Gran Premio Red Bull de Andalucía

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Håller på att titta ikapp helgens träningar men efter att ha sett FP2 måste jag fråga, hur fan kommer Puig undan med att bete sig som en sån jävla fitta varje gång han öppnar truten? Man blir ju rent matt varje gång han säger något, inte bara på presskonferensen men även när Crafar försökte intervjua honom.

Vad har han nu sagt? Simon Crafar minns jag när han med sin Red Bull Yamaha körde ifrån Micke Doohan
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad har han nu sagt? Simon Crafar minns jag när han med sin Red Bull Yamaha körde ifrån Micke Doohan
Se citat nedan:
6yK3fQm.png


https://www.gpone.com/en/2020/07/22...ad-can-be-proud-of-winning-without-marquez-on

Crafar försökte klämma Puig under FP2 på hur svår Hondan är att köra med tanke på hur uselt det går för alla som inte är MM93 men fick bara otrevligheter tillbaka.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Det här med MM's skada.
Han är körd denna säsong, det blir ingen kamp om titeln. Sånt där tar tid o läka och med så tajta race kommer skadan bara belastas och läka långsamare.
Kommer ihåg när Lorre hade sin skada och han var moto-gp's "man of steel" .
Han tog ingen titel och om jag minns rätt led han sig igenom några race först för att sedan bli tvungen att stå över några för att det skulle få läka ordentligt.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Se citat nedan:
6yK3fQm.png


https://www.gpone.com/en/2020/07/22...ad-can-be-proud-of-winning-without-marquez-on

Crafar försökte klämma Puig under FP2 på hur svår Hondan är att köra med tanke på hur uselt det går för alla som inte är MM93 men fick bara otrevligheter tillbaka.

Oavsett hur man uttrycker sig är det fortfarande ett konstigt resonemang. Därför att alla kör ju enligt samma premisser; fort och riskfyllt, eller långsammare och med lägre risk. På första racet efter ett ovanligt långt uppehåll valde uppenbarligen alla utom MM att ligga på säkra sidan i den balansen. MM valde en helt annan strategi, och körde därför av banan i full fart två gånger under samma tävling (i samma kurva). De andra förarna har fler poäng på egna meriter, inte på grund av att MM skadade sig.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Se citat nedan:
6yK3fQm.png


https://www.gpone.com/en/2020/07/22...ad-can-be-proud-of-winning-without-marquez-on

Crafar försökte klämma Puig under FP2 på hur svår Hondan är att köra med tanke på hur uselt det går för alla som inte är MM93 men fick bara otrevligheter tillbaka.

Ja, intervun med Puig blev mest pinsam (för Puigs del), han ville verkligen INTE diskutera vad som händer om Marc inte kör eller att de bara har en förare som kan köra hojen väl.

Uttalandet att de andra förarna skulle känna sej mindre värda om Marc inte fick vara med och dominera låter ogenomtänkt eller tyder på en smula storhetsvansinne.

Skulle marc uppskatta sin framgång mindre om en huvudkonkurent inte kunde köra, knappast..

Kollade Marcs spår när han kraschade och det var väl inget anmärkningsvärt, däremot måste han knappat bort ett antal steg på traction control...
Liknade en gammal klassisk GP500 highsider.
 
Last edited:

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
MOtoGP är ju en jättelik reklamestrad för de olika hojfabrikanterna. Att Puig skulle börja diskutera hur svårkörd Hondan är jämfört med övriga märken skulle knappast falla i god jord hemma i Japan hos Mr Honda och Co. Så han är lojal mot sin arbetsgivare och håller tyst. Och borde fortsatt med det och inte öppnat munnen med grodorna att om andra vinner pga MMs skada så är titeln inte värd nånting. Dumstrut till spanjoren!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
MOtoGP är ju en jättelik reklamestrad för de olika hojfabrikanterna. Att Puig skulle börja diskutera hur svårkörd Hondan är jämfört med övriga märken skulle knappast falla i god jord hemma i Japan hos Mr Honda och Co. Så han är lojal mot sin arbetsgivare och håller tyst. Och borde fortsatt med det och inte öppnat munnen med grodorna att om andra vinner pga MMs skada så är titeln inte värd nånting. Dumstrut till spanjoren!

