Blinkers strul

Crfx

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2020
Ort
Varberg
Hoj
Vz 800 01
Hej har fått problem med blinkersen det började att vänster sida la av sen börja höger å krångla och den fungerar ibland nu
Jag har bytt omkopplaren på styret samt relä

Uppskattar verkligen tips

Tack
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Samma tråkiga är som alltid då det kommer till el, köp en eller ta fram multimetern och börja mäta för allt annat är chansningar och gissningar. Ett elschema på hojen är också bra att ha och underlättar en hel del vid felsökning.

Jag vet att det är ett väldigt tråkigt svar men det kan ju vara allt från dålig jord, kabelbrott, oxid i kontaktdon, blinkrelä, mm och för att någorlunda snabbt kunna hitta felet och slippa byta onödigt mycket grejer är det mäta som gäller.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Om det har funkat tidigare men nu slutat att fungera beror det antagligen på kontaktsvårigheter. Kabelbrott, ärgade kontakter, jordfel.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det är möjligen för låg nivå på blinkersoljan, nästa lika låg som seriositeten i vissa fora av vissa (jag) skribenter.

Leta jordfel kan vara frustrerande. Börja i en ände och mät dig fram till andra änden, mät både för plus 12v och jord. Någostans på vägen ÄR det knas.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top