Honda 900 Bold'or 1982 styling

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag håller med Viktor-L

Hela samhället genomsyras av människor som blir kränkta av precis allting, hur skall man förklara sin personliga åsikt om vad fasen som helst om man inte får säga sin åsikt?

Ta som ex på jobbet jag är arbets ledare på betong och armering på detta rätt speciella bygge vi kör upp nu.

Dom flesta är i 40 års åldern har varit yrkes arbetare i 15-20 år och vet mycket väl vad som gäller, ändå när jag förklarar att skall den personen hinna göra sitt jobb varje dag varje vecka i 6 månader så måste denna personen.

1 läsa ritning så det blir rätt direkt.
2 ge fan i att störa andra som också har bråttom.
3 se till att allt är på rätt plats så det inte är i vägen för andra.

Dom här totalt självklara sakerna kränkte denne ursvenske 40 åringen så det blev kris möte med plats chef o personal chef.

Resultat. 40 åringen söker nytt jobb hos en mindre krävande firma.

Om min personliga åsikt är att original är kalasbra så är inte den åsikten ett jäkla dugg kränkande utan det är upp till frågeställaren att sovra i kommentarerna och läsa det som Ts tycker passar sin stil tankar riktning i bygget.

För är det bara rövslickning som en del menar vara rätt väg att gå så anser jag att det är totalt fel väg att gå..

Jag vet inte hur många lik jag köpt renoverat till nästan original skick och sålt det är vansinnigt det med, min thunderace köptes billigt fanns massor att göra o nu 2 år senare o ca 35-40 + inköp är den väldigt nära nyskick och hänger med moderna hojar mycket bra både i kurvor o på rak väg.

Är detta ok.. Nej enligt ett antal den borde blivit Street fighter, jag avskyr streetfighters. Men visst hade det blivit billigare. Men jag behåller den gamle den e snabb nog o billig på alla sätt nu, och mitt psyke är utan tvekan starkt nog att ta vilken kritik som helst om vad som helst jag personligen är stark nog i mitt tycke att fullständigt ignorera och skira i det som jag inte bryr mej om.

Inte fan blir man kränkt av att någon annan på ett forum tycker att jag skall ha en annan åsikt än vad jag har. Nä det är kul att det finns någon mer som har en åsikt och framför denna.

Puss och kram :D
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
"Har man inget snällt att säga kan man vara tyst" är ett visdomsord.
En annan spaning är att TS inte någonstans bad om några recensioner.
Dessutom verkar TS själv ha ägt minst halva fordonet och gjort ändringarna i samförstånd.

Jag ser ingenstans i denna tråd någon anledning att komma med något annat än glada tillrop.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag håller med Viktor-L

Hela samhället genomsyras av människor som blir kränkta av precis allting, hur skall man förklara sin personliga åsikt om vad fasen som helst om man inte får säga sin åsikt?

Ta som ex på jobbet jag är arbets ledare på betong och armering på detta rätt speciella bygge vi kör upp nu.

Dom flesta är i 40 års åldern har varit yrkes arbetare i 15-20 år och vet mycket väl vad som gäller, ändå när jag förklarar att skall den personen hinna göra sitt jobb varje dag varje vecka i 6 månader så måste denna personen.

1 läsa ritning så det blir rätt direkt.
2 ge fan i att störa andra som också har bråttom.
3 se till att allt är på rätt plats så det inte är i vägen för andra.

Dom här totalt självklara sakerna kränkte denne ursvenske 40 åringen så det blev kris möte med plats chef o personal chef.

Resultat. 40 åringen söker nytt jobb hos en mindre krävande firma.

Om min personliga åsikt är att original är kalasbra så är inte den åsikten ett jäkla dugg kränkande utan det är upp till frågeställaren att sovra i kommentarerna och läsa det som Ts tycker passar sin stil tankar riktning i bygget.

För är det bara rövslickning som en del menar vara rätt väg att gå så anser jag att det är totalt fel väg att gå..

