iKörkort så resten var helt nya för mig.

Om det är värt 1200 för MC Jakten är uoo till var och en, om du vill hårdsatsa på MC kortet så anser jag att det är en bra investering, allt och lite till du behöver finns där.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det låter som du har med en robust plan, jag kanske kommer nå din nivå genom att konsumera tre olika skolor, men jag verkligen trodde att en enda skol med en premium pris t.ex Mc-jaktens teori+video material räcker bra för att bli nog kunnig och godkänd. Köper du allting i dem skolor iaf eller räcker det majoritet av vad dem offrar gratis?

Tjena tjena. Om du missat det så finns det en svensk motovlogger som är aktiv på detta forum som heter MotoNordico. Han har en hel del matnyttiga videos där han går igenom olika moment. Länkar honom nedan så kan du se om det är något som passar dig.

Då sparar du helt plötsligt en hel del cash kanske. Annars när jag tog mitt kort så lånade jag teoriboken på bibblan, kolla lite på tester på nätet sen skrev jag upp. Viktigast är att du kan använda hjärnan i trafiken och passa in i rytmen. Att plugga teori gör man för att klara ett prov. Det rediga testet är sedan när man väl kör och använder det praktiskt. :)

https://www.youtube.com/channel/UCiuw_XP0ogx7JlML8E1gIHQ
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag använde mig enbart av ikörkort. Körde lite på lunchen och när jag skulle lägga mig osv.
Det räckte gott och väl.
Har du bilkörkort innan så är det väl mest mc delen du behöver fokusera på.
Och dessa jäkla datumparkeringar och miljöpåverkan av avgaserna.
 

Rimmen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2020
Ort
Borlänge
använde endast ikörkort mc.

Bästa kronorna jag investerat

Jag körde också ikörkortmc. Sedan köpte jag ett billigare paket hos mc-jakten. Men det hade räckt med ikörkort.
Klarade provet i slutet av juni.

Viktigt att inte lära sig frågorna utantill eftersom du inte kommer att känna igen så många.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top