Det är väl inget nytt att Puig är en dryg nedlåtande typ. Även på den tiden när han var Pedrosas manager så snackade han hela tiden ner Nicky Hayden i teamet som jag minns det, även när Pedrosa klotat ut Hayden som då fightades i mycket tät titelstrid mot Rossi.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Välförtjänt för Suzuki som leder nästan hela racet. :tummenupp
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag tippar...

1. Quarten
2. BannJajjja
3. Geten(han kommer köra ett ”do or die race i morgon)

4. Här helgarderar jag med 12,20,33 & 44!!!

Nära..! =)
Det var den omtalade italienska driftsäkerheten som hamnade ivägen för ära och berömmelse ;)

Rossis pallplats var nummer 199 i karriären!
Hur firar han nästa gång, tror ni?
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Hur var det nu, Rossi är sopslut?

Ja visst fan måste han väl vara det....:D:D:D

Tråkigt som fan för Bannjajjja som hade varit värd 2:a platsen men även för Morbidelli som fick parkera pga av materialfel & som förmodligen skulle ha tagit 3:e.platsen.

Tycker dock att Rossi gjort en fantastisk insats sedan förra racet, han hade ju ingenting att komma med förra söndagen innan hans hoj dog & nu med ännu svårare förhållanden så är han med & krigar i toppen hela racet.

Jag tyckte Rossi sa att hans team jobbat på ett nytt sätt med setupen av hans hoj & det är väl det som har behövts för att komma framåt, hoppas han visar samma fart nästa race!!

Sen så tror jag att både Rossi & Vinales kommer att bli frånkörd av båda Petronas Yammorna i kommande race, Rossi kan skylla på åldern men Vinales...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hur var det nu, Rossi är sopslut?
Här är en av de äldsta trådarna i ämnet.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?252615-Rossis-framtid
Kruxet är att Geten inte är en vanlig människa !
Envis, som jag vet inte vad, villig och träna och lära sig nytt är han på Pallen.
Åtta år senare ! :)

Och så har Yamaha fått till en riktigt bra MotoGP hoj till 2020 ! :)
Alla tre på pallen idag kör Yamaha. #
Knappast en tillfällighet.

# När hände detta sist ? Att alla tre på pallen kör samma fabrikat ?
 
Last edited:

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Här är en av de äldsta trådarna i ämnet.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?252615-Rossis-framtid
Kruxet är att Geten inte är en vanlig människa !
Envis, som jag vet inte vad, villig och träna och lära sig nytt är han på Pallen.
Åtta år senare ! :)

Och så har Yamaha fått till en riktigt bra MotoGP hoj till 2020 ! :)
Alla tre på pallen idag kör Yamaha. #
Knappast en tillfällighet.

# När hände detta sist ? Att alla tre på pallen kör samma fabrikat ?

Det nämnde dom under racet. Phillip Island 2014, Yamaha, Rossi, Lorenzo och Bradley.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Är motorerna likadana i alla Yamahacyklar? Morbidellis cykel är som jag förstått det ganska olik Quartararos åkdon.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Ja visst fan måste han väl vara det....:D:D:D

Tråkigt som fan för Bannjajjja som hade varit värd 2:a platsen men även för Morbidelli som fick parkera pga av materialfel & som förmodligen skulle ha tagit 3:e.platsen.

Tycker dock att Rossi gjort en fantastisk insats sedan förra racet, han hade ju ingenting att komma med förra söndagen innan hans hoj dog & nu med ännu svårare förhållanden så är han med & krigar i toppen hela racet.

Jag tyckte Rossi sa att hans team jobbat på ett nytt sätt med setupen av hans hoj & det är väl det som har behövts för att komma framåt, hoppas han visar samma fart nästa race!!