Jag vet inte hur många lik jag köpt renoverat till nästan original skick och sålt det är vansinnigt det med, min thunderace köptes billigt fanns massor att göra o nu 2 år senare o ca 35-40 + inköp är den väldigt nära nyskick och hänger med moderna hojar mycket bra både i kurvor o på rak väg.

Är detta ok.. Nej enligt ett antal den borde blivit Street fighter, jag avskyr streetfighters. Men visst hade det blivit billigare. Men jag behåller den gamle den e snabb nog o billig på alla sätt nu, och mitt psyke är utan tvekan starkt nog att ta vilken kritik som helst om vad som helst jag personligen är stark nog i mitt tycke att fullständigt ignorera och skira i det som jag inte bryr mej om.

Inte fan blir man kränkt av att någon annan på ett forum tycker att jag skall ha en annan åsikt än vad jag har. Nä det är kul att det finns någon mer som har en åsikt och framför denna.

Puss och kram :D


Du skriver bra när du är arg!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
"Har man inget snällt att säga kan man vara tyst" är ett visdomsord.
En annan spaning är att TS inte någonstans bad om några recensioner.
Dessutom verkar TS själv ha ägt minst halva fordonet och gjort ändringarna i samförstånd.

Jag ser ingenstans i denna tråd någon anledning att komma med något annat än glada tillrop.

Och det är ett svepande visdomsord som går att applicera på allt då såklart?

Oavsett vad TS egentligen hade tänkt så inbjuder man kommentarer av alla sorter om man lägger ut något på nätet eller i annat allmänt forum. Det spelar ingen roll om det är dina tankar du delar med dig av, dina erfarenheter, något du gjort, etc. Vare sig man vill det eller ej får man räkna med kommentarer och kritik om man lägger ut något för allmän beskådan.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
"Har man inget snällt att säga kan man vara tyst" är ett visdomsord.
En annan spaning är att TS inte någonstans bad om några recensioner.
Dessutom verkar TS själv ha ägt minst halva fordonet och gjort ändringarna i samförstånd.

Jag ser ingenstans i denna tråd någon anledning att komma med något annat än glada tillrop.

:felämne

Martin B.

Så du skriver rakt ut att tycker inte en person samma sak som dej då skall komentatören vara så vänlig att hålla klaffen och inte skriva vad komentatören tycker och tänker för att inte göra dej kränkt????

Du får ursäkta men är du skapt som Donald Trump? Var är samhället påväg om svenskar är så eländes lätt kränkta att en kommentar om en sketen ombyggd mc skall behöva bli en diskussion om hur kränkt en eventuell TS kanske har blivit pga att andra vuxna personer har en icke liknande känsla om Ts bygge.

Och i andra ändan så var kommer detta fenomen ifrån? Facebook? Tvitter? Eller någon annan kanal där personer som sugit för länge på mammas tutte kan gråta ut o klaga över att ha blivit kränkta i tredje person.. Personer som blir kränkta åt den som borde blivit kränk, det kusliga är att TS inte har talat om huruvida TS har blivit eller känner sig kränk överhuvudtaget.

TS kanske satte på sig spandex dressen med frigolit hjälmen som ev påverkar hjärnan svagt negativt och blivit påkörd av en annan cyklist i spandex.. Ts kan vara hel sjukt enormt galet mycket okunnig om denna trådens OT.

Men jag hoppas att TS sitter o garvar halvt ihjälsig över detta fullständigt onödiga dravlet.

Nä ta det piano o var inte så jäkla gnällig:kiss:pannkyss
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
:felämne

Martin B.

Så du skriver rakt ut att tycker inte en person samma sak som dej då skall komentatören vara så vänlig att hålla klaffen och inte skriva vad komentatören tycker och tänker för att inte göra dej kränkt????

Du får ursäkta men är du skapt som Donald Trump? Var är samhället påväg om svenskar är så eländes lätt kränkta att en kommentar om en sketen ombyggd mc skall behöva bli en diskussion om hur kränkt en eventuell TS kanske har blivit pga att andra vuxna personer har en icke liknande känsla om Ts bygge.

