Hoj pris

OrjanN

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2020
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha XV Virago 1999
Jag tänkte köpa en Yamaha XV Virago 1999
som är begagnad.
Den är cirka 50 000km kört med.
Priset på denna är 12500 kronor, jag undrar om det är värt att skaffa den eller är 12 000 för billigt för en hoj? Måste jag börja skruva med den varje kväll?
Jag undrar också vad era försäkringar kostar, för min ekonomiska situation är inte på topp, om jag skaffar lätt-mc kort och denna hoj, så lämnar jag med ca 6000 kronor för försäkring och bensin :(
Är d värt?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Det låter som ett bra pris om hojen är jysst. De är inte så eftertraktade genom att det är en förhållandevis liten maskin. Men kan säkert erbjuda mycket körglädje för en lite peng. Ta med någon som är kunnig och hjälper dig att kolla hojen så går det säkert bra.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Som det låter på dig är du inte riktigt van med att skruva och då är du inte heller van att utvärdera en hoj vilket är a och o när du köper privat. Hojen i sig är ingen direkt busvänlig hoj så den bör inte tagit så mkt stryk av den orsaken dock är vanvård eller uteblivet underhåll minst lika illa.
Ta med dig någon som verkligen kan mc om du skall titta på den.
Skruva kommer du behöva göra oavsett men nästan vem som helst kan fylla på vätskor och byta slitdelar med hjälp av Youtube vilket ett bra exemplar kommer behöva medans ett dåligt kommer överstiga inköpspriset snabbt.

Försäkring går att göra mkt billigare genom att bara trafikförsäkra då vid en skada den endast kommer bli inlöst minus självrisk och ingen vill stjäla den....

Ett litet utropstecken är körkortet då det är en rörlig kostnad och en missad uppkörning ofta genererar extra kostnader på närmare 2000 minst. Om du inte väldigt talangfull så kan du inte använda hojen vid uppkörningen då den inte lämpar sig för det.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det en 535 Virago så ger den bara körglädje innan du lärt dig köra. Men ska man bara åka och inte har några större ambitioner som motorcyklist så är den ett billigt fordon.
Ett 20 år gammalt fordon kan naturligtvis kräva mer underhåll än ett nytt fordon men kan också mycket väl klara sig med normalt underhåll i flera år.
Det mesta du kan förlora är 12 500 och kan du det och gillar hojen så köp den...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nej, det är inte värt. Möjligen om det är en 1100. Du kan få betydligt trevligare hojar för den slanten. I övrigt som Old Badger skriver.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Observera att du skriver Lätt-mc-kort, men mig veterligen är viragon minst 535cc?
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top