Sen så tror jag att både Rossi & Vinales kommer att bli frånkörd av båda Petronas Yammorna i kommande race, Rossi kan skylla på åldern men Vinales...

Om jag förstod rätt hade Rossi lyckats övertala Japanerna att ställa in hojen efter hans eget tycke och smak. På ett sätt som han är van att ha den helt enkelt. Istället för att köra samma som de yngre killarna.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det ser så lätt ut för Quarten. :tummenupp
Blir något att bita i även för en frisk Marquez.

Gamle geten gör ett fantastiskt lopp.
Hur fn orkar han? :va :)

Maverick?
Är det bara jag eller känns det inte som om han har riktig "race power"?
MV hade ju uppenbarligen bättre fart men kommer ändå inte om.
Det hade knappast skett med Marc, Rossi, Quarten eller Dovi.
Visst, tufft race och svårt att andas men gissar att det var lika för alla.
Iofs tvåa så det kanske bara är jag som gnäller. :hihi

Ingen KTM-dag direkt... :3freak
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Det ser så lätt ut för Quarten. :tummenupp
Blir något att bita i även för en frisk Marquez.

Gamle geten gör ett fantastiskt lopp.
Hur fn orkar han? :va :)

Maverick?
Är det bara jag eller känns det inte som om han har riktig "race power"?
MV hade ju uppenbarligen bättre fart men kommer ändå inte om.
Det hade knappast skett med Marc, Rossi, Quarten eller Dovi.
Visst, tufft race och svårt att andas men gissar att det var lika för alla.
Iofs tvåa så det kanske bara är jag som gnäller. :hihi

Ingen KTM-dag direkt... :3freak

Maverick sa att det var så hett på banan att han knappt kunde få luft.

Blev ju inte bättre av att han inte drog om, utan istället andades rakt ur Rossis avgasrör... :D
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Lite tråkigt race med så många bortfall men grymt imponerande kört av av Quarten och Bagnaia (dags för SH-nick på honom?).

Har Yamaha skruvat bort sig i jakten på effekt? Har någon koll på antalet motorer kvar, hade varit väldigt pinsamt om Yama skulle behöva starta med 4 förare från depå i slutet av säsongen. Känns inte omöjligt?

Varför presterar satellit-teamen så bra? Hungriga/grymma förare, fabriks-lika hojar, bättre sammanhållning i teamet?

Ser vi snart Petronas som huvudsponsor för Yama-fabriksteam? Eller kan dom betala Quarten tillräckligt för att stanna? Skulle nog vara sugna på att ha sitt namn på vinnarhojen likt det dom gjort i F1?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hur var det nu, Rossi är sopslut?

Han är såklart fortfarande extremt snabb, MEN, är det inte lite oroväckande när han själv säger att han inte är bland de snabbaste förarna längre? Det brukar ju heta att om man som förare har erkänt för sig själv att vinst kanske inte är möjligt så har man redan förlorat. Att inte ha drivet efter vinst och ändå fortsätta tävla?

Med det sagt, jag är ett enormt vale-fan och tror/hoppas fortfarande att han ska blixtra till ett antal gånger både denna och nästa säsong.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Lite tråkigt race med så många bortfall men grymt imponerande kört av av Quarten och Bagnaia (dags för SH-nick på honom?).

Har Yamaha skruvat bort sig i jakten på effekt? Har någon koll på antalet motorer kvar, hade varit väldigt pinsamt om Yama skulle behöva starta med 4 förare från depå i slutet av säsongen. Känns inte omöjligt?

Varför presterar satellit-teamen så bra? Hungriga/grymma förare, fabriks-lika hojar, bättre sammanhållning i teamet?

Ser vi snart Petronas som huvudsponsor för Yama-fabriksteam? Eller kan dom betala Quarten tillräckligt för att stanna? Skulle nog vara sugna på att ha sitt namn på vinnarhojen likt det dom gjort i F1?

Som jag förstod det beror problemen bara på någon sensor. Teamen bad om dispans att öppna motorn och fixa det. Men de fick de inte, utan måste skicka till Japan för byte.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top