Och i andra ändan så var kommer detta fenomen ifrån? Facebook? Tvitter? Eller någon annan kanal där personer som sugit för länge på mammas tutte kan gråta ut o klaga över att ha blivit kränkta i tredje person.. Personer som blir kränkta åt den som borde blivit kränk, det kusliga är att TS inte har talat om huruvida TS har blivit eller känner sig kränk överhuvudtaget.

TS kanske satte på sig spandex dressen med frigolit hjälmen som ev påverkar hjärnan svagt negativt och blivit påkörd av en annan cyklist i spandex.. Ts kan vara hel sjukt enormt galet mycket okunnig om denna trådens OT.

Men jag hoppas att TS sitter o garvar halvt ihjälsig över detta fullständigt onödiga dravlet.

Nä ta det piano o var inte så jäkla gnällig:kiss:pannkyss

Ja, varför låta bli att gnälla på något man inte gillar? :tummenupp

Kan man säga något elakt så kanske man mår lite bättre själv, och det är bra! :tummenupp

Vill man få människor med sig är det naturligt med :smasha istället för :krama och det är bra! :tummenupp


För de flesta vill ju gärna höra det som är fel istället för vad de kan göra bättre och det är bra! :tummenupp

Och stämningen på SportHoj blir också bättre när vi inriktar oss på det som är fel och det är bra!:tummenupp

Vi kanske inte är lika många men de lättkränkta kan vi vara utan och det är bra! :tummenupp:tummenupp

charmkurs.jpg
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
:felämne

Martin B.

Så du skriver rakt ut att tycker inte en person samma sak som dej då skall komentatören vara så vänlig att hålla klaffen och inte skriva vad komentatören tycker och tänker för att inte göra dej kränkt????

Du får ursäkta men är du skapt som Donald Trump? Var är samhället påväg om svenskar är så eländes lätt kränkta att en kommentar om en sketen ombyggd mc skall behöva bli en diskussion om hur kränkt en eventuell TS kanske har blivit pga att andra vuxna personer har en icke liknande känsla om Ts bygge.

Och i andra ändan så var kommer detta fenomen ifrån? Facebook? Tvitter? Eller någon annan kanal där personer som sugit för länge på mammas tutte kan gråta ut o klaga över att ha blivit kränkta i tredje person.. Personer som blir kränkta åt den som borde blivit kränk, det kusliga är att TS inte har talat om huruvida TS har blivit eller känner sig kränk överhuvudtaget.

TS kanske satte på sig spandex dressen med frigolit hjälmen som ev påverkar hjärnan svagt negativt och blivit påkörd av en annan cyklist i spandex.. Ts kan vara hel sjukt enormt galet mycket okunnig om denna trådens OT.

Men jag hoppas att TS sitter o garvar halvt ihjälsig över detta fullständigt onödiga dravlet.

Nä ta det piano o var inte så jäkla gnällig:kiss:pannkyss

Du har inte kränkt mig.
Man kan däremot ana en tendens till kränkgnäll i dina påhopp på de som inte håller med dig.
Hur var det nu med sållförmågan du tog upp? Att gå vidare?

Det jag försökte förmedla var det mina föräldrar kallade för ”vanligt hyfs”
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag måste säga att jag ändå förvånas över hur ocharmigt vissa uppför sig här i tråden. Det är alltså helt okej att ha åsikter om någons pågående bygge, men har man åsikter om de åsikterna så är man lättkränkt och ska hålla käft och växa upp? Vart fan är vi på väg egentligen?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vart fan är vi på väg egentligen?

Vi är på väg in i den lättkränkta årstiden då mörker och snöslask måste lindras med besser-gnäll istället för krokvägskörning i 25 gradigt solsken. Precis, att förändra någon annans åsikt om subjektiva preferenser är inte det lättaste - typ väldigt svårt på ett fora, om inte omöjligt. För övrigt tycker jag att röda motorcyklar är snyggast och att Karthago bör förstöras.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du skriver bra när du är arg!
Håll ett tal i vredesmod, och du kommer att hålla det bästa tal du någonsin ångrat :fakta

Fast jag håller ju med moddlaren :tummenupp CB750/900 från 80-talet är vackra hojar, och ikoner dessutom. Ska man prompt bygga om en så kan man väl börja med något gammalt lik som har varit med om kriget istället för en hoj som ser väldigt fräsch ut!

Att alla är så förbannat lättkränkta idag kanske beror på moderna sökmotorer och sociala medier, som lär sig vad du gillar, och bara presenterar sånt som du vill se, confirmation bias. När då något plötsligt sticker ut så blir det väldigt ovant och obekvämt, och då drar man i nödbromsen och blir kränkt. För är någon kränkt så är ju denne ett offer för något, och då är det synd om den personen, och alla andra är dumma :huvet
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Men att bli kränkt "by proxy" är väl det tramsigaste som finns, ingen nämnd ingen glömd.
Och hojen i trådstarten förtjänar ett bättre öde än att bli sönderbyggd.
Alla CB900F, CBX, GPZ1100, GSXR osv osv som inte redan är förstörda är snyggast som de var från början, undantaget någon bakskärm som med fördel tas bort och läggs på hyllan för framtida återställning.
Bygg om gamla lik istället, de som redan är på väg till skroten eller de som aldrig var något ändå.
Och ska ni bygga om så bygg för fan färdigt eller börja inte alls.
Ett tips är att samla ihop alla delar du tror du behöver och kontakta alla som måste hjälpa till med något först, innan du sätter kapen i ramen, då har chansen ökat att du blir färdig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men att bli kränkt "by proxy" är väl det tramsigaste som finns, ingen nämnd ingen glömd.
Och hojen i trådstarten förtjänar ett bättre öde än att bli sönderbyggd.
Alla CB900F, CBX, GPZ1100, GSXR osv osv som inte redan är förstörda är snyggast som de var från början, undantaget någon bakskärm som med fördel tas bort och läggs på hyllan för framtida återställning.
Bygg om gamla lik istället, de som redan är på väg till skroten eller de som aldrig var något ändå.
Och ska ni bygga om så bygg för fan färdigt eller börja inte alls.
Ett tips är att samla ihop alla delar du tror du behöver och kontakta alla som måste hjälpa till med något först, innan du sätter kapen i ramen, då har chansen ökat att du blir färdig.

Jag håller med dig smakmässigt, en ombyggd i Brattstil tilltalar inte mig heller.

Men varför måste alla göra det jag gillar? :va
Och om denne inte gör som jag vill ska denne då inte känna sig kränkt utan istället lyssna och ändra sig? :va

Är det min åsikt om vad som är ett "gammalt lik" som gäller?:va

Om det inte är min åsikt som gäller vilken/vilkas åsikt är det? :va

Om jag vurpat får jag då bygga om eller måste jag hitta dyra originaldelar?:va

Måste jag be Åsiktspolisen om tillstånd innan jag gör förändringar på min SportHoj för att inte bli bannad?:va

Hur många av dessa "byggare" vill vi inte ha på SportHoj? :va

Café...
https://www.google.com/search?q=900...VMEncKHX2xBx4Q_AUoAXoECAoQAw&biw=1366&bih=625
Brattstil...
https://www.google.com/search?q=900...mg&ei=Adt6X5yfGc_QqwG-nZKQCQ&bih=625&biw=1366

Duger den här ombyggnaden? :va
https://rocket-garage.blogspot.com/2015/05/bol-dor.html
Honda CB900F Bol D'Or -009.jpg
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
"Har man inget snällt att säga kan man vara tyst" är ett visdomsord.
En annan spaning är att TS inte någonstans bad om några recensioner.
Dessutom verkar TS själv ha ägt minst halva fordonet och gjort ändringarna i samförstånd.

Jag ser ingenstans i denna tråd någon anledning att komma med något annat än glada tillrop.

Det kan väl iofs under en del omständigheter vara helt rätt taktik.
Grejen med att göra det publikt, för öppen ridå är väl att man får kallt räkna med kommentarer, både sådana man gillar och sådana som kommer att kännas mindre kul. Vet man med sig att man är lite "lättkränkt" så är det nog bättre att göra det för sig själv hemma på kammaren.

Utan börja med fråga om råd eller snarare det låter som om TS fiskar efter lite beröm, när det sågats sönder mer eller mindre utan enkel möjlighet att återställa, så kan man väl stilla undra vad TS förväntat sig, egentligen?
Det finns ett helt gäng med byggtrådar, alltifrån den med den enda HD:n jag nog egenligen gillar, till den där det "handknackas" bakskärmar med engelskt hjul. Detta via ett ledsamt stort antal "här-ska-byggas-cafe racer/bobber/ngt annat-" av en hoj i rätt Ok originalskick där varken det estetiska eller det praktiska handlaget verkar finnas i något större överflöd.

Om TS hade utövat lite google-fu så hade han hittat ett flertal "byggtrådar" som kraschlandat när den vad det verkar förväntade hyllningskören lyst med en talande tystnad.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vi har en tråd på forumet vid namn "Dagens Blocket!". Där hamnar dagligen folks annonser och kanske framförallt, deras alster som annonseras ut - på huggkubben. Är inte den trådens diskussioner ännu mer okänsliga och problematiska när de som annonserar ofta inte ens är medlemmar här eller vet att folk pratar om dom?

Återigen, lägger man ut något för allmän beskådan så får man räkna med kritik, både bra och dålig. Spelar ingen roll om det är en kasst ombyggd 80-tals hoj eller om du gjort en skulptur för den nya rondellen som byggs i stan som du själv tycker är "sjukt avantgarde". Tycker allmänheten att den är en styggelse då får du jävligt svårt att ändra på det.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vi har en tråd på forumet vid namn "Dagens Blocket!". Där hamnar dagligen folks annonser och kanske framförallt, deras alster som annonseras ut - på huggkubben. Är inte den trådens diskussioner ännu mer okänsliga och problematiska när de som annonserar ofta inte ens är medlemmar här eller vet att folk pratar om dom?

Återigen, lägger man ut något för allmän beskådan så får man räkna med kritik, både bra och dålig. Spelar ingen roll om det är en kasst ombyggd 80-tals hoj eller om du gjort en skulptur för den nya rondellen som byggs i stan som du själv tycker är "sjukt avantgarde". Tycker allmänheten att den är en styggelse då får du jävligt svårt att ändra på det.

Visst får man vara elak och ge elaka kommentarer men måste man det?
Om jag ogillar något kan jag inte bara släppa det och acceptera att vi inte tycker lika?

"Dagens Blocket" är inte en byggtråd men förvisso kan man läsa kommentarerna på SportHoj om man vill.
Men jag jämför mer att jag och en kamrat kan diskutera din motorcykel men vi går inte fram till dig och talar om hur djävla fel det är. Lite okänsligt, våra åsikter finns där även utan din vetskap, men måste vi delge dig våra åsikter?

Om du däremot vill veta vad jag tycker så kan du få min åsikt. Men jag kan ändå försöka vara lite diplomatisk. Kanske inte säga att det är helt djävla fel utan mer att det inte är min stil direkt...

Nu har jag kört engelskt i över 30 år så de flesta dumma, fördomsfulla och okunniga kommentarer har jag hört. Borde jag sluta med det och börja köra japansk gruSHoj istället som väldigt många här? ;)
Inte blir jag KrÄngT bara för att jag är så djävla dum som kör skit som vibrerar, läcker olja och går sönder?
Istället hänger jag ibland på deras, i mitt tycke, korkade kommentarer. En berättelse i mängden...

-Ni är sena!
-Ja, vi fick skruva lite...
-Elfel?
-Ja...
-Besvärligt förstås?
-Ja, det tog en stund innan vi fick blinkersen att fungera.
-Blinkersen, du har ju inga blinkers!
-Nä men hans Suzuki...
-Men din då?
-Nä jag hade inga problem! :D
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag håller med dig smakmässigt, en ombyggd i Brattstil tilltalar inte mig heller.

Men varför måste alla göra det jag gillar? :va
Och om denne inte gör som jag vill ska denne då inte känna sig kränkt utan istället lyssna och ändra sig? :va

Är det min åsikt om vad som är ett "gammalt lik" som gäller?:va Ja, ända tills du startar en byggtråd här

Om det inte är min åsikt som gäller vilken/vilkas åsikt är det? :va Se ovan.

Om jag vurpat får jag då bygga om eller måste jag hitta dyra originaldelar?:va Blir då automagiskt ett lik

Måste jag be Åsiktspolisen om tillstånd innan jag gör förändringar på min SportHoj för att inte bli bannad?:va Räcker med att fråga mig

Hur många av dessa "byggare" vill vi inte ha på SportHoj? :va Förstår inte frågan

Café...
https://www.google.com/search?q=900...VMEncKHX2xBx4Q_AUoAXoECAoQAw&biw=1366&bih=625
Brattstil...Det var några babes där, annars ont om snyggt.
https://www.google.com/search?q=900...mg&ei=Adt6X5yfGc_QqwG-nZKQCQ&bih=625&biw=1366

Duger den här ombyggnaden? :va Njae, beror på vad man vill göra, är det en replika av en racer som funnits är det Ok, annnars var den ful.
https://rocket-garage.blogspot.com/2015/05/bol-dor.html
View attachment 456529

Kan finnas ett uns av skoj i den röda texten ovan.
 

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
2st Aprilia + någon Ducati
Alla CB900F, CBX, GPZ1100, GSXR osv osv som inte redan är förstörda är snyggast som de var från början, undantaget någon bakskärm som med fördel tas bort och läggs på hyllan för framtida återställning.

Snygga möjligtvis orginal, men lik förbannat ganska dåliga och förtjänar förbättringar. Usla stötdämpare, klena bromsar och mjuka svingar i rundrör är fan inte roligt. Jag tycker det är bättre att bygga om och förbättra dessa gamla hojar så de blir kul att köra. Om byggaren dessutom ändrar utseendet så det tilltalar någon annan är väl det välkommet? Långt ifrån alla hojåkare tycker att orginal är det enda rätta.
Håller med om att det är jävligt onödigt att klanka ned på folk som vill bygga om sina egna hojar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Lite som att säga att snubbens partner är skitful och att hen borde ha varit original......... Negativa kommentarer kan svida ganska bra har jag hört (på omvägar).

Går det att återställa en hen? Går det att återställa ankläppar till original eller jämförs det med kort sadel och såga sönder bakramen? :tungan

Kan finnas ett uns av skoj i den röda texten ovan.

Vi som har varit här en stund kan förstå ;) medans någon ny kanske bara ser :smasha

Det kanske finns för få forum så de LeTTkrEngTa som gillar Brattstilen söker sig till SportHoj? :crash

Det kanske skulle vara en förtydligande text på förstasidan så alla vet vad de kan förvänta sig! Innan man reggar sig måste man godkänna nedanstående formulering för att kunna posta trådar! :tungan

SportHoj är en ovänskapligt inriktad intresseförening där en minoritet är ägare och brukare av Sport-motorcyklar.
Öppenhet, gemenskap, kamratskap och tolerans är inga ledord som ska genomsyra våra möten med varandra.
Den gnälliga anda som SH är känt för nås genom brist på ömsesidig respekt mellan medlemmar, nya såväl som gamla, genom att undvika ha ett positivt öppet sinne.

:hihi



OBS! Inlägget innehåller spår av försök till humor... :rodnar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top